עוד מיני-רפורמה במשרד החבורה: מנהל התעופה האזרחית יהפוך לרשות עצמאית. הוא ינוהל כיחידה עסקית לכל דבר ועניין. כך החליט שר התחבורה, אפרים סנה.
על-פי תוכניתו של השר סנה, מנהל התעופה יפעל במתכונת דומה לזו של רשות ההגבלים העסקיים שליד משרד התעשיה והמסחר. הכנסות המנהל יהיו מאגרות. מהכנסות אלה יוכל הגוף החדש לשכור מפקחים, טייסים וחוקרים, ולהגדיל את הפיקוח בתחום התעופה.
כיום סובל מנהל התעופה האזרחי, המעסיק כמה עשרות עובדים, ממחסור בתקציבים - דבר המגביל את התפתחותו, ומגביל את יכולתו למלא את משימותיו: בעיקר פיקוח ואבטחה אווירית ויבשתית.
שר התחבורה החליט, כי תת-אלוף (במיל.) עמוס עמיר, העומד כיום בראש מנהל התעופה, הוא שיוביל את הרפורמה.
אם תצליח הרפורמה, מקווים במשרד התחבורה, יוכל המנהל לגייס אנשי מקצוע טובים, ולמנוע נשירת עובדים מקצועיים מהמנהל, הסובל מעזיבת עובדים ומפקחים. כדוגמא מציינים במשרד התחבורה, כי החוקר הראשי של המנהל פרש לאחרונה, עקב תנאי העבודה והגמול הנמוכים יחסית. אם יופרט המנהל, וייפעל במתכונת עסקת, יוכל לשלם גמול נאה לעובדים בכירים, ולא 9000 ש"ח בלבד כפי שמקבלים חלק מהם כיום.
משרד התחבורה הוציא הודעה רשמית,ש בה נמסר כי השר אימץ מסקנות ועדה שהקים. סנה החליט על הקמת הועדה לאחר שהתברר לו, כי מנהל התעופה האזרחית אינו מסוגל לקיים פיקוח יעיל על ענף התעופה באמצעים העומדים לרשותו. לדברי סנה, מנהל התעופה סובל בין השאר, ממצוקת כח אדם חמורה ומתנאי עבודה ירודים המקשים על תיפקודו.
הוועדה שהגישה את המלצותיה לשר קובעת במסקנותיה, כי מעמדו של מנהל התעופה כאגף מגביל את יכולתו להעסיק כוח אדם מיומן במקצועות תעופתיים, עקב מגבלת הדירוגים הקיימים בשירות המדינה. דרוגים אלה, לדעת הוועדה, אינם מאפשרים תגמול הולם של העובדים, על-פי השכר המקובל בענף התעופה.
הוועדה ממליצה כי תקציב הרשות שתוקם יקבע בחוק תקציב המדינה, בסעיף תקציבי נפרד, ולרשות יובטח תקציב שיאפשר את תפקודה התקין בתחומי האחריות שיוטל עליה. בין השאר קובעת הוועדה כי מעמדו של המינהל כיום, אינו מאפשר לו לקיים פיקוח יעיל על גופים חזקים ובעלי השפעה כמו רשות שדות התעופה, התעשיה האווירית ואל-על, שחלקם אינם מעוניינים באכיפה ובפיקוח יעיל על פעילותיהם.
הוועדה טוענת עוד, כי הקמת רשות שדות התעופה (רש"ת) ב-1977 החמירה את חוסר האיזון בין מנהל התעופה לגופים המפוקחים על ידו, ויצרה מצב בלתי סביר, שבו הוטל על גוף קטן ומוגבל לפקח על רשות שדות התעופה, שהיא תאגיד חזק עם יכולות איכותיות ומקצועיות גבוהות.
שר התחבורה הנחה את מנכ"ל משרדו, סלמן בן-ציון, להקים שלושה צוותים שיסייעו בהקמת הרשות שתקום. צוות אחד יגבש את המבנה האירגוני, וכח האדם של הרשות, צוות נוסף יעסוק במודל ההכנסות והאגרות למימון הרשות, וצוות שלישי יגבש את החקיקה הנדרשת, לצורך הקמת הרשות שתקום.
בראש הוועדה הבינמשרדית עמד סגן ראש מינהל התעופה האזרחית סא"ל (מיל.) אריק בן-ארי, וחברים בה נציגים של משרדי האוצר והתחבורה ונציבות שרות המדינה.