רשות שדות התעופה אישרה את כניסתו של מטוס איירבס 600-340 לפעילות בנמל התעופה בן-גוריון. המטוס A340-600 נכנס לשירות בחברות התעופה בעולם בשנת 2003 והוא שייך לקבוצת המטוסים רחבי וארוכי הגוף. על-פי תקני הארגון הבינלאומי לתעופה אזרחית, נדרש לערוך מבדק ייחודי לאישור נחיתות והמראות והתאמה כללית לתשתיות נמל התעופה המיועד בו אמור המטוס לנחות.
רשות שדות התעופה אישרה את כניסתו של המטוס לפעילות בנתב"ג לאור בקשת חברת התעופה לופטהנזה, שהוגשה השנה, להכנסת המטוס לשימוש בטיסותיה לישראל.
לפני הענקת האישור ערכה מחלקת המבצעים של רש"ת סקר אווירי במסגרתו נבחנה התאמת המטוס לתפעול בנתב"ג, תוך בחינת התאמת הפרמטרים הרלוונטיים של המטוס לתשתיות בנמל התעופה. בין היתר נבדקו מסלולי ההמראה והנחיתה, מסלולי ההסעה והפינויים, רחבות, עמדות חניה, שרוולים, ציוד קרקע, תדלוק ואספקת חשמל והכל - מול נתוני המטוס כפי שנמסרו על-ידי חברת התעופה לופטהנזה ויצרנית המטוס חברת איירבס.
לאור נתוניו של המטוס עמדת החניה היחידה בה יורשה המטוס לפעול בטרמינל 3 היא עמדת C6.
איירבס 600- 340, המסוגל להטיס 300 נוסעים, הוא המטוס החדשני ביותר של חברת איירבס הנמצא כיום בשירות פעיל בעולם התעופה עד לכניסתו המתוכננת של מטוס איירבס 380 בשנת 2008.
מנכ"ל הרשות גבי אופיר קיים דיונים עם הנהלת נתב"ג וסמנכ"ל מבצעים של הרשות לבדיקת ההכנות ומידת ההתאמה של הנמל לקליטת המטוס איירבס 340, וזאת כחלק מההערכות ובדיקות ההיתכנות של נתב"ג לקליטה עתידית של איירבס 380.
אופיר ציין עוד כי למרות גודלו, איירבס 340 נמנה עם הדור החדש של המטוסים "השקטים", בעלי המודעות וההשתלבות הסביבתית במרחב היישובי.