חברת אופל חושפת פרטים ראשונים (יום ה', 23.5.02) על המכונית החדשה מדגם ליריקה, שתצא לשוק בשנת 2003. עתה, כחצי שנה לפני עלייתו של הרכב החדש לכבישים, החלה אופל בחשיפה עולמית הדרגתית, במטרה להשיג תהודה ציבורית מירבית.
הליריקה הינה מכונית רב-שימושית, בעלת מרחב פנימי נדיב ועיצוב חיצוני מצודד המשולב עם מידות חיצונית קומפקטיות.
אלו היו הדרישות בשלבי התכנון של המכונית החדשה של אופל, שתחגוג את הופעת הבכורה שלה בתערוכת פריס בחודש אוקטובר השנה. גרסת קונספט של המכונית הוצגה לראשונה בתערוכת ז'נבה, בחודש מרץ השנה, בשם "Concept M".
המיני-ואן הקומפקטית, מיועדת לחמישה נוסעים. ייצורה במפעלי אופל בסרגוסה (ספרד) עתיד להתחיל בינואר 2003. המכונית ממוקמת בסגמנט הנושק לזה של האחות הגדולה - האופל מדגם זאפירה.
הזפירה זכתה להצלחה רבה באירופה. לצמד המיני-ואנים יכולת המרה אופטימלית בין תצורת נוסעים ומטען, תוך שימוש מינימלי בכח פיזי.
תודות לשיטת המושבים החדשה של הליריקה, ניתן לכוון את המושבים האחוריים באופן בלתי-תלוי זה מזה, כדי להבטיח מרחב מירבי לנוסעים.
בדומה לזאפירה, שלה שיטת מושבים Flex7, מצויידת הליריקה במושבים בשיטת Flex Space. מערכת המושבים האחוריים, הינו האלמנט החדשני ביותר במכונית, מאפשרת המרה בין שלושה מושבים אחוריים לשניים. בתצורה שבה שני מושבים, יש לנוסעים מאחור מקום בשפע, שאינו נופל מזה הקיים במכוניות סאלון יוקרתיות. הבסיס לתפיסה תכנונית זו היא העובדה שבמרבית הזמן אין חמישה אנשים במכונית.
בעוד שאורכה הכללי של הליריקה צנוע, 4.04 מ' בלבד, הרי שבסיס הגלגלים שלה – 2.63 מ' – גדול יותר מאלו של מרבית המכוניות השייכות בישראל לקבוצת המשפחתיות. תיכנון רצפת המכונית נעשה בדומה לזפירה, והתוצאה היא מרחב פנימי בשפע.
קרל-פיטר פורסטר, יו"ר מועצת המנהלים של אופל, אמר כי "עם המיני-ואן החדש, אופל תגדיר מחדש, שנית, סגמנט חדש כשהיא מדגימה את הרעננות והיצירתיות של המותג".
האנס דימנט, סגן נשיא למו"פ באופל, מוסיף כי "המכונית החדשה נותנת דגש חדש לשפת העיצוב העדכנית של אופל. זו מכונית המסתמכת על הנסיון שנרכש בפיתוח הפנים האיכותי של הוקטרה החדשה, והיא מדגימה היטב את היכולת המעולה של מהנדסי אופל בכל הנוגע לשימוש אופטימלי במרחב פנים".
המכונית החדשה פותחה בהנחיית מרכז המו"פ של אופל ברוסלסהיים (גרמניה), בשיתוף-פעולה הדוק עם מרכז הפיתוח של ג'נרל מוטורס בברזיל. הגירסאות האירופית והאמריקנית תוכננו בהתאם לדרישותיהם של השווקים, ונבדלות זו מזו במנועים, בתצורת הישיבה ובמספר פריטי פנים. הגירסה האמריקנית תיוצר במפעל ג'נרל מוטורס בסאו ז'וזה דו קאמפו (ברזיל), ותושק בדרום אמריקה באוגוסט השנה.
UMI - יוניברסל מוטורס ישראל בע"מ מייבאת, משווקת ומשרתת את דגמי ג'נרל מוטורס מארה"ב, דגמי אופל וסאאב מאירופה ודגמי איסוזו מיפן. החברה מייבאת מגוון רחב של כלי רכב החל מהמשפחתיות של שברולט ואופל, דרך מכוניות המנהלים והיוקרה של סאאב, שברולט, ביואיק וקאדילק וכלה במסחריות ורכבי השטח של שברולט ואיסוזו.
חברת אופל אדם, הסניף הגרמני של ג'נראל מוטורס תשווק באירופה את המכונית בשם MERIVA, ועבור השוק הישראלי נבחר השם LIRICA, (ליריקה). הליריקה מבוססת על הסופר-מיני מדגם קורסה. המכונית הנראית בתמונה היא הגירסה בריטית של הליריקה, הקרוייה ווקסהול מריבה.
לנוכח בעייתיות השם הזר, הורשתה סוכנות UMI לכנות את המכונית החדשה שם מקומי מתאים יותר. בניגוד למקרים רבים בשוק המקומי, את השם הייחודי העניק היצרן ולא היבואן.