רשות הדואר הופכת היום לחברה ממשלתית: "דואר ישראל". המעבר לחברה, בהתאם להחלטת הממשלה מספטמבר 2003, הוא חלק מפתיחת שוק הדואר בישראל לתחרות.
המעבר לחברה מהווה מנוף משמעותי לפעילותה של חברת דואר ישראל. כחברה ממשלתית רשאי הדואר להציע סל שירותים מגוון ורחב ללקוחות עסקיים ופרטיים כאחד. 700 סניפי הדואר הפרוסים בכל רחבי הארץ מהווים את הרשת הסניפית הגדולה בישראל.
לכ-100 השירותים הניתנים בסניפי דואר ישראל כבר היום, תוסיף החברה שירותים נוספים, שיהפכו את כל אחד מסניפיה ברחבי הארץ ל"מרכז קהילתי עסקי": מכירה ממוחשבת של כרטיסי נסיעה, כרטיסי תיאטרון וקולנוע, כרטיסי הימורים חוקיים, מכירת מוצרי תקשורת וציוד משרדי, שירותי טרום טיסה הכוללים הובלת הכבודה ובידוק ביטחוני, דואר אלקטרוני רשום ועוד.
ללקוחות העסקיים יציע דואר ישראל שירותי ניהול מטענים ושירותים לוגיסטיים, כמו ניהול מלאי, אחסון, אריזה, מיון והפצה, וליצואנים מציעה החברה שירותי עמילות מכס ומחסני ערובה.
יעקב (קוקי) אדרי, יו"ר דירקטוריון דואר ישראל: "המעבר לחברה הינו הכרח ויתרון. בשנים האחרונות צברה רשות הדואר גירעונות כבדים אשר איימו למוטט אותה, והפיכתנו לחברה מציבה אותנו במקום אחר: מדואר מתמוטט לדואר מתמודד".
אבי הוכמן, מנכ"ל דואר ישראל: "חברת דואר ישראל תוסיף להוביל את שוק הדואר בארץ. אנחנו נהיה השגריר של כל שולח ומקבל דואר בישראל, ומישראל לעולם, על יסוד עקרונות עסקיים רווחיים וברמת שירות גבוהה".
בעקבות התהליך, הוחלט בחברה על מיתוג מחדש, במסגרתו יהפוך הצבי המסורתי 'מתיחת פנים'. על המיתוג המחודש אמר אדרי: "הצבי המפורסם המסמל את הדואר בארץ, יוסיף ללוות את חברת דואר ישראל בעיצוב חדש, והוא מעתה 'צבי המזנק לעבר העתיד', בלבוש צעיר ועכשווי המבטא את הערכים המעודכנים של החברה: מגוון, מהיר, משתלם, אמין, מתקדם ומוחשי".
ערכים אלה גובשו לקראת הפיכת רשות הדואר לחברה ממשלתית, המתמודדת בסביבה תחרותית. המיתוג של חברת הדואר כולל לוגו מחודש, שילוט סניפי הדואר, רכבי החברה, תיבות הדואר, אתר האינטרנט, ניירת וטפסי שירות ללקוחות. הצבעים החדשים של הדואר משלבים עבר ועתיד: הצבע האדום המסמל את ההיסטוריה הארוכה של הדואר כחלק מהתפתחותה של מדינת ישראל, לצד הצבע האפור המשדר חדשנות וקידמה טכנולוגית.
בנק הדואר, הפועל מעתה כחברה-בת של דואר ישראל, מהווה מנוע צמיחה מרכזי לצמיחתה הכלכלית של החברה. בבנק שהיקף העסקות השנתי בו עומד על 180 מיליארד שקל, יורחב סל השירותים הפיננסים המוצעים ללקוחות ויוצעו שירותים רבים נוספים כמכירת ניירות ערך, פיקדונות ועוד.