המועצה לצרכנות דורשת מחברת ישראכרט לאפשר לאלתר ללקוחות חברת אריאל שנותרו להם תשלומים עבור טיפולים שלא קיבלו, לעצור את התשלומים שנותרו, בעקבות הליכי פירוק של החברה. במקביל פנתה המועצה למפקח על הבנקים, יואב להמן, ובקשה את התערבותו בעניין, וזאת לאור הוראת סעיף 10 בחוק כרטיסי חיוב מחייב את חברות האשראי לעצור תשלומים במקרים של "כשל תמורה".
אל המועצה הגיעו תלונות רבות של לקוחות חברת ישראכרט, אשר טענו כי דרישתם לעצור תשלומים שנותרו נדחו על-ידי החברה. במועצה מציינים כי לא נתקבלו תלונות דומות נגד חברות האשראי האחרות. מבירור שערכה המועצה עם חברות האשראי האחרות נמצא, כי הן נענות לבקשות לעצירת תשלומים בדומה לטיפולן במקרים אחרים של "כשל תמורה" בבתי עסק אשר חדלו מפעילות.
עמדת חברת ישראכרט היא כי לצרכנים יש אפשרות לקבל את המשך הטיפולים המגיעים להם ולכן היא יכולה להימנע מעצירת התשלומים. בתגובה לכך מבהירה המועצה, כי מאחר ועל-פי ההצעה ל"רכישת" אריאל לא הובטח לצרכנים שהטיפול יינתן על-ידי אותם רופאים או מטפלים ובאותם סניפים שפעלו במסגרת אריאל עד לאחרונה, הרי שלצרכנים זכות מוקנית לסרב לקבלם בתנאים החדשים, בין היתר, בשל זכותם על-פי חוק זכויות החולה.
עוד טוענת המועצה לצרכנות, כי קיים חשש שהתנערותה לכאורה של ישראכרט מחובתה על-פי החוק לעצור תשלומים עתידיים על-פי דרישת הצרכנים בעייתית במיוחד, בשל חשש לכאורה לניגוד עניינים מובנה, זאת נוכח העובדה כי ישראכרט ביחד עם בנק הפועלים הינם הבעלים של חברת צמרת המימונים בע"מ, שהינה בעלת החוב השניה בגודלה של אריאל והיקף החוב לצמרת נאמד בכ- 9.5 מיליון ש"ח.
המועצה לצרכנות מבהירה, כי על-פי ההצעה ל"רכישת" אריאל שאושרה על-ידי בית המשפט, לקוחות אריאל שיהיו זכאים לקבלת טיפולים מהחברה החדשה הם: צרכנים שיוכיחו כי שילמו בפועל את מלוא התמורה לאריאל, לקוחות שביטלו תשלומים או לא שילמו את מלוא התמורה ואשר ישלמו את היתרה בתוספת של 19% לחברה שתספק את הטיפולים (לא תיגבה כל תוספת בגין כירורגיה פלסטית).
במועצה טוענים כי דווקא סירוב ישראכרט לעצור תשלומים שנותרו, עלול למנוע מצרכנים אלה מלממש את ההסדר לקבלת טיפולים מהחברה החדשה.