שר התחבורה, מאיר שטרית, הוא השר הבכיר כלפיו הועלו בימים אלה (מבלי ששמו נחשף) רינונים כאילו גם הוא ביקש וקיבל ממנכ"ל המכון הארצי ללימודי נהיגה, חנוך כרמון, פטור מקורס נהיגה מונעת. ואולם, עתה אנו חושפים כאן בלעדית ב- Nfc, כי לצד הרינונים, הבלתי מדוייקים, נעשה ניסיון לסחוט את השר מאיר שטרית.
הפרשה החלה לפני כחצי שנה. בידיעות אחרונות פורסמה פרשת הפטורים שחילק כרמון לעשרות גורמים בכירים, בהם בכירים במשק וסלבריטאים. אותה עת ניהל משרד התחבורה מכרז להפעלת קורסי נהיגה מונעת. שלוש חברות ניגשו למכרז, אחת מהן הינה "המכון הארצי ללימודי נהיגה", בראשה עמד חנוך כרמון, בתפקיד המנהל-הכללי.
בשל המכרז שהיה תלוי ועומד, הנחה השר שטרית את ראש אגף התנועה במשרד התחבורה, עוזי יצחקי, לפעול להפסקת כהונתו של כרמון כמנכ"ל, להגיש תלונה למשטרה, ולחילופין – למנוע מהחברה בראשה הוא עומד להשתתף במכרז. שטרית הודיע, כי אם לא יודח כרמון מתפקידו, הוא ישלול מהמכון את ההיתר לבצע קורסי נהיגה מונעת. אלא שאז אירעו כמה התפתחויות מעניינות, כפי שאנו חושפים כאן לראשונה.
שטרית אמר ל- Nfc, כי חבר הכנסת יצחק (בוז'י) הרצוג פנה אליו, וביקשו לשוחח עם כרמון - המבקש למנוע את הדחתו. "הוא אמר שכרמון מוכן להתפטר". שטרית נמנע מלטלפן לכרמון, אך כרמון יזם שיחה טלפונית עם השר שטרית. באותה שיחה, מגלה שטרית, ביקש כרמון להישאר בתפקיד. "לא עשיתי שום דבר רע", אמר. "אף אחד לא רודף אותך", השיב לו השר.
שטרית מגלה כאן לראשונה, כי באותו שלב, ובאותה שיחה, אמר לו כרמון, כי גם הוא – שטרית, נהנה מפטור (בלתי תקין) מקורס נהיגה מונעת. זה היה ב- 1998, אמר-גילה כרמון לשר שטרית המופתע. שטרית דחה בתוקף את טענותיו של כרמון. "לא זוכר את הקייס. מעולם לא דיברתי איתו", אמר ל- Nfc, עד אותה שיחת טלפון שבה הוא ביקש להשאירו בתפקידו.
שטרית אמר ל- Nfc, כי הוא אינו זוכר דבר כזה, ואם אכן ניתן לו פטור – נעשה הדבר בלא ידיעתו [גם אם קיבל השר פטור בלתי תקין, חלה על כך התיישנות, י.י.]. לדבריו, באותה שיחה הוא אמר לכרמון: "אם עשית זאת, זה לא בסדר". ובכל מקרה, "זה לא מצדיק את מעשיך".
שטרית מדגיש, כי מעולם לא דיבר קודם לכן עם כרמון, לא ביקש כלום ישירות או בעקיפין, ובכלל – אם היה נדרש לבצע קורס נהיגה מונעת הוא היה עושה זאת ללא היסוס. הוא סיפר, כי בעבר הסכים להישפט על נהיגה במהירות מופרזת ואף קיבל עונש (מופרז, לטעמו), למרות שיכול היה להשתמש בחסינות שהיתה אז לחברי כנסת מפני שפיטה על עבירות תנועה. אפילו השופט, אמר השר, העיר אז שיש לו חסינות וציין זאת לשבח שהוא מוותר עליה.
המכרז התנהל אותה תקופה, ולמרבה ההפתעה - המכון הארצי ללימודי נהיגה, בראשו כרמון, זכה שוב במכרז. השר שטרית סירב לחתום על מתן ההיתרים לחברה, כל עוד כרמון בראשה. או-אז, אמר, התכנס דירקטוריון החברה והתחייב כי לכרמון לא יהא מגע עם אותם קורסים, וזאת כל עוד החברה עוסקת מטעם משרד התחבורה בקורסים של נהיגה מונעת. לגישת שטרית, חובתו היתה למנוע המשך פעילותו של כרמון, בתחום של קורסי נהיגה מונעת, ולהערכתו - על-רקע זאת הועלו באחרונה הרינונים נגדו.
פרשת הפטורים מקורס נהיגה מונעת מתגלגלת עתה במהירות רבה. המשטרה כבר חקרה כמה בכירים, בהם: מפכ"ל המשטרה לשעבר, רפי פלד; הבדרן דודו טופז; העיתונאי עמנואל רוזן ורבים אחרים. עכשיו תידרש המשטרה להתמודד עם פרשה נוספת, חדשה: הניסיון לסחיטת השר מאיר שטרית.