|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
פלמינגו ספא: יום כיף זוגי בלתי נשכח בחיפה
כתיבת המומחים
ברלין בלוז - המלצה לבינג'

סופר פארם מעמיקה את חדירתה בחו"ל

חתמה על הסכם עם רשת בתי מרקחת בסין המעניק לה פרישה של 37 סניפים ממשיכה לפתח את הרשת בפולין אשר תגיע ל-50 סניפים תוך 3 שנים בישראל - יפתחו סניפים באופקים, שדרות ודימונה
21/11/2005  |   News1 News1   |   חדשות   |   תגובות
מאת: מחלקה ראשונה  |  

יאיר עשהאל

רשת סופר פארם פותחת היום את יריד הקניות המסורתי ה-14 במספר, שבו משתתפים למעלה מ-70 ספקים. הרשת נערכת לרכישת סחורה בשווי מוערך של 28 מיליון שקל.

2006 מסתמנת כשנה שבה מגדילה רשת סופר פארם את דריסת רגלה בשווקים חיצוניים: הרשת השלימה את חתימת הסכם השותפות עם רשת בתי מרקחת מובילה בסין, הכוללת כיום 37 סניפים ברחבי המדינה.

סניפים אלו יומרו לסניפי סופר פארם במהלך השנה הקרובה ויותאמו לפורמט עליו מבוססים סניפי הרשת בישראל. במסגרת מהלך זה יורחבו הסניפים גם לתחום הטואלטיקה, הקוסמטיקה, התינוקות והלייף סטייל.

ליאור רייטבלט, מנכ"ל רשת סופר-פארם: "אני מאמין שהניסיון שצברנו בשוק הפולני, יחד עם ההצלחה של המודל העסקי שאנו מפעילים בישראל, יאפשרו לנו למקסם את ההזדמנות של השוק הסיני. אנו נערכים לפרישה של מאות סניפים בסין בשנים הקרובות".

פולין - 50 סניפים תוך 3 שנים

השבוע פותחת רשת סופר פארם סניף חדש בפולין, ובכך מגיע מספר הסניפים ל-13. בשנת 2005 פתחה הרשת 7 סניפים חדשים בפולין. הרשת מתוכננת להגיע לפרישה של 50 סניפים עד שנת 2009. 11 מהסניפים המיועדים להיפתח ממוקמים בקניונים המובילים במדינה.

היקף ההשקעה בפתיחת כל סניף - 250 אלף דולר.

מחזור מכירות שנתי של חנות ממוצעת בפולין עומד על 2.5 מיליון דולר, סכום המקביל למחזור של 4 מיליון דולר במונחי מכירה בישראל. ההבדל בין הנתונים נובע מהעובדה שהמחירים בפולין נמוכים יותר וסל הרכישות של לקוח קטן יותר מזה של הלקוח הישראלי.

כיום מפעילה הרשת 4 סניפים בוורשה, 2 סניפים בברסלב, וסניפים נוספים בערים המרכזיות - פוזנן, אוטולה, קטוביץ, גנדק, דדן, קרקוב וטורון.

פיתוח עסקי בישראל - התרחבות לפריפריה

רשת סופר-פארם תסיים את שנת 2005 עם 117 סניפים. 6 מהם נפתחו בשנה האחרונה. הרשת חתומה על חוזים לפתיחת 30 סניפים נוספים בשנים הקרובות.

בעקבות הצלחת הסניפים שנפתחו בערים קריית שמונה, עפולה, קריית גת, לוד ורמלה, תרחיב השנה הרשת את פרישתה לערי פריפריה: הרשת חתמה על הסכמים לפתיחת סניפים בנתיבות, אופקים, דימונה, נתיבות ושדרות, ולאחרונה נפתחו סניפים חדשים במגדל העמק וסניף שני בקריית גת.

יאיר עשהאל, משנה למנכ"ל רשת סופר-פארם: "אנו רואים פוטנציאל משמעותי בערי הפריפריה שהוכחו השנה כהשקעה נכונה; אני מאמין כי בסניף ה-160 ימוצה פוטנציאל הגידול של הרשת בישראל ועיקר המשאבים יושקעו בפיתוח שווקים חדשים".

במהלך 2005 ביקרו בסניפי הרשת בממוצע 2.5 מיליון לקוחות בחודש.

המותג הפרטי

"לייף", המותג הפרטי של רשת סופר פארם, מהווה כיום 13% מהמחזור של הקטגוריות שבהן הוא פעיל. 25% מהסלים הנקנים בסופר פארם מכילים מוצר של לייף, כאשר מחזור המכירות השנתי של מוצרי לייף בסופר פארם עומד על 180 מיליון שקל. בשנה האחרונה גדלו מכירות מותג לייף ב-10% בחנויות זהות.

המותג כולל למעלה מ-400 מוצרים. בשנה האחרונה נכנס המותג הפרטי לתחומי הספא, משקפי השמש לילדים, עדשות מגע, סכיני גילוח, היגיינת הפה ועוד.

עשהאל: "המותג הפרטי מהווה נכס אסטרטגי בהתמודדות שלנו מול התחרות והשינויים הרבים בתחום הקמעונאות. אסטרטגית הפיתוח של המותג הפרטי תמשיך להתמקד בתחום הבריאות והיופי שהם עסקי הליבה של הרשת, ולא תגלוש לתחומים אחרים".

בשנה הקרובה צפוי המותג הפרטי להיכנס לתחומים נוספים, בהם מזון בריאות, משקפי קריאה, הרחבת קו התרופות ללא מרשם ותוספי התזונה, תחומי הקוסמטיקה - לקים, ליפגלוס ועפרונות איפור, וכן יורחבו קווי הטיפוח ומוצרי התינוקות.

עדשות מגע

רשת סופר-פארם אשר החלה לפני כ-5 חודשים בפיילוט למכירת עדשות מגע בחלק מסניפי הרשת, הרחיבה בעקבות ההיענות הגדולה את פריסת המוצרים לכל 116 סניפי הרשת.

הרשת מציעה עדשות מגע של המותגים לייף, פוקוס וחניתה, אשר נמכרים במחירים הנמוכים ב-25% ממחירי השוק. עשהאל צופה כי הרשת תתפוס 15% משוק עדשות המגע תוך שנה.


OTC

סופר פארם השקיעה השנה 5.5 מיליון שקל במסגרת ההיערכות ליציאת תרופות ה-OTC מחוץ לבתי המרקחת ובקמפיין הסברה.

בכל 115 סניפי הרשת הותקנו מסכי נגיעה המאפשרים ללקוח לקבל אינפורמציה לגבי השימוש בתרופה, האזורים שבהם נמכרים מוצרי ה- OTC בודלו משאר חלקי החנות ונעשתה השקעה נוספת בנושא סידור המדפים והצבת קופות אקספרס.

לדברי עשהאל: המהלך של יציאת תרופות ה-OTC מחוץ לבית המרקחת הביא לגידול של 5% בהיקף מכירת תרופות ה-OTC ברשת.

עם זאת, 30% מהרכישות עדיין נעשות בבית המרקחת, בשל העובדה שהעלות לצרכן הינה משתלמת יותר (העלות פר כדור הינה נמוכה יותר).

מותג "לייף" הצליח לבסס את עצמו בתחום ה-OTC ולתפוס 13-28 אחוזים מהקטגוריה שבהן הוא משחק בתחום ה-OTC.

הרחבת רשת סופר לינק

סופר פארם תרחיב השנה את פעילותה בתחום מוצרי התקשורת. הרשת חתמה על הסכם למכירת 50% מרשת סופר לינק, תת הרשת למוצרי תקשורת וטלפוניה, לקבוצת סולגוד תקשורת, בבעלות דן מכנס.

רשת סופר לינק כוללת 6 סניפים עצמאיים (מחוץ לסניפי סופר פארם) על שטח של 50 מ"ר כל אחד, הממוקמים בחיפה, הרצליה, תל אביב, ירושלים ופתח תקווה. סניפי הרשת מציעים את כל מגוון פתרונות התקשורת - מכשירי סלולר, תקשורת בינלאומית, ציוד לתקשורת קווית, טלפונים אלחוטיים, מכשירי פקס ועוד.

הכנסת סולגוד לרשת תאפשר להגדיל את מספר הסניפים לכ-15 בתוך שנה וחצי. הרשת תשמור על השם סופר לינק.

מועדון לייףסטייל

מועדון "לייף סטייל", אשר הוקם לפני 7 שנים, כולל 282 אלף לקוחות. המועדון הצליח להגדיל השנה את מחזור המכירות ב-9% ולהגיע להיקף המוערך בלמעלה מ-850 מיליון שקל. פעילותו מהווה כיום 27% ממחזור העסקות של רשת סופר-פארם, הדומיננטית מבין הרשתות מבחינת הרכישות בכרטיס המועדון.

תדירות הקניה של לקוחות המועדון בסניפי סופר פארם גדולה פי 2.4 מזו של לקוח רגיל, וסל הקניות הינו כפול. ההוצאה לכרטיס גדלה השנה ב-3%. 92% מלקוחות המועדון הינם פעילים (על-פי נתוני הרבעון האחרון).

רשת סופר פארם, בבעלות משפחת קופלר, סיימה את שנת 2004 עם מחזור מכירות של 2.31 מיליארד שקל. לרשת 120 סניפים והיא מעסיקה 4,500 עובדים.

רה ארגון אסטרטגי ברשת: יאיר עשהאל מונה היום למשנה למנכ"ל סופר פארם. יאיר עשהאל (46), מונה היום (21.11.05) משנה למנכ"ל הרשת, כך הוכרז במסגרת יריד הקניות. המנוי נעשה במסגרת רה ארגון אסטרטגי ברשת, במסגרתו הוכרזו שני מינויים נוספים במחלקת השיווק: דני לוזון, המשמש מזה 5 שנים כמנהל הסחר מונה לסמנכ"ל הסחר של הרשת. דרור קציר, המשמש כמנהל תחום הסלולאר והטלפוניה, ומנהל מועדון לייף סטייל, מונה לסמנכ"ל השיווק של הרשת. קציר מועסק ברשת מזה 6 שנים.

יאיר עשהאל כיהן כסמנכ"ל שיווק וסחר במשך 4.5 השנים האחרונות והוביל מהלכים אסטרטגיים ופורצי דרך כגון פיתוח המותג הפרטי של הרשת, ניהול הוצאת תרופות ה-OTC מחוץ לבית המרקחת והחדרת תחום האופטיקה לרשת. לפני כן, כיהן כ-4 שנים כמנכ"ל רשת טויס אר אס ו-8 שנים בחברת שטראוס כמנכ"ל חטיבת ההפצה ומנהל פיתוח עסקי-בינלאומי של החברה.

ביריד השנה הוכרזו 3 הספקים הטובים ביותר לשנת 2005, אשר נבחרו על-ידי סניפי הרשת, על-פי פרמטר של שירות:

במחלקה הכללית - נבחרה חברת "חוגלה קימברלי"
במחלקת הטבע - חברת "טבע"
במחלקת הקוסמטיקה - חברת "ג'ייד"

תאריך:  21/11/2005   |   עודכן:  21/11/2005
מחלקה ראשונה
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בית משפט השלום בנתניה קיבל היום (21.11.05) את בקשתה של הוועדה המחוזית מבית המשפט להורות על הפסקת עבודות הבנייה של "כפר קוקה-קולה" הנבנה בימים אלה במתחם מכון וינגייט.
21/11/2005  |  נוה יוסף  |   חדשות
ההסתדרות הורתה לכבאי איגוד ערים, לשירותי כיבוי באזור איילון ולכבאי הגליל המערבי, לנטוש החל מיום רביעי (23.11.05) את תחנות המשנה בערים - מודיעין, עכו וכרמיאל, עקב אי-תשלום שכר חודש אוקטובר.
21/11/2005  |  גלית יצחק  |   חדשות
בני זוג מכפר יאסיף שבגליל המערבי אושפזו בסוף השבוע האחרון בבית החולים לגליל המערבי נהריה, בעקבות הרעלה שנגרמה להם כתוצאה מאכילת דג.
21/11/2005  |  גלית יצחק  |   חדשות
למעלה משליש ממשתתפי סקר חדש בבריטניה חושבים כי נשים אשר נוהגות לפלרטט, אחראיות, באופן חלקי, למקרי אונס. בסקר השתתפו 1,000 גברים ונשים ותוצאותיו פורסמו בחדשות סקיי (יום ב', 21.11.05).
21/11/2005  |  הדר פרבר  |   חדשות
אנשי הביטוח, הפיננסיים והפנסיה כמרקחה - נערכים לקראת בחירת אנשי השנה: מי תהיה החברה שתוכתר 'כהחברה המובילה של ענף הביטוח'? ומי יזכו בתואר הנכסף 'אנשי השנה של ענף הביטוח והפנסיה' לשנת 2005?
21/11/2005  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
בצלאל סמוטריץ'
בצלאל סמוטריץ'
הסכמה לעסקה המצרית היא כניעה משפילה, והיא הענקת ניצחון לנאצים על גבם של מאות לוחמי צה"ל הגיבורים שנפלו בקרב, היא גוזרת גזר דין מוות על החטופים שלא נכללים בעסקה, ומעל לכל - מהווה סכ...
צבי גיל
צבי גיל
בעיתונים משתקפת לאחרונה איזו לאות, עייפות, תשישות, רחוק ממלחמתיות. והכותרות כאילו כבדו עיניהן טרם נמנום    מעין שקיעה לתוך אפתיה
רבקה שפק-ליסק
רבקה שפק-ליסק
הרב הכריז למעשה, שכל עולם הערכים של האזרחים הלא חרדים הוא חסר משמעות    מה שקובע הוא מה שהרבנים, המקבלים משכורתם מקופת המדינה, קובעים
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il