|   15:07:40
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
קבוצת ירדן
אירועים ואירוח במלונות אטלס
כתיבת המומחים
ביטוחי רכב 2024: השינויים, החשיבות והיתרונות

בחודש הבא: בחירות בהסתדרות המורים

המועד: 1 בפברואר המועמדים: יוסי וסרמן (רשימת אמ"י) ויפה בן-דוד ('עוצמה למורים') בין השניים מתנהלת מלחמה - בן-דוד תוקפת את התנהלות הארגון, וסרמן לא נשאר חייב
16/01/2006  |     |   חדשות   |   תגובות
מאת: מירב לוי

   מירב לוי
סל ההטבות של הסתדרות המורים מתרחב

הסתדרות המורים עומדת בפני בחירות, אשר יתקיימו בתחילת חודש פברואר הקרוב (יום רביעי, 1.2.06). השנה הגישו שניים את מועמדותם לתפקיד מזכ"ל הארגון.

המתמודד הראשון, המזכ"ל יוסי וסרמן המכהן בתפקיד החל משנת 2002. ולראשונה בבחירות לארגון מתמודדת על התפקיד אישה - המועמדת יפה בן-דוד, יו"ר סניף הסתדרות המורים בקריית גת.

בבחירות מתמודדות הסיעות הבאות: אמ"י (אחדות מורי ישראל) בראשות יוסי וסרמן; רשימת ארגון במורים הדתיים, בראשות גד דיעי; רשימת המורים הגימלאים - הוותיקים, בראשות ברוך ניסקה; גנ - גננות, מדריכות ומפקחות, בראשות דקלה צדוק; גד - רשימת גננות דתיות, בראשות דליה רוט; מה - רשימת הארגון והתקווה, בראשות מוסא סופיאן ועלי זידאן; י.ב.ק - "עוצמה למורים", בראשותה יפה בן-דוד; עם - המפלגה הלאומית הערבית, בראשות מחמד כנאענה; צ- ברית לאומית דמוקרטית-בל"ד והעצמאיים, בראשות חסן נסאסרה; ר"פ -רשימת החזית הדמוקרטית לשלום ולשוויון-חד"ש, בראשות נביל סמור.

יריבות בין שני המועמדים

בין שני המתמודדים מתנהלת יריבות קשה על תפקיד המזכ"לות. בן-דוד תיכננה להופיע בפני מורים בפלרמנט הנשים שהתקיים בשבוע שעבר (11.106) ברעננה, וסרמן מנע את נאומה בטענה כי מדובר בנאום בחירות, בעוד שהכנס נועד לעסוק בנושא הנשים בחינוך.

מנגד, גם בן-דוד אינה נשארת חייבת. היא מעלה טענות קשות נגד היו"ר המכהן והתנהלותו בארגון. לטענתה, הסתדרות מורים חלשה והפכה להיות הזרוע המבצעת של משרד החינוך.

בן-דוד מונה את כשלונות את הארגון:

- בעקבות איומי משרד החינוך לפטר מורים שילם יו"ר הארגון, יוסי וסרמן מהכספים המגיעים להסתדרות 150 מיליון ש"ח בתמורה לפיטורי 500 מורים בלבד.

- כישלון המאבק בדוח דוברת: המאבק נכשל לאחר שהסתדרות המורים לא השכילה למנוע את כניסת יישום הדוח ל-35 יישובים ברחבי הארץ. במאבק הושקעו מעל 10 מיליון ש"ח.

- המזכ"ל ויתר על תמריצי אזורי הפיתוח, בסך של 25 מיליון ש"ח.

- במהלך כהונתו של וסרמן לא הועלה מעולם שכר המורה בישראל.

וסרמן מגיב לטענות:

- המאבק נגד דוח דוברת הצליח מעבר למשוער ובלם בפועל את יישומו. אילו היה מאבקו של וסרמן נכשל, היה נגרם נזק עצום למערכת החינוך בישראל. ארגוני המורים הסכימו לחתום על הסכם לניסוי בלבד של עקרונות דוח דוברת ב-35 רשויות למשך שנה אחת בלבד. הניסוי נכשל ויסתיים בעוד מספר חודשים.

- מאבקו של וסרמן נגד קיצוץ התקציב המיועד לתמריצים באזורי פיתוח, הסתיים בניצחון. בעקבות תביעה שהגישה הסתדרות המורים הוחזרו 35 מיליון ש"ח שנגזלו.

- הסתדרות המורים הצליחה להוציא מהקפאה עמוקה את שכרם ותנאיהם של המורים בישראל, וזאת הודות למשא-ומתן שמנהל וסרמן עם האוצר על הסכם קיבוצי חדש לחלוטין ומשופר.

רקע על המתמודדים:

המתמודד: יוסי וסרמן:

החל את עבודתו כמורה בשנת 1965 בבית הספר הממלכתי א' ע"ש ויצמן בלוד ( שם למד בילדותו). שנתיים לאחר מכן בשנת 1967 התמנה לסגן מנהל, ובתוך שנתיים נוספות בשנת 1969, בהיותו בן 26, הפך למנהל בית הספר היסודי במושב פדיה. ניהל אותו כארבע שנים במקביל לימד בערבים בהתנדבות אסירים בכלא רמלה.

בשנת 1973, החל בניהול בית ספר עירוני י"ב (כיום נקרא הבנים). וסרמן ניהל את בית הספר 20 שנה עד שנת 1993. 1971-2002 כיהן כיו"ר סניף רמלה לוד בהסתדרות המורים. במקביל בין השנים 1985- 1992 ניהל את קרנות ההשתלמות. בשנים 1992-2002 ניהל את כל מערך הכספים של הסתדרות המורים, כיו"ר אגף כספים. החל משנת 2002 ועד היום מכהן כמזכ"ל הסתדרות המורים.

המזכ"ל המכהן, יוסי וסרמן מונה את הישגיו: בלם את הכנסת המלצות דוח דברת למערכת החינוך; מנע פיטורי אלפי עובדי הוראה; השיג תנאי פרישה מוגדלים לעובדי הוראה פורשים; מנע פגיעה בגמולים המשולמים לעובדי ההוראה; מנע העברתם של מורים, עובדי המדינה, להיות עובדי רשויות; מנע ביטול תשלומי תמריצים באזורים רבים ברחבי הארץ; מאבק על שכר עובדי ההוראה ומעמדם.

מצע תנועת אמ"י (אחדות מורי ישראל):

- הצבת מערכת החינוך בראש סדר העדיפויות של ממשלת ישראל

- על ממשלת ישראל לדאוג להכשרת המורים, מעמדם, שכרם ותנאי עבודתם תוך הידברות עם נציגיהם הלגיטימיים.

- איכות התשתיות העומדות לרשות מערכת החינוך - כיתות קטנות, תוכניות יעילות לטיפול באלימות, סביבות למידה עשירות ומתוקשבות, חדרי מורים מרווחים המותאמים לעבודה פרטנית עם תלמידים, הקצאת שעות לטיפול פרטני בתלמידים בעלי צרכים ייחודיים והעמדת משאבים למפעל ההזנה.

- על ממשלת ישראל לשאת באחריות למערכת ההכשרה וההשתלמויות של עובדי ההוראה. על ההשתלמויות להיעשות בשעות העבודה ועל חשבון המעסיק.

- בתי הספר הם בתי חינוך, ומנהלי בתי הספר הם אנשי חינוך. תפסיה זאת צריכה להנחות את מסגרות ההכשרה של המנהלים.

- תיקצוב את תלמידי ישראל תוך העדפה מתקנת של תלמידים משכבות חלשות. על הממשלה חובה לתקצב את כל הפעילויות הניתנות במסגרות החינוך הממלכתיות - לרבות טיולים, פעולות תרבות והעשרה שיעורי אמנות וכיו"ב, ללא תלות הכלכלית של ההורים.

- לחנך להכרת המורשת והתרבות של העם היהודי לגווניו, להכרת המורשת והתרבות של העם הערבי, הדרוזי והצ'רקסי.

המתמודדת: יפה בן-דוד

בשנים 1983-1986 למדה הוראת החינוך הגופני במכללה ע"ש קיי בב"ש. בשנים 1986-1988 מילאה שרות צבאי כעתודאית ועוזרת לקצין כושר קרבי בפיקוד דרום. 1993-1994 שימשה מנכ"לית בחברת כ"א בירוחם ומורה לחינוך גופני. בשנים 1994-1998 היתה מורה לחינוך גופני בירוחם. 1994-1997 - מורה לחינוך ומנהלת גף ספורט במתנ"ס ירוחם. 1997-2001 - מורה לחינוך גופני בבי"ס דוד אלעזר בקרית-גת. בשנים 2001-2005 מכהנת כיו"ר סניף הסתדרות המורים בקרית-גת והסביבה, ברשימה עצמאית.

מצע "עוצמה למורים":

- החינוך - יעמוד בראש רשימת המטרות והיעדים של הממשלה ושל ועדות הכנסת כמרכיב עיקרי בחוסן הלאומי של העם בישראל ובתפוצות;

- הגורמים הקובעים והמשפיעים במדינה ובהסתדרות המורים יראו במעמדם של עובדי ההוראה, עניין מרכזי וצורך חיוני בהצלחת החינוך על כל רבדיו, ותנאי חשוב בעיצובו של דור העתיד;

- שכרו ותגמולו של עובד ההוראה חייב לעבור מפנה קוטבי, מעמד עובד ההוראה צריך להשתפר. כוחות צעירים, מקצועיים ואיכותיים צריכים למצוא במקצוע זה את ייעודם וגאוותם המקצועית;

- מקצוע עובד החינוך יהיה במגמת שיפור תמידית תוך התמקצועות בתחומו, באמצעות במימון המעסיק ובעידודו;

- "עוצמה למורים" תפעל באופן עקבי ומתמיד לשמירה ולשיפור זכויותיהם של עובדי ההוראה ושל הגימלאים. כל גורמי הסתדרות המורים יקיימו מדיניות של דלת פתוחה ואוזן קשבת לכל חברים ללא קשר להשתייכותו הפוליטית, מיום קליטתו ועד לאחר פרישתו לגמלאות;

- עובדי ההוראה יהיו שותפים מלאים ושווים בגיבוש המדיניות ובטיפוח הערכים בתוכנית הלימודים;

- "עוצמה למורים" תנהל מדיניות שיוויונית למען המגזר היהודי הערבי, הצ'רקסי, הבדואי, הדרוזי, הממלכתי והממלכתי דתי, ללא כל הבדל או הפליה מכל סוג שהוא;

- שמירה על כבודו ויוקרתו של עובד ההוראה, תוך מתן אפשרות מכובדת לפרישה מוקדמת בתנאים מועדפים, והכללת כל רכיבי השכר וההטבות לסוגיהן בחישוב הגמלה;

- עובדי ההוראה יהיו זכאים למלוא הייעוץ, התמיכה והייצוג, המשפטי בכל הנוגע לעיסוקם, כשליחי המדינה חינוך;

- עובדי ההוראה יהיו זכאים להחזר מלא וריאלי של הוצאות הטלפון, הנסיעות, השתתפות בכנסים וימי עיון הנובעות מעיסוקם;

- נפעל להרחבת שיתוף הפעולה בין כל גורמי החינוך ארץ, הממלכתי, הדתי והציבורי.

- נאבק כנגד מגמת סגירת בתי ספר קטנים.

עובדי הוראה בתפקידי הדרכה:

- נאבק למתן קביעות לעובדי הוראה בתפקידי הדרכה לאחר קבלתם לעבודה במכרז, זאת בדומה למנהלים ומפקחים.

גננות:

- נאבק שלא יהיו בגן הילדים יותר מאשר 30 תלמידים.
- גמול ניהול לכל גננת מנהלת גן שעברה לתפקיד אחר.

גמלאים:

- נאבק למתן זכויות מלאות לגמלאים בעמותת המורים ובקרן לקידום מקצועי.

בדואים בפזורת הנגב:

- נאבק להענקת תמריצים הניתנים לאזור פיתוח א' לבדואים הגרים בקרבת אותם אזורים.
- נאבק למתן שיוויון בתנאי ההעסקה והתגמול בין המגזר היהודי לבין מגזרי המיעוטים.

בתי ספר יסודיים:

- נפעל להשוואת היקף המשרה של מורים בבתי ספר יסודיים
להיקף המשרה של מורה בבית ספר על יסודי.

מכללות וסמינרים:

- נוריד את הביורוקרטיה של מנהלי החינוך הממשלתיים
והעירוניים מעל גבם של המורים והמנהלים.
- נחזיר למורים את הסמכות להנהיג משמעת, גבולות ואכיפה בבית
הספר כדי להתמודד עם האלימות, ולהחזיר למורים ולמנהלים את
האחריות על הכיתה ובית הספר.

תאריך:  16/01/2006   |   עודכן:  16/01/2006
מירב לוי
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
סיעת קדימה התכנסה לראשונה מאז אישפוזו של ראש הממשלה, אריאל שרון, בבית החולים ובחרה רשמית באהוד אולמרט כיו"ר הזמני של התנועה (יום ב', 16.1.06).
16/01/2006  |  ענבל אביב  |   חדשות
ממשלת ישראל אישרה אמש את הצבעתם של 5,000 תושבי מזרח ירושלים בבחירות לפרלמנט הפלשתיני, עם סייג ברור: לאסור תעמולת בחירות של תנועת החמאס בעיר בהיותה ארגון טרור. ממלא-מקום ראש הממשלה, אהוד אולמרט, ציין בפתח ישיבת הממשלה, כי "בכל מקרה ישראל לא תאפשר לחמאס שום כניסה לירושלים ושום ניהול תעמולת בחירות. העמדה הזו הובהרה לכל הגורמים בימים האחרונים ואין שום ספק לגביה".
16/01/2006  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   חדשות
תעמולת הבחירות בין החמאס לבין ה'פתח' הולכת ומתחממת ככל שמתקרב מועד הבחירות לפרלמנט הפלשתיני האמורות להיערך ב- 25 בינואר 2005. החמאס מאשימה את הרשות הפלשתינית בשחיתות בחירות ובניסיון ללחוץ על פעילי מנגנוני הביטחון באמצעים בלתי חוקיים על-מנת שיצביעו בהמוניהם עבור תנועת ה'פתח'.
15/01/2006  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   חדשות
עובדי המוסד לביטוח לאומי שבים לעבודה מלאה, לאחר שבועיים של שיבושים בעבודה ויומיים של עיצומים בכל הלשכות. נציגי 5,000 עובדי הביטוח הלאומי הסכימו לשוב לעבודה לאחר שהממשלה הבטיחה להם, כי תשוב לשולחן המשא-ומתן עימם, בעניין הטבה שקיבלו לפני 13 שנים ובוטלה על-ידי האוצר מתחילת השנה.
15/01/2006  |  שי פאוזנר  |   חדשות
במכתבה לשרת החוץ הנכנסת, ציפי לבני, ולנציב שירות המדינה מציינת התנועה לאיכות השלטון, כי יש מקום לבחון את החשדות המיוחסים לשגריר ישראל בברטניה, צבי חפץ, חשדות למעורבות בפרשת הלבנת הון. לדבריהם, יש לשקול השעייתו מתפקידו עד לסיום החקירה ו/או ההליך הפלילי כנגדו.
15/01/2006  |  עומר שיקלר  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
יוסף אליעז
יוסף אליעז
עדיין נותרו כ-77 חטופים חיים בשבי ולצערנו הרב לא נראה שתהא עסקה של שחרורם עד שיחיא סינוואר, מוחמד דף ומרצחיהם יחושו את החרב על צווארם
הרצל חקק
הרצל חקק
עיון בספר ביכורים שכתב אדם עתיר שנים - פיני שרי    נושאיו המרכזיים של הספר הם סיפורי הסֵבל של משפחתו, והתלאות והשוֹאה הופכים בשירים לסמל, לצוואה של התולדות, קשר לסיפור הלאומי שאותו ...
דן מרגלית
דן מרגלית
אז שקלא וטריא? מה? ברוב דחוק הייתי מייעץ לגנץ ומאיץ בו להיפרד מן הסחי בו הוא מצוי מתוך כוונה ראויה מאז הצטרף לממשלה
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il