חברת Sony מצאה מקום לא שיגרתי לפרסום קונסולת המשחקים הניידת שלה, ה-PlayStation Portable (או בקיצור, ה-PSP) לקראת החגים - צידו של בניין נטוש בשכונה בצפון העיר פילדלפיה שבארה"ב.
הגרפיטי השחור-לבן מציג דמויות מצוירות הרוכבות על ה-PSP, כמו על סקייטבורד, מלקקות אותו כמו סוכריה או מותחות אותו כמו 'קופסת הפתעות'.
אך אין שום אזכור למותג Sony או PlayStation, ולצורך העניין שום רמז לכך שהגרפיטי הינו אכן פרסומת.
קמפיין הפרסום ה'חשאי' מופיע כבר בסן פרנסיסקו, ניו-יורק וערים גדולות אחרות בארה"ב.
"זה הכל בקטע של היפ-הופ, תרבות עירונית וכל זה. הם רק מנסים להיכנס לתוך הראש של בני-הנוער", אמר אדי טורס, תושב בן 29 העובד בקרבת מקום, בראיון ל-ABC. "אני חושב שזה די מבריק".
פעילים אנטי-ונדליסטים חושבים אחרת, מסתבר. הם טוענים, כי חברת Sony עוברת על החוק ומתעלמים מתהליך חלוקת העיר לאזורים, אשר מסדיר פרסומות מסחריות ברחובות העיר.
מנכ"ל משרד ראש העיר בפילדלפיה, פדרו ראמוס, שלח אתמול (ד',28.12.05) פקס הכלל צו-מניעה לחברת Sony. יתכן והוא ידרוש קנסות צנועים, אשר מורשים על-ידי חוקי העיר, או יתבע את החברה כדי להחזיר כל רווח שהפרסומות יצרו. "הקנסות שלי לא עומדים להפחיד את Sony", אמר ראמוס בראיון. "מה שידאיג אותם הוא מה שיגידו התורמים והמתנדבים. זוהי באמת יריקה בפני כל מה שעבדנו כדי לחסל בפרויקט האנטי-ונדליזם".
חברת Sony לא הגיבה באופן מיידי למכתב, אולם דוברת מטעם סוני אמרה כי החברה שכרה אומנים בשבע ערים ברחבי ארה"ב כדי שיציירו את הפרסומות. "מפני שה-PSP הינו מוצד נייד, קהל היעד שלנו הוא מה שאנו מכנים - נוודים עירוניים", אמר הדובר לחדשות Wired.