בחברת החשמל מסיימים בימים אלה את ההכנות לקראת החורף הקרב. מחלקות אחזקת רשת במחוזות החברה ביצעו בחודשים האחרונים פעולות מקיפות לטיפול מונע ואחזקת רשתות החשמל, שנאים, תחנות טרנספורמציה וציוד נלווה נוסף.
ליאור זרנקין, מנהל חטיבת שיווק וקשרי לקוחות של החברה, אמר כי בשנים האחרונות חל צמצום משמעותי ביותר במספר דקות אי-אספקת החשמל בממוצע ללקוחות החברה. (מדובר במשך הזמן בו חלו הפרעות באספקת החשמל ללקוחות, במהלך שנה אחת).
חברת החשמל - מתקרבת לסטנדרטים בחו"ל
הנתונים מראים כי בעשר השנים האחרונות ירד מספר דקות אי אספקת חשמל מ-463 דקות בשנת 1994 ל-151 דקות בשנת 2004. במחצית השנה הראשונה של שנת 2005 עמד מספר דקות אי-האספקה על 55.5 דקות בלבד, ירידה של 2.6% לעומת תקופה מקבילה אשתקד. בכך מתקרבת חברת החשמל הישראלית לחברות חשמל באירופה ובארה"ב.
"הישג מרשים זה", ציין זרנקין, "נובע משילוב של מספר גורמים - עבודות מקיפות לשיפור הרשת העילית, הטמנת רשתות החשמל בקרקע בעיקר בשכונות חדשות, תכנון מדוקדק של העבודות, וביצוע נרחב יותר של עבודות תיקונים ושיפורים המבוצעות ללא הפסקת זרם החשמל ללקוחות".
גוזמים עצים, מנקים עמודי חשמל
במסגרת ההיערכות לחורף, בוצעו ברחבי הארץ, סריקות וביקורות לאורך רשתות החשמל, ובעקבותיהן נגזמו עצים וענפים והוסרו מפגעים שונים העלולים לגרום לפגיעה ולנזק לרשתות החשמל בימי חורף סוערים. כמו כן, בוצעו שטיפות להסרת האבק ממבודדים על עמודי החשמל. יצוין כי עירובו של האבק הרב והלכלוך שהצטברו בתקופת הקיץ יחד עם הגשם - עלול לגרום לנזקים במערכת החשמל.
פעולות נוספות כללו סיורים לאורך קווי הרשת באמצעות מסוק, על-מנת לגלות מבעוד מועד מפגעים ולטפל בהם. בוצעו בדיקות וביקורות מקיפות בכל תחנות הטרנספורמציה ונערכו בדיקות תרמוגרפיות, הבודקות את טמפרטורת החיבורים. כאשר קיים ליקוי בחיבורים בין קווי החשמל, הטמפרטורה עולה, ועל-ידי הבדיקה התרמוגרפית, ניתן לזהות נקודות בעייתיות.
בנוסף להכנות בשטח, מקיימת חברת החשמל במחצית נובמבר את תרגיל החורף השנתי. במסגרת התרגיל יתורגלו כל מערכות החברה: המחוזות, מערכות הייצור, ההשנאה ויחידת השירות והמידע לציבור באמצעות מוקדי 103.