שופט בית המשפט המחוזי בחיפה, עודד גרשון, קבע (5.3.06), כי יש לסווג קורקינט מנועי בנפח של 22 סמ"ק כ"רכב מנועי" לצורך תשלום פיצויים על-פי חוק פיצויים לנפגעי תאונות דרכים.
הוריו של דיווי שפורן קנו לו קורקינט ממונע בארה"ב והביאו אותו לישראל. הקורקינט הינו בנפח של 22 סמ"ק והגיע למהירות מקסימלית של 32 קמ"ש.
לפני כתשע שנים רכב שפורן בקורקינט עם חברו ברחובות העיר, על הכביש ובניגוד לתנועה. במהלך הנסיעה נפגע הקורקינט מרכב אחר שנסע בכביש. יש לציין, כי לקורקינט אין כל רשיון רכב ולא הוצאה תעודת ביטוח לכיסוי השימוש בו.
בתביעת פיצויים שהגיש שפורן כנגד נהג הרכב וחברת הביטוח "כלל" נטען, כי אין לסווג את הקורקינט כ"רכב מנועי", כך שאין מדובר בתאונת דרכים והנהג וחברת הביטוח אחראים לנזקים שנגרמו לו.
בניגוד לכך, טען נהג הרכב וחברת "כלל" כי מדובר כ"רכב מנועי" לכל דבר ועניין, ולאור העובדה כי שפורן היה אחראי לתאונה - אין לפצותו.
יש לציין, כי על-פי הגדרת "רכב מנועי" כעולה בנסח החוק, עיקר ייעודו של הרכב צריך "לשמש לתחבורה יבשתית".
"אכן, יש מי שיראה בשימוש בקורקינט משום שימוש לצורכי שעשוע בלבד, כיאה לשימוש ב'צעצוע'. ואולם, כפי שנסיעה במכונית מירוץ לשם הנאה ושעשוע לא תשלול ממכונית המירוץ את היותה 'רכב מנועי' ולא תהפוך אותה ל'צעצוע', כך אין הצדקה לשלול את היות הקורקינט 'רכב מנועי' רק בשל כך שהמשתמש בו עושה כן לשם שעשוע", כותב השופט עודד גרשון בפסק דינו.
לאור זאת קובע השופט גרשון, כי על קורקינט ממנוע חלה חובת רישוי וחובת הביטוח על-פי פקודת ביטוח רכב מנועי. בית המשפט דוחה את תביעת הפיצויים שהגיש שפורן כנגד הנהג הרכב וחברת "כלל".