קו הרכבת תל אביב-דימונה יחל לפעול ב-17 בדצמבר 2005, זאת לאחר שפעלו עד כה בקו זה רכבות להובלת משא בלבד. כך הודיע (יום ד', 9.11.05) שר התחבורה, מאיר שטרית.
משך הנסיעה ברכבת מבאר שבע לדימונה יהיה 23 דקות בלבד. עלות הקו נאמדת בכ-170 מיליון שקלים והוא כולל הקמת תחנת רכבת חדשה בדימונה.
לדברי השר שטרית: "יש חשיבות רבה להמשך ההשקעות המסיביות ברכבת דוגמת הרכבת לדימונה. פיתוח מסילתי בדרום הארץ יקצר משמעותית את זמן ההגעה למרכז ויאפשר לתושבי הדרום להגיע במהירות למטרופולין תל אביב".
שטרית ציין, כי במדינה צפופה כמו ישראל יש חשיבות רבה לפיתוח תשתית רכבתית גם לדרום הארץ. משרד התחבורה משקיע מאות מיליוני שקלים בהקמת תשתיות מסילתיות בדרום ובנגב, הכוללת בין השאר סלילת קו חדש בין אשקלון לבאר שבע שיעבור דרך אופקים, שדרות ונתיבות, בעלות של כמיליארד שקלים.
שר התחבורה הוסיף, כי כיום נמצאים בביצוע כ-15 פרויקטים מרכזיים של רכבת ישראל בהם: קו נתב"ג-מודיעין, בהשקעה של כ-1.5 מיליארד שקלים, הקמת מסילה שלישית באיילון, בהשקעה של כ-280 מיליון שקלים והקמת הקו בין אשקלון לאשדוד, בהשקעה כוללת של 215 מיליון שקלים.
שר התחבורה קרא לממשלה להפסיק הקצאה של קרקעות לבניית יחידות דיור במרכז הארץ ולהפנות את ההשקעות בבניה לגליל ולנגב. "אני רואה איך מוחקים את כל השטחים הירוקים במרכז הארץ והופכים אותם לנדל"ן ולבניה לגובה. בכל עיר שאני מסייר מציגים בפני תוכניות בניה של אלפי יחידות דיור, אז מה הפלא שהנגב והגליל נשארים שוממים", אמר.