בתום שנה לכניסתו לתוקף של חוק שרות נתוני האשראי, העלתה לאוויר דן אנד ברדסטריט ישראל העלתה את אתר האינטרנט של המרכז הישראלי לנתוני אשראי צרכני אשר יספק מידע פיננסי על אנשים פרטיים.
האתר מאפשר, לראשונה בישראל, לאנשים פרטיים לאשר למרכז הישראלי לנתוני אשראי לאסוף עליהם מידע חיובי מגופים פיננסיים ומחברות מסחריות גדולות.
מידע זה יאפשר לאזרח לבנות היסטוריית אשראי חיובית ולשפר את מעמדו מול הבנקים בעת בקשת אשראי. כנהוג בארה"ב ומדינות אחרות בהן פועל חוק נתוני אשראי, תתאפשר לאזרח קבלת תנאי אשראי טובים יותר בשל מידע מצטבר כי הוא לווה טוב הנוהג לעמוד בהלוואותיו ובהתחייבויותיו.
מנכ"ל דן אנד ברדסטריט, ראובן קובנט, מסביר כי האישור לאיסוף המידע החיובי מאפשר לקבל מידע לגבי יכולתו של האזרח לעמוד בהחזרי הלוואות, כמו הלוואת משכנתא והלוואות לכל מטרה. המידע נאסף הן מהבנקים והן מגופים פיננסיים נוספים. קובנט מסביר כי, איסוף המידע השלילי על צרכנים כבר החל מרגע קבלת הרשיון לאוספו. עם זאת, מידע חיובי על לקוחות טובים לא נאסף, אלא אם כן הצרכן דורש ומאשר זאת.
לכן, טוען ראובן קובנט, מומלץ לאזרחים היודעים כי הם לווים טובים, העומדים בהתחייבויותיהם לגופים המלווים לבקש איסוף מידע חיובי עליהם וזאת על-מנת שיוכלו להשתמש באותו מידע כקלף מיקוח בפעם הבאה שבה יחפצו בקבלת אשראי מהבנק או מכל גוף פיננסי אחר.
לדבריו, הזמנת דוח חיובי מהמרכז הישראלי לנתוני אשראי צרכני, על-ידי אזרח המעוניין לקבל הלוואה תהווה מעין תעודת יושר פיננסי, אישור לכך שהוא נוהג לעמוד בהתחייבויותיו הכספיות ולכן דרוג האשראי שיתן לו הבנק יהיה גבוה יותר, הסכנה לבנק תפחת, והוא יוכל לדרוש ולקבל תנאים טובים יותר.
באתר החדש שהושק היום מציג המרכז הישראלי לנתוני אשראי מדור נפרד הכולל מידע לחברות ועסקים ומדור נפרד הכולל מידע לאזרח הפרטי. במדור המיועד לצרכן הפרטי, מאפשרת החברה גם קבלת מידע עיסקי ופיננסי על חברות באמצעות תשלום בכרטיסי אשראי וזאת על-מנת למנוע חשיפה של הצרכן הפרטי לעסקות מסוכנות מול בתי עסק הנמצאים בסכנת סגירה.
המרכז לנתוני אשראי צרכני יפעל כגוף עצמאי בתוך קבוצת דן אנד ברדסטריט וזאת תוך פיתוח ושכלול שוק האשראי הצרכני והטמעת הסטנדרטים המקובלים בעולם.