מוטורולה טלקום, חטיבה של מוטורולה ישראל, מובילה את יישומו של מיזם m-ToGuide, מיזם תיירותי ראשון מסוגו בתחום יישומי ה-GPRS לתחום התיירות, והנתמך על-ידי האיחוד האירופי EU באמצעות ארגון IST -Information Society Technology במסגרת החמישית.
ההשקעה, בגובה של מעל 5 מיליון יורו, ממומנת רובה ככולה על-ידי האיחוד האירופי. מוטורולה טלקום מישראל ממלאת תפקיד מרכזי בפרויקט, והיא אחראית על ניהולו, האינטגרציה שלו ופיתוח היישום המרכזי.
בתאגיד האירופי העוסק ביישום הפרויקט, 17 חברות, ובהן: ספקי טכנולוגיה, משרדי נסיעות, ספקי תוכן ועוד. המדינות המשתתפות בפרויקט הן אנגליה, גרמניה, איטליה, ספרד, שוודיה וישראל.
בפרויקט משתתפות מספר חברות מובילות. בהן: תומס קוק (ענק שרותי תיירות מגרמניה), טלפוניקה מובילה (ספרד), והמפעיל הסלולרי ווינד (איטליה) ועוד.
בפגישת ההשקה לפרויקט, שנערכה במדריד בשבוע שעבר בנוכחות כל החברות, הצהירו המשתתפים כי האתגר העומד בפניהם הוא ליצור "שרות מעניין המשפר את חווית התייר, באופן היעיל ביותר".
המיזם, m-ToGuide, המבוסס על טכנולוגיית GPRS (דור 2.5) יעניק "מדריך סלולרי" מותאם אישית לתייר. במסגרת המיזם יפותח מסופון בדומה למחשב כף-יד, שיספק אינפורמציה על-פי הגדרות, שייקבעו על-ידי המשתמש, בעת שיבקר באתרי תיירות, מוזיאונים, אנדרטאות, בתי-מלון, מסעדות וכד'. המסופון יספק אינפורמציית מולטימדיה על האתר, ניווט והתמצאות בשטח, מידע על שעות פתיחה, מחירי כרטיסים כולל אפשרות הזמנתם ועוד. את המסופון ניתן יהיה לשכור בלשכות התיירות באירופה , והוא יותאם ליעדים בהם יבקר התייר.