נראוס, המספקת פתרונות מסחריים לשיווק תוכן דיגיטלי ברשת, הודיעה היום (ד',11.1.05) על השקת PeerMind, שירות מתוחכם לכריית נתונים (Data mining) ברשתות שיתוף קבצים (P2P).
השירות מספק דוחות מפורטים המבוססים על ניתוחים המתקבלים 24 שעות ביממה במשך כל השבוע, מרשתות שיתוף הקבצים הגדולות ביותר כגון Edonkey2000, Gnutella ועוד.
PeerMind מבוסס על טכנולוגיה חדשנית המאפשרת קיטלוג מתוחכם של נתונים בהתאם לסוגי המדיה השונים, מיקומם הגיאוגרפי של משתפי הקבצים, והפרוטוקולים שבהם הם עושים שימוש.
השירות מאפשר לבעלי עניין, העוסקים בשיווק תכנים, לדעת מה "חם" בשוק בתחומים השונים: שירים, סרטים, ספרים דיגיטליים, משחקי מחשב, רינגטונים ותכנים דיגיטליים אחרים.
השירות מאפשר להפיק דוחות פופולריות ולהשוות נתונים אפילו בין ז'אנרים שונים. לדוגמא, מה יותר פופולארי בקרב משתפי הקבצים - סרטי אימה או סרטים רומנטיים. הדוחות משרטטים תמונה מעניינת על העדפות של משתמשים ספציפיים ותמונה כללית על העדפותיהם של קהלים שונים.
PeerMind מתעד מיליוני אירועים המתרחשים בזירת שיתוף הקבצים. באתר
www.peermind.com מתפרסמים מצעדים שבועיים של השירים, הסרטים, התוכנות, משחקי הוידאו והרינגטונים הפופולאריים ביותר בין משתפי הקבצים (ללא תשלום). שירות חינמי נוסף שמציע האתר הוא "מצעד הלהקות", שבאמצעותו יכולים הגולשים להשוות את מידת הפופולאריות של 5 אמנים לפי בחירתם.
אלכסנדר לזובסקי, מנכ"ל ומייסד נראוס, אמר: "אנחנו שמחים להשיק את PeerMind שמאפשר מיפוי מעמיק של טרנדים עכשוויים ומספק מידע עדכני על העדפותיהם של לקוחות. רשתות שיתוף הקבצים, שהפכו לפופולאריות ביותר, מספקות אבחנות מעמיקות ומידע רב ערך עבור יצרני ומשווקי התוכן הדיגיטלי. נראוס שואפת להעניק ללקוחותיה את השירות המקיף והמהימן ביותר לשיווק תוכן דיגיטלי בעולם".