פורד החליטה כי למיניואן החדש המבוסס על סידרת הפוקוס הנפוצה, יהיו חמישה מקומות ישיבה בלבד. מחלקת פיתוח המוצרים של פורד החליטה זאת לאחר דיונים ממושכים. המכונית תוצע למכירה כבר בתחילת 2003.
עיצוב מכוניות מיניואן קומפקטיות על שילדת מכונית משפחתית קיימת, הינו הלהיט התורן של תעשיית הרכב העולמית. פורד תחשוף את הצטרפותה למגמה החדשה, בתערוכת המכוניות הבינלאומית שתערך בפריז בסתיו הקרוב.
מקורות בפורד מסרו, כי ההחלטה התקבלה לאור תוצאות חקר שוק שהצביע כי הצרכנים מסתפקים ב-5 מקומות ישיבה מרווחים, ומעדיפים זאת על-פני 7 מקומות צפופים. פירוש ההחלטה הוא כי פורד לא תאבק ישירות כנגד האופל מדגם זפירה המבוססת על רצפת דיגמי אסטרה של GM. החלטה דומה קיבלה חברת סיטרואן, בעיצוב דגם הפיקסו המבוסס על סידרת הקסרה.
לקוחות הניצרכים ל-7 מקומות ישיבה, יופנו בפורד למיניואן מדגם גלקסי, אשר החל משנת 2004 יתבסס על שילדתה של סידרת המונדיאו. הגלקסי החדש יסמל את הפסקת שיתוף הפעולה עם מיפעלי פולקסווגן בפלמלה שבפורטוגל, המייצרים את דיגמי השאראן והסיאט אלהמברה.
החלטת פורד התקבלה בהפתעה ואף בביקורת: "פורד הינה השחקן האחרון המגיע לזירת כלי הרכב הרב שימושיים, אך היא חוזרת למנהגה הקודם של פיתוח על-פי מגמות שוק נוכחיות במקום להתכונן לעתיד," אומרים מומחים המאשימים בכך את מרטין ליץ', לשעבר מנהל פיתוח המוצרים בפורד.
מנהלי פורד המצדדים בהחלטה, מסבירים כי יתקשו להעמיד מתחרה מתאימה לזפירה, שכן שיטת הפלקס 7 על-פיה עוצבה שבעיית המושבים של אופל, מוגנת היטב בלשכת רשם הפטנטים העולמי. לנוכח הצלחתה יושמה שיטת הפלקס אף בדגם הקורסה הקטן עוד יותר, אשר גם לתוכו הושתלו באחרונה 7 מקומות ישיבה. האופל החדשה נקראת בעולם מריבה, ובישראל היא תיקרא ליריקה.
גיל אגמון, מנהל חברת דלק מוטורס, יבואנית פורד לישראל, מסר למחלקה ראשונה כי הפוקוס הינה המוכנית הזולה ביותר לאחזקה בישראל. אגמון מסר כי הנתון המפתיע התברר במהלך חישובים כלכליים שנערכו במספר חברות להשכרת רכב.