בשעה שהשווקים מחפשים הבטחות וחלומות על שיעורי צמיחה דו-ספרתיים, עולם האינטרנט הוא זה שנתפש כנושא הבשורה החדשה בשוק ההון. חודש וחצי לאחר הנפקת תפוז, גם חברת האינטרנט נטקס (Netex) יוצאת להנפקה. ל-TheMarker נודע כי החברה החלה באחרונה בהליך לקראת רישום מניותיה בבורסה של תל אביב לפי שווי חברה של כ-20 מיליון דולר. נטקס סירבה להגיב לידיעה.
נטקס נוסדה ב-98' על-ידי איש האינטרנט אביב רפואה כשהיה עוד תלמיד תיכון בן 16. החברה מספקת שירותי חיפוש אתרים בשורת הכתובת בדפדפן באמצעות הקלדה בשפה חופשית. אביב, יחד עם אביו, זאב, פיתחו את התוכנה, שעליה נרשם פטנט בינלאומי. התוכנה ניתנת להורדה בחינם מהאינטרנט ותוך חצי שנה נרשמו בה חצי מיליון משתמשים. כיום משתמשים בתוכנה של נטקס יותר משני מיליון איש - יותר מ-50% מהגולשים בישראל, ובמאגר שלה יותר מ-100 אלף אתרים.
הפעילות של נטקס גדלה בהתמדה. באחרונה הודיעה החברה על השקת מנוע החיפוש החדש שלה, ויצאה בקמפיין פרסומי בהשקעה של יותר מחצי מיליון שקל; החברה חתמה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי עם אתר השוואת המחירים פרייסר (Pricer) שכולל אופציה של נטקס לרכישת 35% מהבעלות בפרייסר בעתיד.
נטקס מפעילה שני שירותים - ניתוב ישיר לאתר על-ידי הקלדת טקסט חופשי, במקום כתובת מדויקת, וחיפוש באינדקס האתרים שלה לפי קטגוריות ולפי נושאים. מנוע החיפוש החדש פותח במשך שלוש שנים. נטקס חתמה גם על הסכם שיתוף פעולה עם חברת גוגל, שבמסגרתו מציע מנוע נטקס גם שירותי חיפוש תוכן של גוגל.
נטקס נחשבת למנוע חיפוש מוביל בישראל, וההכנסות שלה מפרסום ומגולשים נחשבים מהגבוהים בענף. החברה תתחיל השנה בהרחבת פעילותה לחו"ל - בעיקר לסין ולאירופה. ב-2001 שקלה החברה להתחיל לגבות כסף מהגולשים בעבור השימוש בתוכנה, אך נאלצה לצמצם את כוח האדם שלה בשל משבר ההיי-טק שפקד את הענף. כיום מעסיקה החברה כ-40 עובדים. בסופו של דבר החליטה נטקס על מודל תשלום בעבור רכישת המיקום בתוצאות החיפוש במנוע של נטקס, שממנו מגיע עיקר הכנסותיה.