חברת התעופה אל-על הודיעה כי רשמה מחזור שיא בכל הזמנים. הכנסות החברה גדלו ב- 17% אחוז בשנת 2005 לעומת השנה שעברה, והסתכמו בכ- 1.62 מיליארד דולר. פרופסור ישראל (איזי) בורוביץ, יו"ר אל-על, וחיים רומנו, מנכ"ל אל-על, הציגו היום (ה', 30.3.06) את הדוחות הכספיים של החברה לשנת 2005.
מהנתונים עולה, כי החברה סיימה את שנת 2005 ברווח נקי של 64.1 מיליון דולר לעומת רווח של 33.1 מיליון דולר בשנת 2004 - גידול של 94%. כמו כן מציינים בחברה, כי השוק בנתב"ג גדל ב- 12% ואל-על שמרה על נתח השוק שלה בשיעור של 43%.
נתונים נוספים מצביעים, כי שיעור התפוסה של החברה גדל ב- 3% מ- 76.9% ל- 79.4%. שיעור הוצאות ההפעלה מהמחזור ירד מ- 77.3% בשנת 2004 ל- 76.8% בשנת 2005, למרות עליית מחירי הדלק בשוק, אשר עלו בשיעור של 44% לעומת שנת 2004.
בחברה מוסיפים, כי בזכות ניהול משאבים הדוק הצליחה החברה לעלות את שיעור הרווח הגולמי מהמחזור אשר צמח בכ- 19% והסתכם בכ- 376 מיליון דולר, שיעור של כ- 23% מהמחזור, לעומת כ- 315 מיליון דולר אשתקד, עם שיעור דומה מהמחזור.
הרווח התפעולי השנתי גדל משמעותית והסתכם ב- 89 מיליון דולר לעומת 58 מיליון דולר בתקופה המקבילה אשתקד. גידול של 54%. הגידול ברווח נובע בין השאר מצעדי החיסכון וההתייעלות בחברה במהלך התקופה.
פרופסור בורוביץ אמר, כי השגת תוצאות אלו, בעיקר בתקופה בה החברה נאבקת מול תחרות של חברות תעופה זרות הפוקדות את ישראל, המגדילות את קיבולת המושבים ליעדים הישירים וליעדי המשך, הינה הוכחה להירתמות ומאמץ משותף של עובדי החברה להובלת החברה, להגשמת חזונה ולהיות הבחירה הראשונה והמועדפת של התנועה האווירית לישראל וממנה.
לדבריו, בשנת 2005 החברה שיפרה את המוצר והשירות לנוסע, שיפור שהביא לשמירת חלקה של אל-על בעוגת השוק הישראלי הגדלה.
מנכ"ל אל-על ציין כי, הוא גאה לעמוד בראש חברה שבה תרבות של תחרותיות והגינות, דיוק ואמינות, ושאיפה לאיכות המוצר והמצוינות בשירות. "החברה פועלת בשוק עסקי מתוחכם", ציין רומנו, "המתאפיין בתחרות הולכת וגוברת מצד חברות התעופה הסדירות וחברות השכר הזרות המגלות עניין גובר והולך בתעופה לישראל וממנה".
"בצד האתגרים הגדולים אשר מציבה בפנינו מציאות זו, השקנו את תוכניתה העסקית של החברה "אל-על 2010" המכוונת לשיפור משמעותי במוצר, בשירות, בתוצאות הכספיות של החברה, בהגדלת היקף המכירות, בהגדלת הרווח והגדלת שולי הרווח מהמחזור, באופן שישמור את אל על בשורה אחת עם חברות תעופה מובילות בעולם", הוסיף.
ניסים מלכי, סמנכ"ל הכספים של אל על, פירט לגבי הנתונים הכספיים ואמר, כי "בתקופת הדוח החברה פרעה כ- 76 מיליון דולר החזרי קרן הלוואות לטווח ארוך, יתרת הלוואות לזמן ארוך הסתכמה ב- 31.12.05 בכ- 700 מיליון דולר. לדבריו, שעור הרווח הנקי מסך המאזן צמח מ- 4.4%- בשנת 2001 ל- 4.0%+ בשנת 2005.
"השיפור ביחס השוטף ב- 5 השנים האחרונות היה חד ועלה מ- 45% בשנת 2001 ל- 81% בשנת הדוח", ציין והוסיף, כי "החברה ייצרה כ- 184 מיליון דולר מזומנים מפעילות שוטפת לעומת 176 מיליון בשנת 2004, זאת לאחר השקעה של כ- 15 מיליון דולר בדלק סילוני שיובא באוניות ואשר צריכתו תתבטא במהלך 2006".
ההון העצמי של החברה צמח מ- 183 מיליון דולר בשנת 2004 ל- 271 מיליון בסוף שנת 2005, בעיקר כתוצאה מהרווחים שצברה החברה.