חברת "רבוע כחול-ישראל בע"מ" דיווחה (יום ד', 16.11.05) על התוצאות הכספיות לרבעון השלישי ולתשעה החודשים הראשונים שהסתיימו ביום 30 בספטמבר 2005. מהדוח עולה כי הרשת רשמה גידול של כ-15.4% ברווח התפעולי ל-59.2 מיליון שקל ברבעון.
ההכנסות ברבעון השלישי של שנת 2005 הסתכמו ב-1,585.6 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-1,384.5 מיליון שקל בתקופה המקבילה ב-2004 - עלייה של כ-14.5%. הגידול נובע בעיקרו מגידול במספר המבקרים בחנויות הרשת, עקב קריסתה של המתחרה רשת קלאב מרקט, גידול במכירות בתווי שי במהלך החגים, תוספת שטחי מכירה ואיחוד מכירות "כפר השעשועים" בסך 58.5 מיליון שקל ברבעון.
הרווח הנקי ברבעון הסתכם ב-17.7 מיליון שקל, בהשוואה לרווח נקי של כ-18.9 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2004.
הרווח הגולמי גדל ברבעון ב-13.4% והסתכם ב-402 מיליון שקל, המהווה 25.4% מההכנסות בהשוואה לרווח גולמי של כ-354.5 מיליון שקל ברבעון השלישי של 2004, המייצג כ-25.6% מההכנסות.
הרווח התפעולי ברבעון הסתכם ב-59.2 מיליון שקל (3.7% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ-51.3 מיליון שקל (3.7% מההכנסות) ברבעון המקביל אשתקד - גידול של כ-15.4%.
נתוני תשעת החודשים הראשונים של השנה:
הרווח הנקי גדל ב-19.6% בתשעת החודשים הראשונים של 2005 והסתכם ב-63.2 מיליון שקל, בהשוואה לכ-52.8 מיליון שקל בתשעה החודשים הראשונים של 2004.
ההכנסות בתשעה החודשים הראשונים של שנת 2005 הסתכמו לכ- 4,321.5 מיליון שקל, בהשוואה להכנסות של כ-3,988.9 מיליון שקל בתקופה המקבילה אשתקד - גידול של כ-8.3%.
הרווח הגולמי בתקופה של 2005 הסתכם לכ-1,114.6 מיליון שקל, המהווה 25.8% מההכנסות בהשוואה לרווח גולמי של כ-1,043.4 מיליון שקל בתקופה המקבילה בשנת 2004, המייצג כ-26.2% מההכנסות. הירידה בשיעור הרווח הגולמי משקפת את השפעת הגידול בהנחות וכן במימוש תווי שי במהלך תקופת החגים, גידול במספר חנויות הדיסקאונט מסך חנויות הרשת, עקב תהליך איחוד המותגים במסגרתו החברה הסבה סניפים לחנויות זולות יותר והשפעת התחרות.
הרווח התפעולי גדל ב-8.4% בתשעת החודשים הראשונים של 2005 והסתכם בכ-170.6 מיליון שקל (3.9% מההכנסות), בהשוואה לרווח תפעולי של כ-157.4 מיליוני שקל (3.9% מההכנסות) בתקופה המקבילה אשתקד.
בהתייחסו לתוצאות אמר היום גיל אונגר, מנכ"ל החברה: "אנו גאים להציג היום רבעון נוסף של צמיחה בהכנסות, גידול ב-SSS וברווח התפעולי, זאת במיוחד לאור התנאים השוררים בסביבה העסקית בה אנו פועלים: תחרות מחד והאמרה של מרכיב ההוצאות עקב התייקרות הוצאות החשמל והאנרגיה מאידך.
"הקריסה של רשת קלאב מרקט בחודש יולי השפיעה על היקף המכירות ואולם הגורם העיקרי לצמיחה הינו יישום של תוכנית אסטרטגית מובנית, תחת תנאי אחד ברור: הימנעות מהגררות למלחמת מחירים לא כלכלית ולא רציונאלית.
"האסטרטגיה של כינוס המותגים וחיזוק סופר סנטר, הרשת השכונתית, מוכיחה עצמה כהצלחה, עם גידול מתמשך שניכר ברשת בכל הפרמטרים (סלי קניה, כמות הלקוחות, מכירה בחנויות זהות, וכד'). רשת 'כפר השעשועים' פועלת, החל מהרבעון השלישי, באופן מלא, במסגרת 'רבוע כחול' לאחר השלמת פריסת מחלקות non-food בכל סניפי רשת מגה ובחלק מסניפי סופר סנטר ושפע שוק. מהלך זה עתיד להגדיל מהותית את נתח השוק של החברה בתחומים שאינם מזון".
דירקטוריון החברה הסמיך את הנהלת החברה לפעול להשבחת נכסי הנדל"ן של החברה ולפיצולם לחברת-בת במידת הצורך.