|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
עיצוב הבית: לבד או בעזרת מעצב פנים?
קבוצת ירדן
המדריך המלא להקמת מקלט בבית פרטי

פסטיבל אייקון 2005 בתל אביב

במסגרת הפסטיבל יתקיימו מגוון רחב של אירועים לקהל הרחב ולחובבי הז'אנר המושבעים
22/09/2005  |   הדר פרבר   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מחלקה ראשונה  |  

עיריית תל אביב יפו, המחלקה למופעים בשיתוף סינמטק תל אביב מארחים זו השנה התשיעית את פסטיבל אייקון - הפסטיבל הארצי לדמיון, העוסק במדע בדיוני, פנטסיה, משחקי תפקידים, אנימציה, אנימה (אנימציה יפנית), קומיקס ועוד.

פסטיבל אייקון נערך בכל שנה בחול המועד סוכות בסינמטק ת"א והשנה התרחב למתחמים נוספים סמוכים. הפעילויות תתקיימנה קרוב ל-24 שעות ביממה.

שלושה אורחים מגדולי היוצרים בתחום יגיעו מחו"ל להתארח הפסטיבל: סופר הפנטסיה האמריקני טים פאוורס ("שערי אנוביס", "הזדמנות אחרונה"), הבמאי רוברט ברנט ("Free Enterprise", במאי ועורך ה-DVD של "ספיידרמן 2", "X-men", "החשוד המיידי" וסרטי "שר הטבעות") הבמאי רוג'ר נייגארד("טרקיז", "שישה ימים ברוזוול").

במסגרת הפסטיבל יתקיימו מגוון רחב של אירועים לקהל הרחב ולחובבי הז'אנר המושבעים: פסטיבל סרטי מדע בדיוני ופנטסיה בינלאומי בו יוצג בין השאר להיט המד"ב הטורקי G.O.R.A, מסדר "הבונים החופשיים" – הרצאות על אחד המסדרים הסודיים העתיקים ביותר בעולם הפועל עד היום גם בתל אביב... (ומוכר לנו מהספר צופן דה-וינצ'י), קסמים וקוסמות – מופע, היסטוריה ומיתולוגיה, קולוסיאום - שחקני תפקידים בלבוש ואיפור מלאים יילחמו בזירת קרבות, משחקי מבוך בגודל אדם, הפקות במה מקוריות, הרצאות מבוא לתחום, סדנאות יצירה, פעילויות לילדים, מלחמת לייזר, פלנטריום מתנפח, סדנאות אנימציה וקומיקס ועוד.

כבכל שנה, יחולק פרס גפן לספרי המדע הבדיוני והפנטסיה הטובים ביותר שיצאו בעברית בשנה החולפת ולסיפור המקורי הטוב ביותר.

אשליות

השנה יעמוד הפסטיבל בסימן אשליות ותכני הפסטיבל הנובעים מנושא זה הינם כשפים, רמיות, קונספירציות ואגודות סתרים: את כולם ניתן למצוא בינות לסרטים, להרצאות, למשחקי התפקידים, לסדנאות, לטקסים ולפעילויות הנוספות הנעות בין האקלקטי, האזוטרי, הביזאר והמטורף, באולמות הסינמטק או בפינות סתרים אפלות במתחם הפסטיבל...

הפסטיבל מופק בשיתוף המחלקה למופעים – עיריית ת"א וסינמטק ת"א ומאורגן על-ידי שלושת ארגוני הגג בתחום בארץ: האגודה הישראלית למדע בדיוני ולפנטסיה, סטארבייס 972 – מועדון חובבי מסע בין כוכבים והעמותה לקידום משחקי תפקידים ובחסות Vgames מקבוצת אינטרנט-זהב ורשת חנויות צומת ספרים.

האורחים

סופר הפנטסיה האמריקני טים פאוורס נמנה על סופרי הפנטסיה החשובים, המצליחים והמשפיעים ביותר בעולם כיום, שני ספריו הידועים והחשובים ביותר הם "שערי אנוביס" ו"הזדמנות אחרונה". פאוורס עוסק רבות בהיסטוריה סודית, סוגה שהפכה פופולארית מאד בשנים האחרונות תודות לספריו של דן בראון.

שניים מספריו של פאוורס תורגמו לעברית וספר שלישי יתורגם לקראת בואו. פאוורס ישתתף באירועים רבים במהלך הפסטיבל, בהם אירוע הפתיחה, כיתת אמן בנושא כתיבת פנטסיה, הרצאה בנושא הפסטיבל, פאנל ומפגש שאלות ותשובות עם הקהל וכמובן אירוע חתימה על ספריו.

הבמאי רוברט ברנט הפיק וביים את סרטו "Free Enterprise" (המוקרן בפסטיבל) ונכנס לתעשיית ה-DVD, בה הוא מפיק, מביים ועורך תכנים עבור הוצאת סרטים ב-DVD, ועבד על בלוקבאסטרים אמריקניים רבים בהם "ספיידרמן 2", "X-men", "החשוד המיידי" וסרטי "שר הטבעות". לאחרונה עבד על ההפקה החדשה של "האריה, המכשפה וארון הבגדים" וכעת הוא מסיים את עבודת הצילומים על הסט של "סופרמן חוזר". ברנט ייקח חלק במפגש אמן לצד הקרנת סרטו וייקח חלק באירועים נוספים בפסטיבל.

הבמאי רוג'ר נייגארד הפיק וביים סרטים דוקומנטריים רבים שזכו להצלחה רבה, אולם ייזכר בקרב קהילת החובבים בעיקר בשל הסרטים הדוקומנטריים אותם ביים וערך. שנים מאותם סרטים עסקו בתופעת ההערצה לסדרה "מסע בין כוכבים" דרך צילומים מכנסים וראיונות עם אנשים שונים ברחבי ארה"ב והעולם. שני סרטי Trekkies הוקרנו בעבר במסגרת פסטיבל אייקון וזכו להתלהבות רבה של הקהל.

סרטו משנת 1998, "שישה ימים ברוזוול" מציע נקודת מבט אחרת ומבדרת אודות הנחיתה לכאורה של צלחת מעופפת ברוזוול, ניו מקסיקו בשנת 1947, ומוקרן בפסטיבל אייקון 2005. נייגארד ייקח חלק במפגש אמן לצד הקרנת סרטו וייקח חלק באירועים נוספים בפסטיבל.

נמרוד הראל עוסק במנטליזם וקלוז-אפ מזה כחמש עשרה שנים. עם נסיון של אינספור הופעות ברחבי הארץ ובחו"ל, הוא נחשב כיום לאחד מהמובילים בארץ בתחומים אלה. בשנים האחרונות החל לחקור ולהתמחות בסוגסטיות ודמיון מודרך.

המופע "אומנות התדהמה" איתו הוא מופיע מספר שנים מציג תופעות מדהימות הקשורות למוח, לגוף, למה שביניהם ולמה שמעבר להם. המופע זכה לתשבחות ותגובות נלהבות בכל מקום בו הוצג. במקביל נמרוד עוסק בכתיבה וספרו הראשון בז'אנר הפנטסיה "כפירה" ראה אור השנה בהוצאת אסטרולוג.

סרט הפתיחה: סרניטי, Serenity (ארה"ב , 2005) של ג'וס ווידון
הקרנה מיוחדת בטרום-בכורה. סדרת הטלוויזיה המשובחת פיירפליי של ג'וס ווידון (יוצר הסדרה "באפי קוטלת הערפדים") שבוטלה בטרם עת, חוזרת והפעם על המסך הגדול.

הסרניטי היא ספינת חלל נושנה, השייכת לקפטן ריינולדס – איש צבא לשעבר ופליט מהצד המפסיד של מלחמה בין גלקטית. אנשי הסרניטי חיים מהיד לפה בשולי הגלקסיה, במקום שבו חוק וסדר הם המלצה בלבד, מתפרנסים בקושי תוך שהם מנסים לחמוק מתחת לרדאר של השלטון הגלקטי.

פסטיבל סרטי מדע בדיוני ופנטסיה בינלאומי

המדע הבדיוני והפנטסיה חוצים גבולות גיאוגרפיים ופוליטיים, ואינם נחלתה של הוליווד בלבד, כפי שמקובל לחשוב. אפילו אפקטים מדהימים ניתן למצוא במחוזות אחרים, וכך השנה ניתן למצוא באייקון יצירות מדע בדיוני ופנטסיה ממדינות שונות, תרבויות שונות ובשפות שונות.

משתתפים בפסטיבל 16 סרטים: עלילתיים ודוקומנטאריים מארה"ב, בריטניה, גרמניה, ספרד, סינגפור, יפאן וטורקיה, כאשר גולות הכותרת הן טוויסט ארוטי על סיפור כפה אדומה (A Wicked Tale), סרט המשלב צילום חי ומספר שיטות אנימציה שונות (Casshern) ולהיט המד"ב הפרודי מטורקיה, G.O.R.A..

- שישה ימים ברוזוול, Six Days in Roswell, (ארה"ב, 1998), דוקומנטארי / קומי, מבט על המיתוס והתעשיה שהתפתחה סביב רוזוול, ניו מקסיקו שבארה"ב שהפכה למכה למאמינים בחייזרים ובתיאוריות קונספירציה. הסרט יוקרן לצד שיחה עם הבמאי, רוג'ר נייגארד.

- Free Enterprise, (ארה"ב, 1998), עלילתי, בהשתתפות וויליאם שטנר ואריק מק'קורמק. שני יוצרי סרטים עצמאיים שהגיעו למבוי סתום במהלך יצירת סרטם, פוגשים את אליל ילדותם, וויליאם שטנר (בתפקיד עצמו). המפגש מעמת בין תפיסתם את "קפטן קירק" לבין מציאות החיים של שטנר, וממנו הם יוצאים עם תובנות לגבי החיים והמשך הפקת הסרט שלהם. הסרט יוקרן לצד שיחה עם הבמאי, רוברט ברנט.

- G.O.R.A (טורקיה, 2004), עלילתי, הסרט הטורקי עמוס האפקטים והיקר אי פעם (הפקה של 5 מיליון דולר) שגרף קופה עצומה, הוא פרודיה על סרטי מד"ב אמריקנים, בין השאר "מלחמת הכוכבים" וה"מטריקס. עשוי טוב, אם כי מוזר, ובטורקית.

- קאסשרן, Casshern (יפן, 2004), עלילתי, יצירת מופת ויזואלית המשלבת צילום חי ושיטות אניציה שונות, מאנימה ועד אנימציה ממוחשבת. סרט המבוסס על סרט אנימה בשם זה משנת 1973. מלחמה גדולה באה לסיומה ומשאירה את כדור הארץ חולה ומזוהם. הגנטיקאי, ד"ר אזומה, פועל להמצאת טיפול שיכול להצעיר את הגוף ולחדש את המין האנושי, אבל נתקל בהתנגדות הממשלה. כדי להשלים את עבודתו, ד"ר אזומה מקבל הצעה מארגון צבאי חשאי. בגלל תקלה, משתחררים מהמעבדה של ד"ר אזומה מוטנטים, ורק הלוחם הבלתי מנוצח הידוע בשם Casshern יכול להביסם ולהציל את העולם מהשמדה.

- A Wicked Tale (סינגפור, 2005). עלילתי, קצר (45 דק') המשלב טכניקות צילום שונות. עיבוד מותח, אלים וארוטי לסיפור הקלאסי של כיפה אדומה.

- Über Goober (ארה"ב, 2005), דוקומנטארי, סרט תיעודי החוקר את עולמם של שחקני התפקידים לסוגיהם השונים: משחקי התפקידים השולחניים, המשחקים החיים ("הלארפיסטים"), שחקני המיניאטורות – מהמנצ'קינים ועד לשחקני האופי. הסרט שייתן לכם ההזדמנות להיפגש עם שחקנים, ללמוד את שפתם האקזוטית, לראות מה קורה מסביב לשולחן ומעבר לו ואולי יגרום לכם גם לרצות לשחק בשלל המשחקים בפסטיבל.

- Primer, (ארה"ב, 2004), עלילתי, זוכה פרס ה-grand jury בפסטיבל סנדאנס 2004. סיפורם של קבוצת מהנדסים-יזמים בארה"ב של ימינו-אנו הנתקלים בהמצאה המאפשרת להם לשנות את חייהם כהרף עין, והם נדרשים לענות על השאלה: אם אתה תמיד רוצה מה שאתה לא יכול לקבל, מה אתה רוצה כשאתה יכול לקבל הכל?

- Robot Stories (ארה"ב, 2003), עלילתי, זוכה 23 פרסים, בהם ה-grand jury בפסטיבל סלאמדנס, ארבעה סיפורים אנושיים אודות העתיד הקרוב, בו העולם מאכלס רובוטים לצד בני אדם.

- GamerZ (בריטניה, 2005), עלילתי, קומדיה רומנטית פנטסטית אודות צעירים השקועים במשחקי התפקידים. הגיבור הוא ראלף, חנון מבריק שבונה עולמות דמיוניים, אבל יש לו חולשה קטלנית – מרלין, הנערה הגותית שחושבת שהיא אלפית, והיא לא היחידה שחושבת כך. לחבורה מצטרף לני, סוחר סמים בעברו ודתי אדוק בהווה שזכה להארה אחרי שצפה בכל סרטי "שר הטבעות" ומסבך את העניינים.

- 33 x Around the Sun (בריטניה, 2005), עלילתי, סרט בריטי עצמאי, המהווה עיבוד חופשי של ימינו אנו למיתוס המפורסם של אורפיאוס ואורידיקי. הגיבור מתעורר בבית חולים נטוש ויוצא לחפש את ביתו. באווירה של סיוט לילי, הגיבור נפגש עם אנשים ויצורים משונים ומנסה לברר מה קרה לו.

- FAQ: Frequently Asked Questions (ספרד, 2005), עלילתי, סרט מדע בדיוני המתרחש בפריז בעתיד הלא מאוד רחוק, בו אירופה נשלטת על-ידי מסדר נשי מסתורי. הגיבורה מצטרפת למסדר, אולם קשריה עם גבר, מתנגשים עם עקרונות האמונה של המסדר.

- פיות וסיפורים אחרים, Fairies and other Tales, (גרמניה – איסלנד, 2004) דוקומנטארי, יוצרת הסרט יוצאת למסע באיסלנד בחיפוש אחר אלפים, פיות ויצורים פנטסטיים אחרים הנחבאים אל הכלים. הסרט יוקרן באדיבות היוצרת.

- Frazetta: Painting with Fire, (ארה"ב, 2003), דוקומנטארי, סרט על יצירות הפנטסיה של הצייר פרנק פרזטה.

קולוסיאום ברחבת הסינמטק

ברחבת הסינמטק יוקם קולוסיאום רומאי, בו מיטב הגלדיאטורים, העבדים והסנטורים שנפלו מגדולתם יילחמו אל מול קהל וקיסר צמאי-דם. הקולוסיאום יפעל לאורך כל היום ויכלול הדגמות לחימה וקרב של שחקני תפקידים חיים בלבוש ואיפור מלא, כמו גם הדגמות של שיטות קרב ואמנויות לחימה אמיתיות, תחרות חץ וקשת ועוד. בחלק מהזמן הקהל עצמו יוזמן ללמוד, להשתתף ולקחת חלק.

המבוך: משחק לוח חי בגודל אמיתי

מגרש הכדורסל של בית הספר עירוני א' יוסב למשחק לוח בגודל אמיתי של "מבוך". בואו לשחק אביר ללא-חת, אלף זריז או אמזונה, לגלגל קוביות ענק, לאסוף את קלפי המפלצות שהבסתם לצד האוצר בו זכיתם בחדרי המבוך השונים, כל זאת במסגרת משחק לוח בגודל אמיתי הנבנה במיוחד עבור אייקון ויוצג על רצפת מגרש הפסטיבל.

קסמים וקוסמות: מופע, היסטוריה ומיתולוגיה

קסם הוא אחת האשליות בהן אנו הכי רוצים להאמין. איילת ברטוב תרצה אודות הקסמים והקוסמות שבפנטסיה, ממרלין ועד קראולי ותציג את הקווים המחברים ביניהם ואת ההבדלים המהותיים ביניהם. אמיר לוסטיג מטעם אגודת הקוסמים בישראל יציג את היסטוריית הקוסמות המקצועית ויבהיר כי מדובר במקצוע שלא הארי הודוני המציא, אלא קיים עוד מימי מצרים העתיקה, ולצידו יפריך נמרוד הראל במופע "סקפטיזם" חלק גדול ממה שאנו מכירים בתור קסמים וקוסמות, אולם לצד זאת ידהימו אותנו נמרוד ואמיר בתופעות מדהימות של סוגסציה וכוחו של המוח על הגוף האנושי.

הפקות מקור: פעם נוספת ברגש וכישוף על גלגלים

קבוצות חובבים שבליבן בוער לא רק הז'אנר אלא הרצון להופיע, לשחק, לרקוד ולעשות שטויות לפני קהל, התאגדו יחדיו בשנה האחרונה בכדי להעלות באייקון מופעים ייחודיים: הפקות מקור ישראליות בתחום.

פעם נוספת ברגש (Once More with Feeling), עיבוד בימתי בעברית לפרק המחזמר המפורסם בסדרה "באפי קוטלת הערפדים". פרק זה רכש לעצמו מיד עם הקרנתו מעמד פולחני וקהל מעריצים רב ושימש בסיס להפקות רבות ומגוונות בכל רחבי העולם, כולל בישראל. המחזמר מוצג ל-ידי קבוצת חובבים, רובם סטודנטים מהטכניון, וזאת לראשונה בארץ כמחזמר מלא, הכולל שירה, ריקוד ומשחק, בהופעה חיה וללא פלייבק ובעברית. ההופעה תתקיים במוזיאון תל אביב ולאחריה יתקיים אירוע "מאחורי הקלעים" ומפגש עם הקאסט באודיטוריום אשכול-פיס.

הפקת מקור אינטראקטיבית: כישוף על גלגלים, הפקה בימתית מקורית וראשונה מסוגה, המאפשרת לקהל להחליט ולהשפיע על השתלשלות העלילה. בואו ותוכלו לשנות את סוף המחזה. כי אף אחד לא יודע איך זה יגמר...

הרצאות מבוא, סדנאות יצירה ופעילויות לילדים

אייקון השנה מאפשר לכל אדם להגיע וללמוד קצת יותר על כל אחד מתחומי העניין שמקדם הפסטיבל, בכדי להמשיך הלאה וליהנות מתכני הפסטיבל. ביומו הראשון המלא של הפסטיבל, יום רביעי, 19 אוקטובר, ייערכו הרצאות וסדנאות מבוא בתחומים מגוונים: משחקי תפקידים (לצד סבבי משחק המותאמים לשחקנים מתחילים), הרצאות מבוא בתחום ספרות המד"ב והפנטסיה, "חדש על המסך" – על סדרות הטלוויזיה החדשות בשנה האחרונה והמתוכננות לבשנה הבאה, הרצאת מבוא לתחום האנימציה החם – האנימה, האנימציה היפאנית וכן מספר הרצאות מבוא לקומיקס דרך גיבורי-על מפורסמים: סופרמן וספיידרמן. לא צריך להגיע לאייקון מומחה, וגם לא לצאת מומחה, אבל חשוב ליהנות בדרך.

עוד ניתן למצוא באייקון סדנאות יצירה רבות: מבניית דגמי משחק, יצירת תחפושות מד"ב ופנטסיה ועד ציור קומיקס ואנימציה, לרבות סדנת ציור שתועבר על-ידי יוצר זבנג וחובב התחום, אורי פינק.

שלל הפעילויות מתאימות גם לילדים מגילאים 8 ומעלה, כאשר פעילויות רבות נוספות מתאימות לילדים במסגרת הפסטיבל: סדנאות האסטרונומיה בפלנטריום המתנפח, סדנת חץ וקשת ומלחמות הלייזר.

חץ וקשת, מלחמות לייזר ופלנטריום מתנפח

באחד מאולמות אשכול יוקם פלנטריום מתנפח באדיבות המוזיאון הלאומי למדע, חלל וטכנולוגיה ומדריכים מטעם המוזיאון ידריכו את המבקרים על כיפת השמים ועל המיתוסים השונים סביב קבוצות הכוכבים. מחוץ לאשכול-פיס ימוקם דוכן חץ וקשת שיאפשר לעוברים ושבים לנסות את מזלם בירי בחץ וקשת אמיתיים, ולמעוניינים תועבר לכל אורך אייקון סדנה בת-שעתיים בקשתות, שתאפשר לטעום מהספורט ולהתמקצע. לצד אלו תינתן האפשרות למעוניינים לקחת חלק במלחמת לייזר...

משחקי תפקידים ומשחקי תפקידים חיים

חלק ניכר של הפסטיבל מוקדש לחובבי משחקי התפקידים – אולמות אשכול-פיס וחדרי הלימוד בתיכון עירוני א' הסמוך יומרו בדמיונם של השחקנים לעולמות שונים ומשונים לזמן הפסטיבל – שדות קרב בין אלפים לאורקים או בין חייזרים לבני אנוש, אך לא רק. שריונים וחרבות, אבירים, גלדיאטורים, מפלצות ועלמות במצוקה, כולם ישתלבו במשחקי התפקידים החיים והקרבות האמיתיים שמאורגנים ברחבות השונות במתחמי הפסטיבל.

הרצאות בתחומי ההיסטוריה, האנתרופולוגיה, המיתולוגיה, המדע, הספרות והקולנוע

אייקון גאה בעושר ההרצאות והמרצים שבו, ומיטב המומחים יעבירו הרצאות בתחומים רבים ומגוונים. אקדמאים ירצו בנושאי התמחותם בהם פרופ' יורם קירש (ראש קבוצת הפיסיקה, האוניברסיטה הפתוחה), ד"ר תומס גודמן (ד"ר לאסטרונומיה פלנטרית, מדריך ביחידה לנוער שוחר מדע באוניברסיטת ת"א ובמכון ויצמן למדע), ד"ר עמנואל לוטם (מתרגם ועורך סדרת ספרי המד"ב של זמורה-ביתן), ד"ר מאיר שטיגליץ, הפסיכולוגית רחל מורדכוביץ' והדוקטוראנטית יעל עבאדי (דוקטורנטית לארכיאולוגיה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב).

הרצאות נוספות יועברו על-ידי מומחים לתחום, דוגמת הרצאות בתחומי ההיסטוריה וחקר התרבות אודות האלכימיה ואגדות הערפדים, וכן הרצאות בתחום המדע המדויק – 10 דרכים להשמיד את העולם מדעית וכן הרצאה מטעם האגודה הישראלית לאסטרונומיה.

פרקי סדרות טלוויזיה: מסע בין כוכבים, באפי קוטלת הערפדים, פיירפליי ועוד...

פיירפליי, הסדרה של ג'וס ווידון (היוצר של "באפי קוטלת הערפדים"), הינה אחת ההחמצות הגדולות של השנים האחרונות בטלוויזיה. לא כי הייתה גרועה, אלא כי הייתה טובה מדי וזכתה ל-13 פרקים בלבד. אולם מישהו התעשת והיא זכתה לסרט קולנוע שצפוי להיות סרט הקאלט הבא, הסרט סרניטי מוקרן כסרט הפתיחה של הפסטיבל ו-13 פרקי הסדרה יוקרנו במרתון לילי יומי.

באפי קוטלת הערפדים היא הרבה מעבר לסדרה מצליחה ששרדה 7 עונות בעוד כוכביה ממריאים לשחקים. הסדרה הובילה את ז'אנר הפנטסיה בטלוויזיה לצד תפיסת מקום מרכזי כסדרת נעורים והתבגרות, וזכתה אף לסדרת בת ("אנג'ל"). כתיבה שנונה וסקסית, רעיונות מקוריים וסיפור מותח הפנטו למסך צופים בכל העולם וגם בארץ, והפכו אותה לסדרת הקאלט של סוף שנות ה-90.

מסע בין כוכבים, Star Trek, סדרת המדע הבדיוני המהוללת הקיימת בחמש גרסאות שונות כבר ארבעה עשורים היא תופעה גלובאלית אשר סחפה אחריה מיליוני אנשים מכל רחבי העולם, אייקון תרבותי שלא יישנה ולא יידמה לו.

מספר הרצאות באייקון ייסקרו את הפנים השונות של סדרות אלו וסדרות נוספות לצד הקרנת פרקים.

אנימציה, אנימה וקומיקס

לצד הרצאת מבוא לתחום, מאפשר הפסטיבל לטעום מהמיטב ומהקלאסיקה של תחום האנימה, בהן הקרנת הסרט The Place Promised in Our Early Days, סרט האנימה המדובר של שנת 2004 המציג עתיד בו יפן מושפעת מסיום שונה של מלחמת העולם השנייה וכן את עץ החיים, Windaria, סרט אנימה קלאסי משנות ה-80, בו המלחמה בין שתי אומות עומדת להחריב עמק יפהפה.

אלאן, תושב העמק, נאבק בכדי למנוע את המלחמה ההרסנית. אייקון עשיר בסדנאות ציור קומיקס בהן סדנה יומית בהנחיית אורי פינק, וכן בהרצאות בתחום הקומיקס באדיבות מועדון אוק"י – אספני וקוראי הקומיקס בישראל. כהרגלנו, יזכו גם הרובוטריקים, אחת מיצירות האנימציה הקלאסיות בכל הזמנים, למקום של כבוד.

יצירה ישראלית מקורית ופרס גפן

אייקון כתמיד מעודד יצירה ישראלית בז'אנר ונותן במה למרב ומיטב היצירה המקורית. נוכל לשמוע על הלבטים בתחום ספרות המקור בז'אנר בפאנל כותבים בהנחיית לביא תדהר (סופר ישראלי בז'אנר) ובהשתתפות חוד-החנית של היוצרים הישראלים בימינו – גיא חסון וורד טוכטרמן (זוכי פרס גפן לשנת 2003) וניר יניב (עורך אתר התוכן של האגודה הישראלית למד"ב ולפנטסיה וכותב קבוע ב"חלומות באספמיה" וב"מימד העשירי").

כמו כן תיערך סדנת כתיבה על-ידי ורד טוכטרמן. כמובן, כמנהג אייקון בשבע השנים האחרונות, יחולק פרס "גפן" הניתן ליצירות המד"ב והפנטסיה הטובות ביותר לשנה זו. ברחבות הפסטיבל יציגו לראווה את מרכולתם יוצרים ישראלים רבים: בהם "חלומות באספמיה", מגזין ישראלי ליצירה מקורית בתחום המד"ב והפנטסיה, סופרים חדשים בתחום יציגו את יצירותיהם, בהם רונן אברמסון מחבר האדם האחרון, קיט רויטבורד מחברת לונאריס: הכניסה לעיר האסורה ונמרוד הראל מחבר כפירה, כמו גם יוצרי קומיקס ואומנות מקוריים רבים.

סינמטק תל אביב 18 – 21 באוקטובר 2004, חוה"מ סוכות
תאריך:  22/09/2005   |   עודכן:  22/09/2005
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בית המשפט המחוזי אישר היום (ה', 22.9.05) הסדר פשרה נוסף בין חברת רמדיה ובין 3 משפחות אשר ילדיהם נפגעו כתוצאה מצריכת המוצר "רמדיה צמחית". על-פי ההסדר תקבל כל משפחה סכום של כ-10.5 מיליון ש"ח.
22/09/2005  |  נוה יוסף  |   חדשות
כתב היד המקורי של מה שהפך להיות לקלאסיקה "עליסה בארץ הפלאות" זמין כעת באינטרנט בשלושה מימדים. הרפתקאותיה של עליסה, של לואיס קרול, מובאים במהדורת 3D בספרייה הבריטית המקוונת באמצעות טכנולוגיית פלאש.
22/09/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
37% מהישראלים אוכלים חטיפי בריאות באופן קבוע, כאשר אחוז הנשים גבוה במיוחד (44%) לעומת אחוז הגברים (30%). כך עולה (ה', 22.9.05) מסקר שנערך על-ידי מותג FREE.
22/09/2005  |  גלית יצחק  |   חדשות
בית המשפט העליון זיכה היום (22.9.2005) את אחמד ג'אבר, אשר הורשע בבית המשפט המחוזי בתל אביב בעבירות של סיוע לרצח וסיוע לחבלה בכוונה מחמירה כאשר בחודש מאי 2005 הסיע ברכבו מחבל פלשתיני לעיר נתניה, שם ביצע פיגוע התאבדות ורצח חמישה אזרחים. יחד עם זאת מוצא בית המשפט, כי יש להרשיעו בעבירה של הריגה ומותיר את העונש שנגזר עליו בבית המשפט המחוזי על 10 שנות מאסר.
22/09/2005  |  נוה יוסף  |   חדשות
משרד האוצר יעביר למשדר הבריאות סכום של 35 מיליון שקל למתן הנחה בשיעור של 10% מתשלומי ההשתתפות העצמית ברכש תרופות על-פי מרשם למבוטחים בני 65 ומעלה, שאינם מקבלי הבטחת הכנסה.
22/09/2005  |  יפעת גדות  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
רון בריימן
רון בריימן
התקשורת הישראלית, ואפילו זו הרואה את עצמה כ"ממלכתית", חוטאת ב"עכשיוויזם" מסוכן ובעידוד הפיכת עסקת החטופים לכניעה ללא תנאי
אלי אלון
אלי אלון
מהתרשמות שלי ומהבנה בנושאי איכות סביבה השיקום האקולוגי והנופי של מקטע הנחל בפ"ת רחוק מלהיות מספק ומוקדם לדבר על "שיקום הנחל
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il