חברת הביטוח איילון מטפלת טוב יותר מכל חברה אחרת בתביעות של לקוחות בגין נזקי צד ג' לרכב-רכוש, כך עולה מסקר שנערך על-ידי לשכת סוכני ביטוח, והוצג אתמול (20.9.05) בכנס סוכני הביטוח באילת. הסקר בדק כמה תלונות הגישו אשתקד סוכנים למחלקה המשפטית של הלשכה, בטענה שחברות לא טיפלו כראוי בתביעות. נמצא כי רק 2% מהתלונות הוגשו נגד איילון, שחלקה בשוק ביטוח הרכב כ-10%.
במקום השני נמצאת מנורה, ש-3% מהתלונות מכוונות נגדה. אשתקד, בסקר דומה, התברר כי 30% מהתלונות מכוונות נגד חברה זו, אך בשנה האחרונה, לדברי הלשכה, היא השקיעה משאבים רבים בשיפור הטיפול בתביעות צד ג' .
במקום השלישי נמצאת מגדל, ש-5% מהתלונות הן נגדה. אחריה: הפניקס - 5%, הראל - 6%, החברה לביטוח ישיר - 9%, הכשרת הישוב ביטוח - 9%, כלל ביטוח - 10%, אליהו - 11%, AIG - 11%. שומרה - 11%.
לשכת סוכני ביטוח אומרת כי בשנה האחרונה נרשם שיפור בתחום זה בחברות איילון, AIG, כלל ביטוח, הכשרת הישוב ומנורה. לעומת זאת, אומרים הסוכנים, גדל מספר התלונות נגד הראל, מגדל, הפניקס, שירביט, אליהו ושומרה.
יצוין כי משמעות הסקר חלקית, מאחר שלא נמסר מה חלקה של כל חברה בשוק ביטוח הרכב.
נשיא הלשכה, יוסי מנור: "לפני שלוש שנים הקמנו את המחלקה המשפטית בלשכה, לטיפול במקרים כגון אלו. מאז גבר שיתוף הפעולה בינינו לבין חברות הביטוח ומספר התלונות המגיעות אלינו ירד ב-60%. התלונות הן בעיקר על דחיית תביעות ללא הצדקה (לדעת המבוטח והסוכן), עיכוב ממושך בטיפול בתביעות, אי-תשלום של סכום שאינו שנוי במחלוקת, ניכוי שכר טירחת שמאי מהתשלום, וכן ניכוי ירידת ערך הרכב מהתשלום".