מיכאל שומאכר שוב ניצח השבוע, כמצופה, במרוץ הגרנד-פרי, אשר נערך הפעם באוסטריה. אלא שהיה זה ניצחון אותו ניתן להגדיר כ"ניצחון טכני", כזה אותו קשה לצפות מנהג כה מוכשר.
עמיתו של שומאכר לקבוצת פרארי, רובנס באריקלו, הוא שהיה קרוב יותר לדגל השחמט. אך מנהלי הקבוצה האיטלקית הורידו לו הודעה בקשר, להאט - ולהעניק את הניצחון לשומאכר.
מנהלי קבוצת פרארי הורו לבריקלו לאפשר לשומאכר לעקוף אותו, וזאת במטרה להעניק לו את הנקודות שיהיו אולי חסרות כדי להשיג כבר עתה את הפער לו ידרש בסוף העונה. שומאכר עצמו לו שש לרעיון, ובסוף המרוץ הודה לעמיתו רובנס בריקלו על הנקודות, ובמקביל הודה כי הדרך להשגת הניצחון אינה מוסיפה לו כבוד.
הענקת הניצחון לנהג "פייבוריט", מקובלת במרוצי מכוניות בהן לקבוצה המובילה מספר נהגים בעמדות הבכירות. כך נהוג גם במרוץ הסיבולת פריז–דאקר, שם נוהגת קבוצת מיצובישי להעניק את הניצחון לנהג אותו היא שואפת להכתיר מטעמים מסחריים.
מיצובישי מחזיקה ארסנל של סוסים מנצחים במרוץ, אלא שבמדבריות החול נצברים פערים של שעות רבות, ועל גבי מסלולי הפורמולה 1 הפערים הינם בני שברירי שניות.
למעשה קשה להבין את שיקולי פרארי, שכן הניצחון שהעניקו לשומאכר הינו החמישי מבין ששת מרוצי העונה.
במהלך המרוץ התנגש הנהג היפני של קבוצת ג'ורדן בנהגה הבריטי של קבוצת סאובר. היתה זו תאונה קשה אשר לא גבתה ניפגעי גוף, אף שכך ניכר היה לקהל הצופים.
באריקלו היה נבוך פחות משומאכר, שכן באחרונה חתם על חוזה לשנתיים נוספות ולכן עוד צפויים לו עימותים נוספים רבים בהם יוכל להוכיח את כושרו האמיתי. המבחן הקרוב יערך במרוץ הבא, אשר יערך במונקו בעוד כשבועיים. מסלול מונקו הינו אחד הקשים מבין המסלולים העולמיים, שכן הוא עובר בתוך העיר ולא על גבי מסלול מיוחד שהוכשר לצורך מרוצים. זה ללא ספק המסלול המפורסם והיפה בעולם.
אליפות היצרנים לאחר 6 מרוצים:
1.פרארי – 66 נק'
2. וויליאמס- ב.מ.וו – 50 נק'
3. מק'לארן- מרצדס– 14 נק'
4. רנו – 8 נק'
5. סאובר – 8 נק'
6. יגואר-פורד – 3 נק'