שר התחבורה, מאיר שטרית, הודיע כי הוא מתנגד למדיניות "שמיים פתוחים" ביוזמת שרי האוצר והתיירות. הממשלה אמורה לדון מחר (יום ג', 9.8.05) בישיבתה בשינוי המוצע בחוק ההסדרים ביחס לחוק שירותי התעופה.
השינוי המוצע בחוק נוטל מידי שר התחבורה את הסמכות לסרב לתת רישיונות טיסה לישראל. על-פי התיקון המוצע, מניעת האישור לביצוע טיסות לישראל תהיה מוגדרת ומוסדרת ברשימה סגורה.
לטענת שר התחבורה, מאיר שטרית, "מדובר בהצעה מסוכנת לקיומה של התעופה הישראלית והיא באה מכיוון אנשים שאינם בקיאים בתחום התעופה".
מנכ"ל אל-על: האוצר מפר הבטחה לחברה
גם מנכ"ל חברת אל-על, חיים רומנו נזעק מפני שינוי החוק העלול לפגוע באינטרסים של החברה, ופנה במכתב דחוף אל ראש הממשלה. במכתבו לשרון מציין רומנו כי מדובר בהפרת הבטחת ראשי משרד האוצר לאל-על. "בדיונים שהתקיימו עם חברת אל-על ניתנה הבטחת משרד האוצר, כי לא תובא לממשלה החלטה העלולה לשנות את מדיניות התעופה של ישראל לפני שתינתן לאל-על הזדמנות להציג נתונים ועובדות", מציין רומנו.
טוען כי הטענה של משרד התיירות כי הוא פועל "למען קידום התיירות" באה לכסות על חוסר היכולת של המשרד להביא תיירים לישראל. "חברת אל-על מעוניינת ופועלת להגברת התיירות לישראל והבהירה מספר פעמים כי היא מוכנה לקחת חלק בכל פרויקט לאומי שמטרתו הגברת התיירות לישראל. עם זאת, כל פניותינו עד היום למשרד התיירות לשלב ידיים כדי לקדם את הנושא - לא נענו".
לדבריו, ההחלטה תפגע בסופו של דבר בצרכן הישראלי. לדבריו, ההחלטה תיצור אי כדאיות בהפעלת קוים מסוימים על-ידי חברת אל על ובכך להותיר קוים מסוימים עם חברה זרה אחת בלבד המפעילה אותם, דבר אשר יגרור עליית מחירים.
שר התיירות, אברהם הירשזון שב ומדגיש כי שינוי מדיניות התעופה בישראל, יביא להגדלה משמעותית במספר התיירים לישראל.
"כל חברת תעופה תוכל לטוס מישראל ואליה ולהביא נוסעים. המטרה היא להוזיל באופן משמעותי את מחיר הטיסות לישראל וממנה אף לסכום של עשרות דולרים בלבד. רק כך ניתן יהיה להגדיל באופן משמעותי ביותר את התיירות לישראל", אמר שר האוצר המתפטר, בנימין נתניהו במסיבת עיתונאים שערך (30.5.05) ובה הכריז על
מדיניות "השמיים הפתוחים". לעומת זאת, שר התחבורה חושב אחרת. לדבריו, אין כל בעיה ממשית בהבאת תיירים לישראל ובוודאי שלא היעדר הטיסות כביכול הוא ההסבר לאי הגעתם של תיירים. "עד היום נענינו כמעט לכל בקשה לתוספת טיסות סדירות על בסיס הדדיות תוך שמירה על האינטרסים של החברות הישראליות - כפי שעושות כל המדינות בעולם", אמר השר שטרית.
עוד הוסיף שטרית: "יתרה מזאת, הודעתי לשר האוצר כי אם אכן יש כטענת משרד התיירות חברות שמעוניינות להביא אנשים מאירופה במחיר של 150 דולר, הן רק צריכות להגיש בקשות ואלו יאושרו לאלתר, אלא שעד היום לא הוגשה ולו בקשה אחת שכזו. כשר התחבורה אני רואה חובתי להגן על קיומה של התעופה הישראלית ועל עבודתם של 5,000 איש בתעשיה זאת, ואני אעשה ככל שאוכל כדי למנוע את הרס התעופה הישראלית".