הבנזין מתייקר בישראל בעוד שמחירי הנפט הגולמי מוזלים בכל השווקים הבינלאומיים. הבוקר (יום ד', 5.6.02) נרשמה ירידה נוספת במחירי הנפט הגולמי, וזאת לאחר שנודע, כי בארה"ב נוצרו מלאי נפט גדולים. מגמת ההוזלות מאפיינת עונתית את המחירים העולמיים עם תחילת הקיץ, והשנה הואץ ההליך לנוכח התמהמהות מגמת ההתאוששות שצפויה היתה בכלכלת ארה"ב.
"רק משבר כלל עולמי שיביא לאמברגו נפט מצד המדינות הערביות המפיקות, עלול לשנות את מגמת ההוזלות במחירי הנפט הגולמי," צופים כלכלנים במשק האנרגיה, המביעים תמיהה על ההתייקרות במחיר הבנזין בישראל. התייקרות זו נערכה במסווה של רפורמה במשק הדלק (ראה ב- NFC כתבת יואב ערמוני, לשעבר מנהל מינהל הדלק), ועוררה תרעומת רבה. בעוד שבכל המשק נרשמת מגמה לירידת מחירים, הרי שמאמירים דווקא מחירי המוצרים הנמצאים בפיקוח ממשלתי.
עם סגירת המסחר בבורסת הסחורות של ניו יורק נרשמה ירידה של כשניים וחצי אחוזים במחיר חוזי הנפט הגולמי לחודש הבא. מחיר הנפט הגולמי מסוג ברנט, ירד אל מתחת ל-25 דולר לחבית. מכון הנפט הפדראלי האמריקני מדווח, כי מלאי הנפט הגולמי בארה"ב גדל באחרונה בהתמדה. בעקבות ירידת מחירי הנפט ירד גם שערן של מניות חברות הנפט באירופה. ירידה קלה מסתמנת בהיקף מלאי הבנזין למכוניות, במקביל לגידול במלאי הנפט הגולמי. אולם רמות המלאי גבוהות עתה עדיין מרמותיהן לפני שנה.
אומר יואב ערמוני, לשעבר מנהל מינהל הדלק: "בחישוב פשוט ניתן לראות, כי תדלוק ממוצע של כ-20 ליטר יניב לחברות הדלק 1.2 ש"ח נוספים ישירות מכיסי הצרכנים. על פני הדברים נראה כי מדובר בהתייקרות זניחה. אולם בחינה מעט יותר מעמיקה תגלה כי התייקרות של אגורה אחת במרווחי השיווק של הבנזין משמעותה תוספת הכנסות של כ-26.5 מיליון ש"ח לשנה, ולכן העלאת מרווח השיווק ב-6 אגורות תזרים לכיסיהן של חברות הדלק סכום עתק של כ-160 מליון ש"ח לשנה."