מנכ"ל התעשיה האווירית ויו"ר דירקטוריון אלתא, משה קרת, יוצא היום להגנה על החברות בראשן הוא עומד, לאחר הביקורת הקשה שנמתחה עליהן לאחר פרסום מסקנות בדיקת מבקר המדינה. קרת אמר היום (ב', 19.12.05) בישיבת ועדת הכנסת לביקורת המדינה, שדנה בעסקת אלתא-אלישרא, כי אלתא "השיגה בתקופות שבין השנים 2001 ל- 2005 הישגים מדהימים".
הוא מנה ביניהם את "גידול במכירות מ- 390 מיליון דולר ל- 650 צבר הזמנות מ- 814 מיליון דולר ל- 2.3 מיליארד דולר - גידול של 280%. הרווח עלה מ- 5 מיליון דולר ל- 22 מיליון דולר - גידול של 470%".
קרת התייחס ישירות לביקורת של המבקר, מיכה לינדנשטראוס, ושאל את הח"כים, "האם אפשר לומר על נתונים אלה שההנהלה כושלת, או מועצת המנהלים כושלת ואינה יודעת מה היא עושה. הגידול במכירות, הן של אלתא והן של התעשיה האווירית מביא תעסוקה לעשרות אלפי עובדים במשק. האם זה הושג בהיסח הדעת?".
"בעיקר אני תוהה כיצד היו מתייחסים למועצת המנהלים, להנהלה ואלי, אם לא הייתי מבצע עסקה זו שהיא עסקה אסטרטגית במעלה הראשונה", הוסיף ושאל מנכ"ל התעשיה האויירית.
קרת אמר לחברי הוועדה, כי התחרות בין התעשיות הביטחוניות הרסנית. לדבריו, "הרצון למזג את התעשיות הוא גורם מוביל בתפיסת התשתית הביטחונית התעשייתית, ואי מימושו גורם לנזקים מתמשכים".
הוא דיווחה, כי על-רקע זה התקיימו מגעים בין אלתא לאלישרא מאז 1996. ניסיונות אלו, אמר קרת, לא עלו יפה עד למועד הרכישה שהייתה אמורה להסדיר את העניין. על הביקורת בעניין מחיר בו נמכרה השליטה בחברה אמר קרת, "שווי העסקה - שהוא בבסיס הביקורת של הדוח: היו בפנינו שתי הערכות שווי שנמסרו אומנם על-ידי כור, אבל נעשו על-ידי משרדים מכובדים ומוכרים של שיינין וסומך-חייקין".
לדבריו, "ביצענו בדיקת נאותות. אבל השווי האמיתי נקבע באותה עת על-ידי שווי השוק". הוא אמר עוד, כי אלביט (מערכות - ש.פ.) הסכימה לרכוש את אלתא לפי שווי של כ-350 מיליון דולר וזה היה הבסיס למו"מ".
קרת אמר, "דאגנו להביא למבקר המדינה מכתב מכור המאשר עובדה זו והמצאנו את האסמכתא למשרד המבקר. אני תמה מדוע לא נלקח בחשבון ממצא חשוב זה בעת כתיבת הדוח". על הביקורת לפיה, נסגרה מכירת אלתא בטלפון, אמר קרת, "המידע הושלם טלפונית בשלב הסופי של הרכישה, התהליך היה סדור ותקין, ולא התקיים דיון פיזי רק מחמת אילוצי הזמן. במו"מ העלנו מספר רב של נקודות : חלקן השגנו וחלקן לא - וזו דרכו של מו"מ".
קרת סיכם: "התהליך היה תקין, עבר את כל שרשרת האישורים, והיינו חייבים לפעול במהירות על-פי כללי השוק על אף העובדה שאנו חברה ממשלתית, על כל המשתמע מכך".
בפגישת הוועדה, טענה עו"ד אורנה זהבי, סגנית היועץ המשפטי של התעשיה האווירית, "אנחנו חולקים על קביעת המבקר בנושא האחריות האישית של נושאי המשרה באלתא ובתע"א. אחריות אישית הינה מושג משפטי, ויש לבדוק אם נתקיימו היסודות של הפרת החובות על-ידי הדירקטורים ונושאי המשרה האחרים. במקרה זה לא התקיים אף אחד מהיסודות הללו. לא הייתה כל התרשלות מצד נושאי המשרה, והם פעלו על-פי הנורמות המקובלות בעסקות מסוג זה. לא נגרם כל נזק לאלתא. נהפוך הוא, אלתא הצביעה על התועלת הרבה שהניבה העסקה".