רשת חנויות הרהיטים 'לידר גרופ' התמוטטה; סניפיה הפסיקו לפעול - בראשל"צ, פתח תקוה, אשדוד צומת ביל"ו, נסגרו. כך מוסרת המועצה לצרכנות, בעקבות תלונות רבות של צרכנים שרכשו רהיטים בחנויות הרשת, שילמו חלק מהסכום או את כולו, אך לא זכו לקבל את הרהיטים או את כספם. מדובר ברשת חנויות הרהיטים השניה שמפסיקה לפעול מתחילת השנה.
בתגובה לפניית המועצה לצרכנות, אישר בעלי החברה, עופר דוידוביץ', כי החברה נקלעה לקשיים כספיים בשל אי פירעון חובות ופעילותה הופסקה. לחברה אף מונתה כונסת נכסים זמנית, עו"ד מרים זפט.
המועצה לצרכנות פנתה לחברות האשראי, ודרשה שתעצורנה את התשלומים העתידיים של צרכנים שפונים אליהן, לאחר שנפגעו מנפילת הרשת, ולא קיבלו את הרהיטים.
בנוסף, מציעה המועצה לצרכנים הנפגעים לנקוט בצעדים הבאים: מי שישלם עבור המוצרים בשיק שסחירותו מוגבלת (למוטב בלבד או לא סחיר) ראשי לבטל מייד את השיק. מי ששלים בתשלומים בכרטיס אשראי - יפנה לחברת האשראי בדרישה לעצור את התשלומים העתידיים. את הכספים שכבר שולמו ניתן לתבוע באמצעות הגשת תביעת חוב לכונסת הנכסים, עו"ד מרים זפט, ברחוב ז'בוטינסקי 33, מגדל התאומים, רמת גן 52511.
לדברי מנכ"לית המועצה לצרכנות, גלית אבישי, "בעסקה על סכום ניכר ובעסקות לטווח ארוך יש לשימוש בשיק דחוי שסחירותו מוגבלת יתרון על-פני השימוש בכרטיס אשראי, כיוון שבמקרה של אי קבלת המובטח - שולט הצרכן בעצמו במצב ורשאי לבטל את השיק. ואילו במקרים של תשלום באמצעות כרטיס אשראי תלוי הצרכן בחברות האשראי, שמשתהות לעיתים טרם ההכרה הרשמית בהפסקת פעילותה של החברה, וההחלטה על הקפאת התשלומים העתידיים של הצרכנים".