חברת השכרת הרכב ניו קופל הגישה למפקח על הביטוח באוצר, ידין ענתבי, בקשה רשמית להקמת חברת ביטוח. ניו קופל נמצאת בשליטת שלמה שמלצר, והיא אחת החברות המובילות בתחום השכרת הרכב. לצורך כך, מתפצלת ניו קופל בימים אלו לחברת אחזקות ולחברת השכרת רכב, כמפורט בהמשך.
נראה, שניו קופל מבקשת לנצל את פעילותה בתחום הרכב, ולמכור ללקוחותיה ולשוכרי רכב פוליסות ביטוח, תחילה בענף הרכב ואחר כך גם בענפים אחרים. לחברה יש צי של כ-40 אלף כלי רכב להשכרה.
הליכי אישור הבקשה נמשכים, בדרך כלל, מספר חדשים, והבקשה טעונה דיון גם בוועדה המייעצת לעניני ביטוח שליד המפקח. החוק מעלה דרישות מינימום לגבי הון עצמי, המגיע לכ-46 מיליון שקל (10 מיליון דולר), וכן מתן דיווח מפורט למפקח על הבעלות על החברה. המפקח רשאי לתת רישיון לכל התחומים, או לתחום אחד בלבד.
לצורך הקמת חברת הביטוח, החליטה אתמול ניו קופל להתפצל לשתי חברות: החברה האם שתהיה חברת אחזקות, והחברה הבת, שתהיה חברה פרטית, ותעסוק בליסינג, השכרת רכב וכל הפעילות השוטפת האחרת של החברה. התוכנית היא, שחברת הביטוח שתוקם תהיה חברה-בת של חברת האחזקות, וחברה-אחות של חברת הליסינג.
מקור בכיר בענף ביטוחי הרכב אמר היום ל-Nfc: "הרעיון מבריק, אבל הביצוע לא יהיה קל. הקמת חברת ביטוח היא ענין יקר מאוד, וההון העצמי הנדרש הוא רק תחילת הדרך. היזמים חייבים להשקיע מיליונים רבים בבנית תשתית, כתיבת פוליסות, מערך סוכנים ושיווק.
גם אם השיווק יעשה בעיקר לשוכרי הרכב, על החברה לזכור שלכל שוכר כזה יש חברת ביטוח משלו, ויהיה צורך לשכנעו לעבור לחברה החדשה. בשוק יש תחרות קשה, של חברות ותיקות ומיומנות בענפי הביטוח. החברות הקטנות החדשות שקמו בשנים האחרונות נאלצו להתמודד שנים, עד שהגיעו לרווחיות. אני צופה לניו קופל שלוש שנים לא פשוטות, אם כי יתכן שבסופו של דבר החברה תהיה רווחית".