עסקת מכירת חברת אלבר לאיש העסקים אלי אלעזרא מתעכבת. ההסכם למכירת אלבר לאלעזרא תמורת 268.5 מיליון ש"ח נחתם ב-1 למאי. באותו מועד הודיעה דסק"ש כי ביצוע העסקה מותנה במספר תנאים מתלים וקבלת אישורים, בין היתר מהרשות להגבלים עסקיים.
היום הודיעה דסק"ש לבורסה כי החליטה להאריך ב-70 עד 90 יום את המועדים לקבלת כל האישורים המהווים תנאים מתלים לביצוע המכירה, ושלא התקבלו עד אתמול.
אלעזרא, שמבקש לרכוש את אלבר באמצעות חברת אלעזרא יזמות, היה אמור להציג עד אתמול אישור בדבר הסכם עם בנק שיממן את העיסקה. העכוב מצידו של אלעזרא בהצגת האישור הוא הסיבה להודעתה של דסק"ש מהבוקר.
דסקונט השקעות הודיעה בעבר כי תרשום רווח הון של 40 מיליון ש"ח מהעסקה. נזכיר כי לאחר ביטולי עסקת רכישת השליטה באי.די.בי אחזקות וביטול מכירת חברת אזורים, הוסיפו בדסק"ש סעיף להסכם, לפיו הוא כולל פיצוי מוסכם של 10 מיליון דולר במידה ואחד הצדדים לא יקיים התחייבות מהותית שהוטלה עליו עד למועד השלמת העיסקה.
אלבר סיימה את שנת 2001 ברווח של מיליון ש"ח בלבד, לאחר שסיימה את שנת 2000 ברווח נקי של 16 מיליון ש"ח. אלבר גייסה במהלך חודש פברואר השנה כ-40 מיליון ש"ח ללקוחות מוסדיים.
בסוף שנת 2001 עמד צי הרכב של אלבר על כ-45 אלף כלי רכב, מתוכם כ-21 אלף בעסקי הליסינג התפעולי. על-פי ההערכות, נתח השוק של אלבר עומד על כ-31%.
מתחרתה העיקרית של אלבר, חברת ניו קופל, מחזיקה בנתח שוק של כ-25%. הירידה החדה ברווחיות החברה בשנת 2001 יוחסה לקריסתו של ענף ההיי-טק, לאחר שחברות ההיי-טק החלו להחזיר רכבים.
אלעזרא רכש לאחרונה את חברת הדיור הממשלתית אפרידר.