המיליונר אבי שקד הצליח, בימים אלה, לנצל "חלון הזדמנויות" כדי לבצע קמפיין בחירות אגרסיבי. הקמפיין כלל מודעות עמוד בעיתונים הגדולים - ידיעות אחרונות, מעריב, הארץ וגלובס, וכן שלטי חוצות ופרסום באתרי האינטרנט. המדובר בתקציב פרסום בהיקף הנאמד בכמיליון ש"ח לפחות, שהוצא תוך מספר ימים.
אבי שקד, הנחשב לאיל הון מקומי - הונו האישי נאמד בכ- 400 מיליון דולר - מתמודד כדי להיכנס לרשימת העבודה לכנסת. במסיבת עיתונאים שערך הוא מציג עצמו כמיליונר וכסוציאליסט, שמבקש להיכנס למערכת פוליטית כדי לתרום לחברה ולמדינה.
הקמפיין עורר כמה גורמים לפעולה נגד שקד. יו"ר ועדת הביקורת בתנועת שינוי, עו"ד יעקב סבו, פנה למבקר המדינה, מיכה לינדנשטראוס, בבקשה שיפעיל סמכותו ויורה על פתיחת בדיקה נגד אבי שקד, בחשד לעבירות לכאורה על חוק מימון המפלגות במפלגת העבודה.
עו"ד סבו טוען, בהתייחסו למודעות הענק בעיתונים, במימונו של אבי שקד, כי הוא אינו מקיים את הקריטריונים המגבילים את ההוצאות המירביות שמותר למועמד להוציא. "גם מיליונר מחוייב להוראות החוק המגבילות את ההוצאה. מי שמשלם את מחיר הצפצוף על החוק הוא הציבור הישר וההגון שומר החוק", טוען עו"ד סבו. לגישתו, התקציב המקסימלי המותר כהוצאה בתקופת הפריימריז הוא 400 אלף ש"ח.
מבדיקה שנערכה עולה, כי שקד ניצל "חלון הזדמנויות" ונשמר למעשה מחריגה מהחוק. שקד תיכנן מלכתחילה, יחד עם יועציו המשפטיים, לבצע קמפיין אגרסיבי - בהוצאה כספית של מיליוני שקלים לפחות - בתקופה של עד 14 ימים לאחר שנקבע מועד הפריימריז במרכז העבודה (החל מ-20.11.05 ועד 4.12.05), ולאחר מכן לבצע קמפיין "רגיל" כפי שהחוק מתיר.
אלא שגם "קלפיו" של שקד נטרפו. שכן החוק החדש שהוביל ח"כ מיכאל איתן, שנחקק לפני מספר ימים, קובע כי תקופת הבחירות לכנסת תהא בתוקף החל ממחר (יום ו'). בשל זאת, נאלץ שקד להפסיק לאלתר את קמפיין הפרסום האגרסיבי. מעתה, הוא יוכל להמשיך בקמפיין הפרסום, וזאת בגבולות של עד 400 אלף ש"ח - הוא הסכום המותר כהוצאה בתקופת פריימריז.