לראשונה יבצע משרד התיירות מחקר שוק גלובאלי לבחינת השיווק והתשתיות התיירותיות הנדרשות בישראל. חברת Ernst&Young נבחרה לבצע את המחקר לאחר שנבחרה על-ידי ועדת מכרזים מיוחדת שהתכנסה בניו-יורק בראשות מנכ"ל משרד התיירות, אלי כהן.
המחקר יבדוק מספר מדינות במקביל, בהן: סין, דרום קוריאה, ברזיל, ארגנטינה וכן מדינות נוספות ברחבי אירופה וארה"ב, את קהלי היעד, פלחי השוק השונים, המסר המתאים לשיווק ישראל ועוד. החברה תבדוק גם את ההערכות הנדרשת בתחום התשתיות התיירותיות בישראל, על-מנת לעמוד בצרכים ובנתונים שיעלו מן הבדיקה בתחום השיווקי.
עלות המחקר נאמדת בכ-1.5 מיליון דולר ותוצאותיו יוגשו למשרד התיירות תוך חצי שנה.
המכרז לביצוע מחקר השוק התפרסם לפני כארבעה חודשים ובמסגרתו הוגשו תשע הצעות מחברות שונות: McKinsey&Company, Apco, Ernst&Young, Northstar Research Partners, Capgemini, Marketing Analysis Inc., Synovate, Fisher College of Business, Insight Research Group.
בוועדת המכרזים המיוחדת בראשות מנכ"ל משרד התיירות היו חברים גם: אריה זומר, ראש נציגויות משרד התיירות בצפון ודרום אמריקה, צביקה חלמיש, נציג החשב הכללי בארה"ב ויועץ משפטי.