במעמד נשיא המדינה, משה קצב והרבנים הראשיים לישראל נחנך בכותל המערבי אולם התפילה שבעזרת הגברים, הנקרא "קשת וילסון" ושני ספרי תורה בנוסח אשכנז הוכנסו אחר כבוד לרחבת הכותל המערבי.
שלוש שנות עבודה הושלמו באולם התפילה הממוקם תחת בנין ה"מחכמה". העבודות כללו: עבודות שימור ותימוך ועבודות ארכיאולוגיות בקשתות, בקיר המחכמה וכן באבני הכותל המערבי. כל זאת בהתאם להוראות מדוקדקות מרב הכותל והמקומות הקדושים, שמואל רבינוביץ.
נשיא המדינה קרא בטקס לבצע את תוכנית החפירות מתחת לרחבת הכותל המערבי, כדי לחבר את שני קטעי הרחוב ההרודיאני שכבר נחשפו: האחד באזור מנהרות הכותל והשני באזור החפירות של הכותל הדרומי.
עזרת נשים מקורה
פיגום שהוצב במשך למעלה משנה בקשת, הביא לחשיפתה במלוא הדרה, ולקילוף הבטון שהותז עליה לאחר מלחמת ששת הימים, ואשר הביא לניתוק אבנים מהקשת שסיכנו את המתפללים.
לראשונה גם נבנתה בחלל הקשת "עזרת נשים" שתאפשר תפילת נשים במקום מקורה בימי החורף. במשך שנים לא היתה לנשים אפשרות להתפלל תחת קורת גג בימי החורף. עוד נבנו: ארון-קודש מרכזי מפואר במקומם של עשרה ארונות קודש קטנים, חדר ארונות קודש מפואר שיכיל כמאה ספרי תורה, חדר ספריה, ארונות ספרים, תאורה חדשה, מיזוג אויר חימום ועוד.
חדר לצפייה בסופרי סת"ם
חדר מיוחד נבנה עבור סופרי הסת"ם של הכותל המערבי, המטפלים במשך כל ימות החול בכשרות ספרי התורה, לאור השימוש הרב שיש בהם. בחדר זה יוכלו ילדים לסייר ולראות מקרוב את עבודת הסת"ם וצורת כתיבת ספרי תורה.
העבודות בוצעו על-ידי הקרן למורשת הכותל המערבי בעזרת כספים שהקציבה לכך הממשלה ותרומות של יהודים בעולם, ובראשם לילי ספרא אשר הרימה תרומה גדולה לעילוי נשמת בעלה, איש החסד, אדמונד ספרא.
הטקס, בו נכח גם ראש עיריית ירושלים אורי לופוליאנסקי, נפתח בהכנסת שני ספרי תורה תרומת לילי ספרא לעילוי נשמת בנה, חזקיהו הכהן, ונכדה, רפאל הכהן, שנספו בטרם עת. את כתיבת הספרים סיימו רב הכותל והרב שלום כהן, ראש ישיבת פורת יוסף.
את ספרי התורה הכניסו הרבנים הראשיים לישראל, יונה מצגר והראשון לציון שלמה עמאר, אל ארון הקודש החדש.
לאחר דברי פתיחה והודיה מפי הרב רבינוביץ ומנהל הקרן למורשת הכותל המערבי, מרדכי (סולי) אליאב, נשאו דברים גם נשיא המדינה, הרבנים הראשיים לישראל וראש העיר.
אנשי הקרן למורשת הכותל המערבי הביעו תקוה, כי תנופת הפיתוח בכותל המערבי תימשך בתקופה הקרובה לטובתם של המתפללים והפוקדים את האתר הקדוש.