למרות ההצהרות האחרונות של רכבת ישראל כי היא פועלת למען הגברת הבטיחות של נסיעת הרכבת, כמעט והתרחשה היום (יום ה') תאונת רכבות, לאחר ששתי רכבות נסעו זו לעבר זו על אותה מסילה. האירוע התרחש סמוך לתחנת חוף הכרמל. כך פורסם הערב.
ברכבת ישראל עידכנו, כי נהג הרכבת אשר המשיך בנסיעתו, למרות האור האדום שדלק, ולמעשה הוא זה שהעמיד את הרכבת בסכנה הושעה מתפקידו עד לסיום חקירת האירוע.
מנכ"ל רכבת ישראל, עופר לינצ'בסקי, מסר בתגובה לאירוע, כי "לא היתה סכנה לתאונה, בגלל שמערכת הבטיחות של הרכבת הינה מהמשוכללות בעולם, ובכל מצב בו יש מעבר רכבת בסימנאור אדום מופעלת אוטומטית מערכת מגנטית הנמצאת במסילה והעוצרת את הרכבת ובכך מונעת סיכון תיאורטי לתאונה".
"הרכבת מחויבת בראש ובראשונה לבטיחות הנוסעים. האירוע נמצא בבדיקה, ונכון לעכשיו, נהג הרכבת שהיה מעורב באירוע הושעה עד תום החקירה", הוא הוסיף ואמר.
ביום 8 בנובמבר,
לפני כשבועיים, הודיעה הנהלת הרכבת כי חברת ייעוץ בינלאומית בדקה את מערך הבטיחות של הרכבת ישראל ובעקבות הדוח שהגישה הוחלט בהנהלת הרכבת על ביצוע סטנדרטיזציה בנוהלי הרכבת, לרענן ולהרחיב נהלים ולסגור מפגשי מסילה-דרך, שנמצאו בלתי בטוחים. דירקטוריון הרכבת החליט לאמץ את המלצות חברת הייעוץ האנגלית Touchstone Renard בנושא שיפור הבטיחות.
בעקבות דוח הבטיחות, אמרו ברכבת כי הוחלט כי לראשונה ימונה סמנכ"ל בטיחות לרכבת, שיוכפף ישירות למנכ"ל הרכבת, אשר יהיה אחראי על כל נושא הבטיחות ברכבת, על היבטיה התפעוליים ובטיחות בעבודה ותבוצע סטנדרטיזציה בנוהלי הרכבת, ברענון נוהלי ההדרכה ובהרחבתם.