חיל הים סיים אחר-הצהריים (ד', 25.1.06) את פעולת משיית כלי שייט מסוג "נחשול" ששימש לביטחון שוטף בים סוף וטבע ביום 7 לספטמבר 2005. כל אנשי הצוות שהיו על כלי השיט באותה העת חולצו ללא פגע. הספינה אותרה בעומק של 500 מטר. פעולת חילוץ הספינה החל מוקדם יותר היום.
בצה"ל מספרים, כי איתור מיקום הטביעה ומשיית הספינה מעומק של כ-500 מטר, בוצעו על-ידי היחידה למשימות תת מימיות (ילת"מ) של חיל הים, תוך שימוש באמצעים טכנולוגיים מתקדמים.
עם טביעתו של הכלי הורה מפקד חיל הים, האלוף דוד בן בעש"ט, על הקמת ועדה לבדיקת נסיבות האירוע, ובסופה הוחלט על הכנסת שיפורים ואמצעים ב"נחשול", להגברת בטיחות אנשי הצוות והכלי. כמו כן, לזירת ים סוף הועבר כלי שיט חלופי מסוג "דבור" המשמש לביטחון שוטף.
בעקבות הטביעה, הפסיקו בצה"ל למשך תקופת מה את השימוש בספינה, אך בהמשך היא הוחזרה לשירות פעיל.
בחיל הים אומרים, כי משייתו של הנחשול תאפשר בחינה מעמיקה לגילוי סיבת טביעתו והפקת לקחים, במטרה למנוע הישנות מקרים דומים בעתיד. כמו כן, תיבחן היכולת להחזירו לפעילות.
ספינות הנחשול תוכננו ויוצרו בדרום אפריקה על-ידי מספנות "סטינגריי" בקייפטאון, על-פי אפיון של חיל הים והצטרפו לספינות הדבורים המבצעות פעילות ביטחון שוטף במפרץ אילת.
הספינות נבנו בטכנולוגיות חדישות ביותר והן פשוטות יותר להפעלה מספינות הדבורים. ספינות הנחשול מופעלות על-ידי מספר קטן יותר של אנשי צוות ומחירן נמוך יותר. מבנה הספינה, בצורת קטמרן, מאפשר יציבות מירבית בעת הפלגה מהירה בים סוער.