בשנת 2005 חל גידול בביקושים בחו"ל למוצרי מזון יחודיים מישראל. יצוא מוצרי החלב והגלידה גדל בשנת 2005 בכ-84% לעומת 2004, והסתכם ב-25.2 מיליוני דולרים. יצוא השוקולד גדל אשתקד ב-34.5%, והסתכם ב-11.7 מיליוני דולרים.
את הנתונים מסר רוני קוברובסקי, יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים ונשיא החברה המרכזית לייצור משקאות קלים. הוא הדגיש, כי הסיבות העיקריות לגידול ביצוא הינן עלייה בביקושים למוצרי מזון ייחודיים בשוקי חו"ל ופעולות ממוקדות להגברת יצוא הענף.
קוברובסקי הוסיף, כי יצוא דברי המאפה גדל אשתקד בכ-13% לעומת שנת 2004, והסתכם ב-49.3 מיליוני דולרים - מדובר במוצרי מאפיות, בסקוויטים, וופלים, מוצרי קונדטוריה וכן במצות. יצוא הפירות והירקות המעובדים גדל בשנת 2005 בכ-19%, והסתכם ב-189.7 מיליוני דולרים. יצוא הבשר והעופות המעובדים רשם אשתקד גידול של 2.5%, והסתכם ב-52.4 מיליוני דולרים. הוא ציין, כי יצוא המשקאות החריפים והקלים וכן הטבק גדל ב-3.7% והסתכם ב-19.5 מיליוני דולרים.
הוא אמר עוד, כי ניתוח נתוני יצוא המזון על-פי יעדים גיאוגרפיים מלמד, כי בשנת 2005 גדל יצוא תעשיית המזון של ישראל לאיחוד האירופי בכ-1% לעומת 2004, והוא הסתכם ב-297.6 מיליוני דולרים. מבין מדינות האיחוד האירופי - הגידול העיקרי - כ-41% - נרשם ביצוא המזון לבלגיה, שהסתכם ב-29.4 מיליוני דולרים, יצוא המזון להולנד גדל בכ-30% לעומת 2004, והסתכם בכ-50 מיליוני דולרים, יצוא המזון לצרפת גדל בשנת 2005 בכ-13%, והסתכם ב-45.6 מיליוני דולרים, ויצוא המזון לאנגליה גדל בכ-8.5%, והסתכם בכ-52 מיליוני דולרים.
קוברובסקי מציין, כי יצוא תעשיית המזון הישראלית לארה"ב גדל בשנת 2005 בכ-26%, והוא הסתכם בכ-84 מיליוני דולרים. הוא הוסיף, כי גידול משמעותי של 94% נרשם השנה ביצוא המזון לסין, שהסתכם בכ-16 מיליוני דולרים.
יצוא המזון לטורקיה גדל בכ-44% בשנת 2005, והסתכם ב-2.3 מיליוני דולרים, מאידך חלה ירידה של כ-7% ביצוא המזון לירדן, שהסתכם ב-2.8 מיליוני דולרים.
יו"ר איגוד תעשיות המזון בהתאחדות התעשיינים מציין, כי סך יצוא המזון גדל בשנת 2005 בכ-10% במונחים דולריים (לעומת 2004), והוא הסתכם ב-656.4 מיליוני דולרים. יבוא המזון גדל בשנת 2005 בכ-6% במונחים דולריים, והסתכם ב-1.04 מיליארד דולרים.