חברת מירס פנתה לאחרונה למשרד התקשורת בדרישה להחיל כללי פיקוח ברורים על רשיון המפ"א של סלקום, ולאסור על החברה להתנות מתן הנחות בשירותי המפ"א בהשתייכות לרשת הרט"ן של סלקום ולהיפך.
במכתבה, מברכת מירס על הגברת התחרות בשוק התקשורת, אך מזהירה מפני נקיטת שיטות שיווק אנטי תחרותיות על-ידי קבוצות הענק המתגבשות, שיגרמו לצמצום מספר השחקנים בשוק התקשורת בכללותו אשר בטווח הארוך, יפגע בתחרות בשוק התקשורת ובצרכנים.
במכתב מציינת מירס, כי אינה מתנגדת למתן הרישיון לסלקום להתחרות בבזק, אלא דורשת שתהליך זה יתקיים באופן הוגן, ולא ינוצל לרעה על חשבון ספקים אחרים.
מירס מציינת, כי הסכנה העיקרית הנובעת מאחורי אספקת שירותי תקשורת שונים, תחת מטריה הונית אחת, היא יצירת מדיניות של תמחור מפלה, אשר תעודד לקוח לרכוש את כל שירותי התקשורת מספק יחיד, תוך שימוש בסבסוד צולב בין השירותים, שרק קבוצת ענק יכולה לממן.
תופעה פסולה זו, טוענים במירס, תוביל לצמצום מספר המפעילים בשוק התקשורת ומכאן לירידה בתחרותיות, אשר תוצאותיה יתבטאו בסופו של יום בצמצום מגוון השירותים, בירידה ברמתם הטכנולוגית, באיכות שירות הלקוחות ובעליות מחירים.
"אין ספק, שתהליך הוצאת השחקנים החד תחומיים, ילווה בהורדת מחירים משמעותית לטווח הקצר, בעיקר במגזר העסקי. אולם לאחר הוצאתם מהמשחק של שחקנים אלו, באופן טבעי יעלו המחירים לאחר שהשחקנים הגדולים יסיימו לחלק ביניהם את השוק", כתבה מירס.