יצרניות רכב ברחבי העולם מעבירות את תשומת-ליבן לטכנולוגיות למניעת תאונות, לאחר עשרות שנים בהן התמקדו בשיפור חגורות הבטיחות, כריות האוויר ושאר עזרים שנועדו להקל על הפציעות לאחר שהתאונה כבר אירעה.
מומחים רבים בתחום התחבורה סבורים כי הדרך להורדת מספר ההרוגים בדרכים היא פשוט הורדת מספר התאונות. כ-90% מכל תאונות הדרכים נגרמות בגלל טעות של הנהג.
הטכנולוגיות האחרונות בתחום מאפשרות למכונית שלכם לזהות את הסכנות בכביש טוב יותר ממכם עצמכם. בין הכלים והשיטות המיושמות במכוניות החדשות, ניתן למצוא מערכות הדואגות להדק את חגורת הבטיחות באופן אוטומטי כשהן מזהות סיכון לתאונה, לסגור את גג-השמש, להפעיל את הבלמים ועוד.
הטרנד האחרון הינו שימוש במערכת מכ"ם לזיהוי והזהרת הנהגים מפני סיכונים, והוא נמצא במכוניות כבר כמה שנים. תחילה הוא ייושם כמובן במכוניות יוקרה בלבד, אך בחודשים האחרונים והבאים הטכנולוגיה תגיע גם למכוניות הזולות יותר.
למשל - בדגמי 2006 של ה-Acura RL ישנה מערכת המפעילה את הבלמים אוטומטית כשהיא מזהה סכנה לתאונה.
גם חברת Infinity משתמשת בטכנולוגיות דומות במכוניות ובמשאיות שלה, המסוגלות להחזיר את הרכב לנתיבו באופן אוטומטי כשהן מבחינות בסטייה לא רצונית.
מכונית נוספת בה יושמו טכנולוגיות חדשות היא ה-S-Class של מרצדס, שבדגמי 2007 שלה תהיה מערכת בקרת-שיוט שתחזיר את הרכב למהירות המקורית באופן אוטומטי לאחר שינוי, אפילו בתנועה עומדת.
המכונית משתמשת גם בגרסא מתקדמת של חיישני "קדם-תאונה" שכאמור מכינה את הרכב לפגיעה כשהיא מבחינה בסיכון - ויכולה אפילו להסיט את ההגה בחוזקה אם "תסיק" שהפעולה יכולה להציל את חיי הנוסעים.
אף על-פי שנראה כאילו למכוניות אלו יש דעה משל עצמן, הן עדיין לא הגיעו לשלב של השתלטות מוחלטת על הנסיעה. מומחים בתחום טוענים כי דבר זה הינו כתוצאה מכך שיצרניות הרכב פוחדות שהלקוחות ירגישו כאילו "לוקחים להם את ההגה מהידיים", וקבלת החלטות כבר לא תלויה בהן.
זו הסיבה שהיצרניות מיישמות את הטכנולוגיות החדשות למניעת תאונות בהדרגה, כדי להראות לנהגים לאט לאט שהם יכולים לבטוח במערכות הממוחשבות הללו - וכמובן שבמכוניות החדשות יותר ישנה אפשרות להחזרת המכונית למצב ברירת-המחדל ולעבור לנהיגה רגילה ללא התערבות המחשב.
למרות הכל, חברות המכוניות משוכנעות כי מערכות בטיחות ואינטיליגנציה מלאכותית הן שיצילו חיים רבים בדרכים וכי יש לשלב אותן בכמה שיותר מכוניות - ובמיוחד משפחתיות.
צ'אק תומס, מנהלת מחלקת הבטיחות בחברת Honda אמר בראיון ל-USA Today כי כשבכל המכוניות בעולם תהיה מערכת מכ"ם, הפוטנציאל להצלת חיים יהיה בלתי-מוגבל. חזונו - "אנו מעוניינים להגיע ליום אחד בו לא יהיו עוד תאונות דרכים כלל".