אחרי מסע פרסום אגרסיבי בן חודשיים ימים, ובשבוע בו לא יצא שום סרט "גדול" אחר, הצליחו האחים "דיוק", בגרסה הקולנועית לסדרה "The Dukes of Hazzard", לכבוש את פסגת טבלת שוברי הקופות.
סדרת הקאלט האמריקנית, שהוקרנה לאחרונה בערוץ 2 תחת השם "הרפתקאות בהאזרד", בשעות איזוטריות כמו 01:07 בלילה, גוללה את הרפתקאותיהם של האחים בו ולוק דיוק, צמד פרחחים - או הילביליז - דרומיים, במחוז הדמיוני של "האזרד".
הסרט, כמו הסדרה, מספר את מאבקם "ההירואי" של האחים להצלת חוות המשפחה הנחשלת מהפוליטיקאי המושחת והבוס האמיתי של המחוז - הוג.
את כל הסיפור הזה מלווים מרדפי מכוניות הזויים לגמרי, בכיכובה של הדודג' צארג'ר הכתומה, מודל 69', של האחים, הנמלטים בדרכם משליחיו של הוג, בחורות שננטשו, וכמובן - מהמשטרה.
בגרסה הנוכחית מגלמים את הדיוקים השחקנים ג'וני נוקסוויל ושון וויליאם סקוט, אולם הליהוק המעניין יותר הוא של הזמרת ג'סיקה סימפסון, בתפקיד דייזי - האחיינית חסרת המעצורים של האחים, שלבושה תמיד, לא משנה מה מזג האוויר או מה שעת היום, במכנסונים קצרצרים ונעלי עקב דקיקות.
את יציאת הסרט ליווה מסע פירסום אגרסיבי, במהלכו הופיעו כוכבי הסרט על שער המגזין GQ במשך חודשיים רצופים. בנוסף, צילמה סימפסון וידיאו קליפ נועז לגירסת הכיסוי שלה לשיר "מגפיים אלו נועדו להליכה", בו הופיע גם זמר הקאנטרי האגדי ופושט הרגל, ווילי נלסון, שמגלם את הדוד ג'ס בסרט.
"The Dukes of Hazzard" סבל כצפוי מביקורות נוראיות, אבל כל זה לא הפריע לו לעשות 30.6 מיליון דולר בסוף השבוע, ולכבוש את המקום הראשון בטבלה.
לסגנות ירד "לדפוק חתונה", המוביל מהשבוע שעבר, שהרוויח 16.5 מיליון דולר, ובסך הכל של מעט יותר מ-143 מיליון בארבעה שבועות. "צ'ארלי בממלכת השוקולד" מדגדג באותו פרק זמן את קו ה-170 מיליון, עם כמעט 11 מיליון דולר במקום השלישי.
בשאר הטבלה אין שינויים דרמטיים, המאכזבים מהשבוע שעבר ממשיכים לאכזב.
במקום הרביעי "תיכון בהיי", עם 9 מיליון דולר בסוף השבוע וכ- 30 מיליון מאז צאתו, ומיד אחריו "Must Love Dogs", שהגיע לכ- 26 מיליון עם מעט יותר מ-7 מיליון השבוע.
ה"פלופ" הגדול של השנה - "האי" של מייקל ביי, מידרדר למקום העשירי תוך שלושה שבועות בלבד, עם סכום כולל ומגוחך של פחות מ-31 מיליון מאז יצא.
ההפתעה הגדולה של הקיץ - "משפחת הקיסרים" - ממשיך לעלות בטבלה ולהפוך לסרט הדוקומנטרי השני בהצלחתו בכל הזמנים. הוא עשה 7 מיליון דולר בסוף השבוע, ובסך הכל של 26.4 מיליון תוך שבעה שבועות, וחלף בכך על-פני סרטו המופרסם של מייקל מור "באולינג לקולומביין", שעשה 21.6 מיליון דולר.
ההפתעה גדולה במיוחד משום שסרט הטבע הזה, המצליח לשמור בעקביות על רמת הכנסה גבוהה ביותר פר מספר בתי הקולנוע בהם הוא מוקרן, אינו עוסק בנושא שערורייתי או אקטואלי במיוחד, וגם אינו תיאור "מסעה של להקת הרוק הגדולה בעולם אחרי עצמה" וכו'.
הסרט הזה מוכיח שוב, שהקהל ינהר לראות סרטים טובים, אולם למרות הצלחתו הגדולה קשה להאמין שיחלוף על-פני הסרט הדוקומטרי המצליח ביותר בכל הזמנים - "פרנהייט 9/11", שהביא למייקל מור כמעט 120 מיליון דולר ואת הפרס הראשון בפסטיבל קאן.