דירקטוריון דואר ישראל, בראשותו של יעקב (קוקי) אדרי, אישר בסוף השבוע שעבר את תקציב דואר ישראל לשנת 2006, שיעמוד על כ- 1.72 מיליארד שקלים.
תקציב 2006 הינו התקציב הראשון שמפרסמת "דואר ישראל" במעמדה כחברה ממשלתית, והוא מבטא את הנחות היסוד של החברה: תקציב השקעות גדול לשדרוג מערכות המיון, מערכות מידע, הכנסת אוטומציה לסניפים, שיפוץ והרחבת יחידות ורכישת נכסים.
אדרי מעריך, כי חברת דואר ישראל תעבור לרווח תפעולי (רשות הדואר סיימה את שנת 2005 בגירעון של 55 מיליון שקלים). עוד מסר אדרי, כי תקציב 2006 כולל בתוכו את העלויות הכרוכות בצמצום כוח האדם בחברה: במהלך השנה ייגרעו כ- 200 משרות.
דירקטוריון דואר ישראל אישר גם את תקציב ההשקעות לשנת 2006, שיעמוד על כ- 200 מיליון שקלים, לעומת 81 מיליון שקלים בשנת 2005.
בדואר ישראל מאמינים, כי תקציב ההשקעות שאושר ייתן מענה הולם לחזון הטכנולוגי של החברה. תקציב ההשקעות, כך מציינים, תוכנן על בסיס תוכנית השקעות רב שנתית לשנים 2006-2009, כמקובל בחברות המתקדמות במשק.
עוד עולה, כי כ- 41 מיליון שקלים ייועדו עבור רכישת מכונות מיון חדשות. כמו-כן, יוקצו כ- 3 מיליון שקלים לרכישת 20 מכונות אוטומטים למסירת דברי דואר ולשידרוג מכונות אוטומטיות קיימות לממכר מוצרי דואר. אוטומטים אלה יוצבו מחוץ לסניפים, כך שלקוחות דואר ישראל יוכלו ליהנות משירותים רבים שמציעה החברה במשך 24 שעות ביממה.
אדרי הדגיש, כי תקציב 2006 מבטא את הצרכים המיוחדים בעקבות המעבר מרשות לחברה, תוך היערכות טכנולוגית ולוגיסטית, שתציב את החברה החדשה ערוכה ומוכנה מול מתחריה. כמו-כן, יושם דגש בתקציב על שיפור מערך השירות ללקוחות והשקעות בפיתוח המשאב האנושי.