Microsoft ו-Yahho הגיעו להסכם, על-פיו תוכנות המסרים המיידים של החברות יעבדו אחת עם השניה - שותפות שיכולה לסכן מאד את המובילה בשוק, America Online, כך טוענים מומחים בתחום.
גורמים רשמיים מהחברות אמורים להכריז רשמית על העיסקה היום (ד',12.10.05), כך מסרו מקורות אנונימיים ל-AP.
שותפות בין Yahoo ו-Microsoft, תאפשר למשתמשי שני השירותים להתכתב בינהם באופן חלק, ותשיג לשתי החברות כמות משתמשים משותפת כמעט שווה לזו של America Online.
שירותי מסרים מידיים נהפכים עם הזמן ליותר ויותר חיוניים - לא רק כצורת תקשורת בין אנשים צעירים אלא גם בעולם העסקים. מספקי השירותים מוסיפים לתוכנות שלהם באופן קבוע אפשרויות וכלים שונים, כמו שיחות וידאו ופונקציות טלפוניות. חברת Google נכנסה לזירה בחודש ספטמבר עם שירות משלה הכולל שיחות קול בין המשתמשים.
"עד עכשיו, America Online הייתה מסוגלת פשוט לבחור את שותפיה בהתאם לרצונותיה, ולחיות בעולם עם חוקים משלה", אמר רוברט מהוולד, אנליסט בחברת המחקר IDC, לאתר החדשות של ABC. "הם התרגלו לפתח את השוק הזה בקצב שלהם. המהלך האחרון של Yahoo ו-Microsoft יאלץ אותם לפעול באופן אגרסיבי יותר".
שלוש המעורבות בנושא, Microsoft, Yahoo ו-America Online, סירבו כולן להגיב בעניין.
תוכנת המסרים המיידים של America Online, הנקרא AIM-AOL Instant Messeger מנתה כ-51.5 מיליון משתמשים בספטמבר, בהשוואה ל-27.3 מיליון משתמשים ב-MSN Messenger ו-21.9 ב-Yahoo Messenger.
תוכונת מסרים מידיים אחרות, כמו Trillian, מאפשרות למתמשים לשלוח ולקבל הודעות ממספר שירותים שונים.
עד עכשיו, אף אחת ממערכות המסרים המידיים המובילות לא תיקשרה עם האחרות, אף על-פי שהבטחות לגבי "יכולת פעולה הדדית" ניתנו במשך שנים.
Microsoft ניסתה במשך זמן רב להגיע לעיסקה שתגביר את הפופולריות של MSN Messenger. החברה אף הייתה בתהליכי שותפות עם America Online, אם-כי לא ידוע היכן עומדים הדיונים כעת.