חברות הענק IBM ו-Google החליטו על שיתוף פעולה כדי להקל על עובדי משרדים, לא רק בחיפוש מסמכים מקומיים והודעות דואר-אלקטרוני אישיות, אלא גם בלרדת לעומק מסדי-הנתונים של חברות גדולות. כך מסרו שתי החברות (ו', 28.10.05).
IBM משלבת את מערכת החיפוש שלה, OmniFind, עם תוכנת החיפוש החינמית Google Desktop, כדי להקל על המשתמשים לאתר מידע תוך-ארגוני, שבדרך-כלל מפוזר בין מחשבים ותחנות עבדוה רבות.
"שילוב שני המוצרים הללו ביחד נשמע מאד הגיוני לשתי החברות", אמר דיוויד גירוארד, מנכ"ל יחידת עסקי הפירמות של גוגל, בראיון ל-CNN. "אם אתה רוצה מוצר חיפוש טוב לחברות גדולות, אתה חייב שיהיה לך חיפוש בשולחן-העבודה", אמר גירוארד.
Google זוכה בתמיכתה של IBM בקרב מנהלים טכניים לחברות גדולות בזכות מוצר החיפוש שלה Google Desktop, ו-IBM מרוויחה בכך שהיא מספרת לעובדי החברות נקודת כניסה לתוך מסדי-נתונים ומשרדים אחוריים דרך מנוע החיפוש של Google.
המידע הניתן לחיפוש משתרע על טווח רחב, החל בדואר אלקטרוני, דרך קבצי מחשב, הודעות בבלוגים, מאגרי מידע וכלה בתמונות, אודיו ווידאו. חלק גדול מדברים אילו אינם זמינים בשימוש בכלי חיפוש רגילים. בדרך-כלל, קשה להגיע לתוך-תוכי מאגרי המידע של חברות מבלי להשתמש בתוכנות שונות רבות.
"ישנה אינפורמציה רבה שפשוט יושבת באופן פסיבי בחברות גדולות", אמר ג'ון פירל, סגן נשיא ניהול התוכן של IBM, בראיון ל-CNN. "מטרתינו הינה לספק שירות יותר אקטיבי שנותן נקודת מבט יחידה על כל האינפורמציה הזו".
פירל שולל כל אסטרטגיה רצינית בהתעסקותה של IBM עם Google, אך אמר כי היא חלק ממאמץ גדול יותר שלו קוראת החברה "אינפורמציה כשירות", שאותו מקווה חברת המחשבים לפרש יותר בחודשים הקרובים.
מומחים בתחום טוענים כי ישנו מידע גולמי רב בתוך ארגונים וחברות - כ-80 אחוז ממנו בד"כ אינו מובנה ומסודר, ומשהו צריך לקרות כדי להפוך אותו למידע מאורגן.
לקוחותיה של IBM יכולים להשתמש בשילוב החיפוש של Google ו-IBM על-ידי קניית מוצרים ושירותים של החברה ובניית מערכת פנימית משלהם, או להסתמך על IBM שתבנה מערכת בנויה מראש התפורה באופן ספציפי לתעשיה בה עובדת החברה.
המערכת האישית הראשונה שלה, הנקראת IBM Crime Information Warehouse, נוצרה כדי לתת לסוכניות ממשלתיות ומשטרתיות גישה מהירה לסטטיסטיקות פשע ודוחות אירועים ומעצרים בנקודת מבט יחידנית היכולה לעזור לנתח תבניות פשיעה, אמרה IBM.
Google נמנעת בדרך-כלל מבריתות גדולות ורשמיות עם ספקי טכנולוגיה תאגידים כמו IBM. במקום, האסטרטגיה שלה היא להשתמש בפופולריות שלה עם צרכנים ביתיים כדי 'להחליק' לתוך חברות גדות, בעזרת הסתמכות על פעולותיהם של מיליוני עובדים, שיורידו כל אחד את הכלים שהיא מספקת.