חברת פרטנר תקשורת, מפעילת תקשורת סלולארית "אורנג'" בישראל, הודיעה על תוצאותיה לרבעון השלישי של שנת 2005. פרטנר דיווחה על הכנסות ברבעון השלישי של 1,352.3 מיליון שקל, על EBITDA של 382.7 מיליון שקל - 28.3% מסך ההכנסות, ועל רווח נקי של 30.9 מיליון שקל.
בהתייחסו לתוצאות, אמר עמיקם כהן, מנכ"ל פרטנר: "הרבעון השלישי של שנת 2005 הוא הרבעון שבו מאמצינו להוביל את מהפיכת הדור השלישי בישראל העלו הילוך. השקנו שלושה מכשירי קצה נוספים ומגוון שירותי תוכן התומכים בדור השלישי. כדי לעודד את ההצטרפות לשירותים הגדלנו בצורה משמעותית ולתקופה מוגבלת את רמת הסבסוד בהחדרת מכשירי קצה שאנחנו מציעים ללקוחותינו החדשים והמשדרגים בדור השלישי.
"שיעור ההצטרפות היה מעודד ביותר: מספר מנויי הדור השלישי יותר מאשר הוכפל במהלך הרבעון, היום יותר מ–73,000 מנויי רשת הדור השלישי נהנים מן המגוון הרחב של השירותים המרתקים שאנו מציעים על גבי רשת הדור השלישי שלנו. אנחנו מתכוונים להגדיל את מגוון מכשירי הקצה שנספק בדור השלישי ב-2006 ואנו צופים כי עלויות המכשירים ורמת הסבסוד ירדו".
הכנסות משירותי מידע ותוכן ברבעון השלישי של 2005 היוו 8.0% מסך ההכנסות, עלייה משיעור של 6.4% מההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2004, וזאת למרות הירידה בדמי הקישוריות של הודעות SMS. בהשוואה לרבעון השני של 2005 חלה עלייה מ–7.3% של הכנסות משירותי מידע ותוכן.
הכנסות משירותי מידע ותוכן אשר אינם SMS עלו ב–50.1% ברבעון השלישי של 2005, בהשוואה לרבעון המקביל אשתקד.
בהשוואה לרבעון השלישי של 2004, עלות המכר בגין אספקת שירותים עלתה ב–5.4% מ–752.5 מיליון שקל ל-792.8 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2005, ועלתה ב–8.7% בהשוואה ל–729.5 מיליון שקל ברבעון השני של 2005.
בחברה אומרים כי הגידול, בהשוואה לרבעון השלישי של 2004, נבע מגידול בפחת ובהפחתות המתייחסים לרשת הדור השלישי של פרטנר, בניטרול הוצאות משתנות נמוכות יותר על זמן אוויר כתוצאה מהורדת תעריפי הקישוריות על-ידי משרד התקשורת. העלייה בהשוואה לרבעון השני של 2005 נבעה בעיקר מעלייה בהוצאות משתנות על זמן אוויר.
בסך-הכל, הרווח הגולמי לרבעון השלישי של 2005 היה 328.5 מיליון שקל, ירידה של 18.6% מ–403.8 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2004, וירידה של 9.6% מ-363.4 מיליון שקל ברבעון השני של 2005.
הירידה ברווח הגולמי לעומת הרבעון השלישי של 2004 נבעה בעיקר מעלייה ברמת הסיבסוד של מכשירי הקצה שנועדה להגביר את חדירת הדור השלישי בקרב המנויים, וכמו כן מעלייה בפחת ובהפחתות שנבעו מההשקה המסחרית של שירותי הדור השלישי. הירידה ברווח הגולמי בהשוואה לרבעון השני של 2005, נבעה בעיקר מהעלייה ברמת הסיבסוד של מכשירי הקצה שנועדה להגברת חדירת הדור השלישי.
הוצאות שיווק ומכירה ירדו ב–10.6% ברבעון השלישי של 2005, ל–72.1 מיליון שקל, בהשוואה ל-80.7 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2004, אך עלו ב–10.2% מ–65.4 מיליון שקל ברבעון השני של 2005. העלייה בהשוואה לרבעון השני של 2005 נבעה בעיקר מעלויות הפצה ושיווק בהקשר למבצעים שיווקיים של הדור השלישי.
הרווח הנקי ברבעון השלישי של 2005 היה 30.9 מיליון שקל, ירידה של 73.1% מ–114.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2004, ושל 73.3% מ–115.8 מיליון שקל בהשוואה לרבעון השני של 2005.