בית משפט המחוזי בת"א קיבל בקשה לאישור תובענה ייצוגית נגד בזק בעניין החיבור לשירות אספקה של אינטרנט מהיר WOW.
השופטת רות רונן קיבלה את תביעתם של אהוד ורבקה שפירא שיוצגו על-ידי עורכי הדין רן יגנס ודקלה מוסרי ממשרד עוה"ד יגנס, טויסטר, בירן ושות', לפיה הוטעו על-ידי בזק בעת שביקשו להתחבר לשירות WOW ועקב כך שילמו לחברה תשלומים ללא צורך.
לטענת המבקשים המדובר בהטעייה לגבי תחילת חיובם בתשלום עבור השירות שהזמינו, וזאת - בטרם השירות סופק להם במלואו, ובטרם הם היו יכולים להנות ממנו.
בתביעתם טוענים בני הזוג שפירא כי הם היו רשומים במסלול גלישה מוזל, שקרוי "שש פלוס". כאשר ביקשו להצטרף לשירות WOW לצורך קבלת שירותי אינטרנט מהיר, הם קיבלו מכתב מבזק לפיו "עם סיום התקנת הציוד על-ידי טכנאי בזק אנא פנה לחברת האינטרנט שלך או לחברה שממנה הזמנת את כרטיס הרשת, להשלמת תהליך ההתחברות לשירות".
ממכתב זה הבינו, כך לטענתם, כי עד לביצוע הפעולה הזו על-ידי הטכנאי של בזק, הם לא יחויבו בתשלום עבור החיבור ל-WOW וכי עד להשלמת החיבור ל-WOW, הם יוכלו להוסיף ולהנות מהתעריף המוזל לגלישה באינטרנט, במסגרת מסלול "שש פלוס".
לאחר שבני הזוג המתינו לטכנאי במשך שבוע, התחוור להם כי למעשה עליהם לפנות בעצמם לקבלת מודם וכי ההתחברות דה פקטו נעשית על-ידי "הרמת שלטר" ולכן אין כלל צורך בטכנאי בזק.
עקב כך בני הזוג שפירא לא נהנו משירות WOW בעוד חויבו עבור שירות זה שהיה יקר מהמסלול הקודם שהיו חברים בו.
עוה"ד יגנס ומוסרי טענו כי כדי למנוע את ההטעיה, היה על בזק לנסח את המכתב באופן ברור ובלתי משתמע לפרשנויות שונות, ממנו יהיה מובן שהציוד כבר הותקן, שבזק כבר החלה בגביית תשלום בעד השירות, ועל כן על בני הזוג שפירא לפנות לספק האינטרנט בלא שיהוי.
כן טענו עוה"ד כי היעדרו של הסבר מפורט אודות תהליך ההתחברות לשירות בשלב הטרום חוזי, העדר גילוי נאות באשר לפער הזמנים בין חיבור המבקשים לאינטרנט על-ידי בזק לבין מועד התקנת הציוד על-ידי נטוויז'ן, מהווה הטעייה במחדל מצידה של בזק.
השופטת קבעה כי הנזק של כל חבר קבוצה יתבטא בסכום בו חוייב על-ידי בזק עבור השירות, עד למועד בו הוא קיבל את השירות בפועל.
כן פסקה השופטת רונן כי בזק תעביר לידי עורכי הדין יגנס ומוסרי את המידע הנדרש לגבי גודל הקבוצה ונזקיהם עד אמצע חודש נובמבר.