|   15:07:40
  יפעת גדות  
עיתונאית עיתונות זהב בע"מ
דוא"ל בלוג/אתר רשימות מעקב
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
מרפאת כאב תל אביב - מה חשוב לדעת לפני שבוחרים?
קבוצת ירדן
כך עזר עוד ניר ליסטר להוריד פרופיל מקרבי בשביל מיונים טכנולוגיים

הושמדו כלל העופות בעין השלושה וחולית

רשמית: שפעת עופות בשלושה מוקדים

משרד החקלאות מאשר באופן רשמי כי אותר נגיף שפעת העופות בשדה משה, עין השלושה וחולית חשד כי משחטה בקריית מלאכי היא הגורם להתפרצות המחלה
18/03/2006  |   יפעת גדות   |   חדשות   |   שפעת העופות   |   תגובות
התפשטות המחלה



יואב יצחק
רבבות עופות הושמדו במהלך השבת

שלומי דיאז
מג"ב מאבטח יישובים הנגועים בשפעת העופות

   יפעת גדות
WHO מנסה להרגיע מפני שפעת העופות

   יפעת גדות
שפעת העופות בדרך לאמריקה

שפעת העופות הגיעה לישראל ומדובר נכון לעכשיו באימות רשמי. בתדרוך שנערך אמש (שבת, 18.3.06) במשרד החקלאות נמסר, כי בשדה משה שליד קריית גת, בעין השלושה ובחולית שבנגב המערבי אותר הזן הקטלני של שפעת העופות.

במהלך השבת הושלמה השמדת העופות בקיבוץ עין השלושה ובחולית וכן הושלמו כל ההכנות להשמדת העופות שתחל בשעות הבוקר של יום א' ביישובים נחשון ושדה משה. משרד החקלאות הודיע כי החלו ההכנות להשמדת העופות גם בישובים הנמצאים ברדיוס של שלושה קילומטרים מהישובים הנגועים.

במקביל, משרד החקלאות הורה לנקות ולחט משחטה בקריית מלאכי, בחשד כי היא המקור להתפרצות המחלה. במשחטה משתמשים רבים מהמשקים בקיבוצים הנגועים.

במסיבת העיתונאים דווח, כי בשלב זה "לא פוגעים ולא נוגעים בעופות בר, אלא רק באלו שיימצאו מתים". הם ציינו, כי המעבדות עבדו כל השבת והחקלאים יקבלו את פיצוי לנזק מהמדינה, על-פי החוק. על כל עוף יקבלו הלולנים כ- 100 שקלים.

לדברי אנשי משרד החקלאות, "ישנו שיתוף פעולה מעולה בין החקלאים לשירותים הווטרינריים ובין ישראל לרשות הפלשתינית. קיים גם קשר טלפוני עם סגן מנהל השירותים הווטרינרים הירדני ושיתוף פעולה עם משטרת ישראל ומשמר הגבול".

מנכ"ל משרד הבריאות, אבי ישראלי אמר בראיון בערוץ 2 כי יש לזכור שהווירוס הקטלני פוגע בעופות, אך עובר לבני אדם באופן נדיר. הוא הוסיף, כי עד היום נדבקו במחלה 200 איש ואולי פחות, ופחות מ-200 נפטרו. הוא הדגיש, כי "החשש הגדול הוא כי הווירוס ישתנה, אך כרגע נפגעו רק אלו שבאו במגע ישיר עם העופות הנגועים".

כשנשאל האם בטוח לאכול עופות, ענה כי אפשר לאכול מצרי עופות שבושלו כמו שצריך. "מי שמבשל את העופות והביצים כמו שצריך -אין שום בעיה לאכול את המוצרים האלו", הדגיש.

מבצע השמדה חסר תקדים

משרד החקלאות פתח בשעות הבוקר (שבת, 18.3.06) במבצע השמדה חסר תקדים של אלפי עופות בניסיון למנוע את התפשטות המחלה. נכון לשעות הערב ההמתה הושלמה בקיבוצים חולית ועין השלושה, בהם כבר מתו קודם לכן כמה עשרות אלפי עופות מהמחלה. סה"כ הושמדו למעלה מ- 20,000 עופות, רובם בעין השלושה.

לוחמי משמר הגבול לוקחים גם הם חלק בפעילות ושומרים על "שטח סטרילי" בשטח הקיבוצים בהם התגלו העופות הנגועים - עין השלושה, חולית, נירים סופה, ניר יצחק ושדה משה - בנגב המערבי.

למרות שתוצאות סופיות של הבדיקות לא צפויות להגיע לפני תחילת השבוע הבא, השירותים הווטרינריים הורו על המתה של יותר מ-200,000 עופות ב-48 השעות הבאות, כך לדברי דוברת משרד החקלאות, דפנה יוריסטה. גורמים רשמיים ממשרד החקלאות וממשרד הבריאות אמרו כי בדיקות ראשוניות מעלות את החשש הכמעט ודאי כי מדובר בווירוס הקטלני של שפעת העופות.

הפלשתינים מודאגים

הפלשתינים, במקביל, החוששים כי השפעת תתפשט לשטחים, החלו לקבור מאות תרנגולים השבת לאחר ששירותי הביטחון גילו כי הוברחו באופן לא חוקי לאזור יהודה ושומרון. גורמים רשמיים ממשרד הבריאות הפלשתיני והמשטרה הסיעו את המשאיות העמוסות בעופות לשטח אשפה דרומית לחברון היכן שחפרו בור ענק. דחפורים קברו את העופות.

גורמי בריאות רשמיים בכל העולם חוששים כי וירוס ה-H5N1 עשוי להשתנות לווירוס שיעבור בקלות בין בני אדם ויהפוך למגיפה עולמית, אך טרם התקבל אישור לכך. עד כה, לפחות 97 בני אדם מתו מהווירוס בכל העולם, כשרוב הקורבנות נדבקו לאחר מגע ישיר עם עופות נגועים.

משרד החקלאות - פועל על-פי פרוטוקולים בינלאומיים

משרד החקלאות עדכן את כל הגורמים הרלוונטים בארץ ובחו"ל באמצעות ארגון ה-EIO (הארגון הבינלאומי למחלות בעלי חיים). כמו כן, עודכנו שכנותיה של ישראל. השירותים הווטרינריים במשרד החקלאות פועלים על-פי פרוטוקולי פעולה מקומיים ובינלאומיים.

נכון למוצאי שבת, משרד החקלאות החל בהשמדת עופות ברדיוס של שלושה ק"מ ממוקדי המחלה על-מנת למנוע התפשטות. מתבצע ניטור ברדיוס של 7 ק"מ, וכל להקה מהרדיוס של השבעה ק"מ תנוטר לפני שחיטה. עד כה המוקדים העיקריים הם עין השלושה, חולית, נחשון, בהם תמותה של עשרות אלפי עופות.

סגר מוחלט הוטל על לולים ותנועת בעלי כנף, וכן הגבלות על תנועת אנשים וכלי רכב שבאו במגע עם עופות. במשרד החקלאות הודיע כי ניתן להמשיך ולצרוך עופות שניקנו במקום מסודר ובושלו כראוי.

מנהל השירותים הווטרינריים פנה כבר ביום שישי להולנד על-מנת שהחיסונים שנרכשו עבור העופות ישוגרו לישראל. עובדי מערך העופות והלולנים מצוידים בשעות אלו באמצעי מיגון ותרופות על-פי הנחיות משרד הבריאות.

במסיבת עיתונאים שהתקיימה ביום שישי נמסר, כי הווירוס הקטלני H5N1 טרם זוהה בוודאות. למרות זאת, בדיקות שנעשו בדגימות שנלקחו מקיבוץ עין השלושה, חולית, היכן שהיתה תמותה פתאומית גבוהה מאד, וקיבוץ נחשון, הצביעו על חשד ל-H5N1.

הציבור מתבקש לנקוט באמצעי זהירות

ארגון התג הירוק, מייסודה של הסתדרות הרופאים הווטרינרים, מציע לציבור לנקוט אמצעי זהירות בזמן הבישול של עופות במטבחים הביתיים ולהשתמש בכפפות גומי חד פעמיות. בסיום הבישול יש להשליכן לפח.

בארגון מבקשים מהציבור לרכוש עופות, במיוחד בתקופה זו, רק במקומות מאושרים, מפוקחים ומסודרים, מקומות הנמצאים תחת פיקוח וטרינרי צמוד ולא לנסות לחסוך כסף על-ידי רכישת עופות במקומות שאינם תחת פיקוח ובקרה.

"תנו לחיות לחיות: לחמול על העופות"

אתי אלטמו, דוברת תנו לחיות לחיות פנתה לשר הבריאות, יעקב אדרי וכן לשר החקלאות, זאב בוים בנושא המתת עופות בעקבות התפרצות שפעת העופות.

במכתב שנשלח אל השניים כתבה אלטמן כי "בשם עמותת "תנו לחיות לחיות" ובשם כל הציבור בישראל שדואג לרווחת ולזכויות בעלי החיים, אני פונה אליך בבקשה לחמול על עשרות אלפי העופות שיומתו כעת בשל התפרצות שפעת העופות. אני מבקשת ממך בכל לשון של בקשה להתחשב בסבלם של אלה שלא יכולים לדבר, אלה שעל לא עוול בכפם משלמים בחייהם, אנא הורה להמית אותם בצורה הומאנית שתמנע מהם סבל.

שלא כמו בטורקיה, שם חנקו את העופות בשקיות ניילון ו/או השליכו אותם לבורות בעודם בחיים.

על מדינת ישראל להראות שאנו בוחרים להתייחס בחמלה וברחמים כלפי הקורבנות".

אישה מתה במצרים משפעת העופות

בדיקות ראשוניות הראו כי אישה שמתה השבוע במצרים חלתה בשפעת העופות, עובדה שהפכה אותה לקורבן הראשון שמת מהמחלה במצרים, כך על-פי הודעה של גורמים רשמיים.

מעבדה של חיל הים האמריקני בקהיר גילתה כי האישה, שמתה ביום שישי (17.3.06) נדבקה בווירוס H5N1, כך הודיע דובר המעבדה, אנדרו סטיגול. ארגון הבריאות העולמי (WHO) יבצע בדיקות נוספות כדי למסור אישור סופי בנושא, כך אמר חסן אל-בושרה, גורם רשמי של WHO בקהיר.

מספר אנשים שבאו במגע עם האישה נבדקים גם הם, כך אמר אל-בושרה, היועץ האזורי של WHO להתפרצות מחלות לסוכנות הידיעות AP. הוא לא מסר כמה אנשים נבדקים או האם הראו תסמינים כלשהם של שפעת העופות. לדבריו, הבדיקות הנוספות נעשות על-ידי מעבדה בלונדון או באטלנטה, אך לא מסר מתי יהיו התוצאות זמינות.

שר הבריאות המצרי, חאתם אל-ג'בלי, אמר מוקדם יותר כי האישה - מקליובייה, צפונית לקהיר, גידלה עופות בביתה וחלק מהם מתו גם כן, כך על-פי סוכנות הידיעות הרשמית MENA.

המשטרה זיהתה את האישה כעמאל מוחמד איסמעיל, בת 35, ומסרה כי הופנתה לבית החולים המקומי לפני כשבועיים והועברה לאחר מכן לבית החולים 'Cairo Fevers' שם מתה ביום שישי. ביתה של אימעיל נאטם על-ידי רשויות הביטחון.

מצרים: גל של שחיטת עופות

בכך מצרים הצטרפה לטורקיה ועירק כמדינות היחידות במזרח התיכון בהן מתו בני אדם מהווירוס, למרות שעופות במספר מדינות נדבקו בו. בעירק, לפחות שני בני אדם מתו מהווירוס וארבעה מתו בטורקיה.

האישור הרשמי לגבי המקרים הראשונים של H5N1 בעופות במצרים ב-17 בפברואר הביא לגל של שחיטת עופות לאורך המדינה בחוות לגידול עופות. ראש הממשלה, אחמד נאזיף, קרא למצרים לעצור את גידול העופות בבתיהם.

גידול יונים ותרנגולים על גגות הבניינים, במרפסות הדירות או בחצרות לצריכה של משק הבית או כמקור הכנסה נוספת הוא מנהג נפוץ באזורים העירוניים של מצרים.

דיווחים על אנשים המשליכים ציפורים שמתו מהמחלה לנהר הנילוס גרמו לבהלה גדולה והביאו להסתערות על בקבוקי מים מינרליים, כשגורמים רשמיים פונים ומבקשים כי תושבים יעבירו ציפורים מתות לרשויות.

החששות בציבור גברו עוד יותר כאשר ב-19 בפברואר סגרו הרשויות את גן החיות בקהיר, הממוקם במרכזם של אזורים מיושבים. הוירוס פגע גם בפרנסה של מוכרי העופות החיים, ש-700 מהם צעדו ברחובות קהיר מוקדם יותר החודש כשהם מוחים על סגירת חנויותיהם.

תאריך:  18/03/2006   |   עודכן:  19/03/2006
יפעת גדות
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
בראיון לעיתון א-סינארה בסוף השבוע טוען, סגן נשיא סוריה לשעבר, עבד אלחלים ח'דאם, כי סוגית החזרתו של המרגל הישראלי אלי כהן לא הועלתה מעולם על-ידי הצד הישראלי במהלך המשא-ומתן שהתנהל עם סוריה.
18/03/2006  |  יהונתן דחוח-הלוי  |   חדשות
צפיה בטלוויזיה דרך טלפונים סלולריים תגיע אל ההמונים עד שנת 2008 - כך חברת הסלולר הגדולה בעולם, Nokia, הודיעה השבוע.
18/03/2006  |  אסף גדות  |   חדשות
האקרים הצליחות להפעיל את מערכת ההפעלה Windows XP של Microsoft על מחשב מקינטוש. ההצלחה מסיימת תחרות אשר החלה כדי לראות אם המבצע בכלל אפשרי, כאשר חברת Apple חשפה מחשבים אשר לראשונה משתמשים במעבדים של Intel.
18/03/2006  |  אסף גדות  |   חדשות
בתאונה שאירעה לפנות בוקר (שבת), בכביש החוף, בין קיסריה לאור עקיבא, נהרג צעיר כבן 25 וחמש צעירות נפצעו, בהן אחת קשה.
18/03/2006  |  שלומי דיאז  |   חדשות
הפלשתינים מאשימים את צה"ל במותה של ילדה בת 10 לאחר שנהרגה מפגיעת כדור שנורה לעבר המונית של דודה בכפר ימון הסמוך לג'נין. אביה של הילדה סיפר כי אכאבר זייד המתינה עם דודה ברכב, "ואז החלו כוחות צה"ל לפתוח בירי".
18/03/2006  |  מחלקה ראשונה  |   חדשות
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
דן מרגלית
דן מרגלית
רק ההיסטוריונים יקבעו בעתיד - וגם אז תהיה מחלוקת - מה היה נכון ממה, אך הפור נפל ומבחינה רגשית הוא בוודאי עונה על ציפיותיי
יוסי אחימאיר
יוסי אחימאיר
אומץ ליבה, דבקותה באדמתה, גאוותה הלאומית, אפילו שלוותה של אורה חתן, אכן מעוררים השתאות, קרן אור בצפון המופגז    "מרוב שאני עסוקה בעניינים שלי, לא תמיד אני שומעת את הבומים. אין לי זמ...
רון בריימן
רון בריימן
חטא אי-השוויון בנטל השירות הסדיר ושירות המילואים הוא צורם ומקומם גם בימים רגילים, קל וחומר בימי מלחמה, והנה, כמו במשל מלפני שלושת אלפי שנים "האיש העשיר" חמל לגייס את "צאנו ובקרו", ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il