חברת התקשורת הסלולארית פרטנר הודיעה היום (ד', 27.7.05) על תוצאותיה לרבעון השני של שנת 2005. מהדיווח עולה כי הכנסות החברה ברבעון השני עמדו על 273 מיליון דולר, על EBITDA של 92 מיליון דולר, 33.6% מסך ההכנסות, ועל רווח נקי של 25.3 מיליון דולר.
בעקבות התוצאות המוצלחות החליטה מועצת המנהלים של החברה להמליץ לבעלי המניות לאשר חלוקת דיווידנד במזומן בסכום של 0.57 ש"ח למניה בסכום כולל של 86.4 מליון ש"ח למחזיקי מניות בתאריך 26 בספטמבר, 2005. תשלום הדיווידנד כפוף עדיין לאישור בעלי המניות של החברה.
בהתייחסו לתוצאות, אמר עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר כי "תוצאות הרבעון השני של חברת פרטנר הינן הוכחה לחוסן הפיננסי והתפעולי של החברה וליכולת שלנו לייצר ערך עבור בעלי המניות שלנו".
בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד, הייתה עליה בהכנסות אשר נבעה בעיקרה מבסיס מנויים גדול יותר ומדקות שימוש רבות יותר, אשר נוטרלה בעיקר על-ידי השפעת הורדת דמי הקישוריות שנכנסה לתוקפה במרץ 2005.
בסך הכול, הרווח הגולמי לרבעון השני של 2005 היה 363.4 מיליון ש"ח (79.4 מיליון דולר) המהווים ירידה של 7.0% מ-390.9 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2004, ועליה של 8.3% מ- 335.6 מיליון ברבעון הראשון של 2005.
בחברה מסבירים כי הירידה ברווח הגולמי לעומת הרבעון השני של 2004 נבעה בעיקר מעלייה בפחת, בהפחתות ובהוצאות רשת שנבעו מההשקה המסחרית של שירותי הדור השלישי, וכן מהירידה בתעריפי הקישוריות. העלייה ברווח הגולמי בהשוואה לרבעון הראשון של 2005, נבעה בעיקר מהשפעה משולבת של הכנסות והוצאות נמוכות יותר כתוצאה מהורדת תעריפי הקישוריות, ומאידך מהכנסות גבוהות יותר אשר נבעו מדקות שימוש רבות יותר כתוצאה מבסיס מנויים רחב יותר, השפעות עונתיות ושינוי במבנה התעריפים וההצעות למנויים.
הרווח הנקי לרבעון הראשון של 2005 היה 115.8 מיליון ש"ח (25.3 מיליון דולר), ירידה של 13.2% מ- 133.4 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2004, ושל-7% מ-124.5 מיליון ש"ח בהשוואה לרבעון הראשון של 2005.
ברבעון השני של 2005, יצרה החברה תזרימי מזומנים מפעילות שוטפת, בניכוי תזרימי מזומנים מפעילויות השקעה, של 132.8 מיליון ש"ח (29.0 מיליון דולר). בהשוואה לרבעון השני של 2004, קטנו תזרימי המזומנים מפעילות שוטפת ב-5.4%, מסך של 140.4 מיליון ש"ח וזאת בשל ירידה בתזרימי מזומנים מפעילויות שוטפות כמו גם ירידה ברמת ההשקעה בנכסים קבועים.
ההשקעה נטו בנכסים קבועים הסתכמה ב-139.4 מיליון ש"ח (30.5 מיליון דולר) ברבעון השני של 2005, עליה מ-156.2 מיליון ש"ח ברבעון השני של 2004, אך ירידה מ-186.3 מיליון ש"ח ברבעון הראשון של 2005. העלייה בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד נבעה בעיקר מפרישה מואצת של רשת הדור השלישי של החברה.
החברה מדווחת עוד כי כ-37,000 מנויים נטו הצטרפו לפרטנר במהלך הרבעון השני של 2005, בהשוואה לכ-38,000 מנויים ברבעון השני של 2004, ול-32,000 מנויים ברבעון הראשון של 2005. שיעור הנטישה הרבעוני עמד על כ-3.6% ברבעון השני של 2005, לעומת 3.3% ברבעון השני של 2004, כשעלייה זו נובעת כמעט כולה מהעלייה בשיעור הנטישה בסקטור המנויים המשלמים מראש (Prepaid).