בתערוכת אוטומוטור שנפתחה לפני מספר ימים, חשפה חברת יפנאוטו, יבואנית סובארו, בין היתר, את ה- B9 טריבקה החדשה ששיווקה יחל בחודש נובמבר הקרוב.
הטריבקה, רכב כביש שטח חדש עם חמישה או שבעה מקומות ישיבה (אופציה בהזמנה), היא המכונית החדשה מבית סובארו שתגיע אלינו מפס הייצור של החברה בארה"ב (שוק היעד העיקרי של המכונית הוא צפון אמריקה), ובניגוד לניסיונות קודמים להביא ארצה רכב יפני המיוצר בארה"ב (על-פי התקנות רכב יפני או אירופאי המיוצר בארה"ב אינו בעל תקינה מתאימה לארץ), הפעם מצוידת הטריבקה בתקינה אירופאית למהדרין.
במטרה להתגבר על אחת מהחולשות הוותיקות של סובארו - העיצוב, חתום על עיצוב הרכב אנדריאס זפאטינס מי שהיה בזמנו מעצבה של אלפא רומיאו. חשיפתה העולמית של המכונית היתה בתערוכת דטרויט, בינואר שנה זו, ולאחרונה נחשפה הגרסה האירופאית של המכונית.
הטריבקה, המבוססת על ריצפה מוארכת של הלגאסי (B4) מציעה, כאמור, אפשרות להסיע עד שבעה אנשים בשלוש שורות נפרדות. מבחינת ממדים מצהירים בסובארו על ממד אורך של 482 ס"מ, רוחב של 187 ס"מ וגובה של 168 ס"מ. על-פי מיטב המסורת של סובארו, מצוידת המכונית בהנעה כפולה קבועה המיועדת לשתי מטרות: הן האפשרות לרדת לשטח (רך), אופציה שניתן להניח כי מרבית הלקוחות לא ישתמשו בה ולו מפאת המחיר, וחשוב ורלוונטי הרבה יותר - אחיזת כביש טובה.
אלינו תגיע הטריבקה עם מנוע בוקסר בנפח שלושה ליטרים (250 כ"ס) - המנוע היחיד עימו הוצגה בינתיים המכונית - המשולב עם תיבה אוטומטית בעלת חמישה הילוכים ואפשרות לתפעול ידני. 250 הסוסים של המנוע יאלצו להתמודד עם נתון משקל לא קל של 1,925 ק"ג.
עם תחילת המכירות בארץ, תהיה זו הפעם הראשונה בתולדות סובארו שהיא מוכרת מכונית החוצה את קו 300 אלף השקלים. לדברי אלי דוד, מנכ"ל סובארו, הצפי הוא למכירת כ- 50 מכוניות בשנה וכבר כרגע "קיימת התעניינות רבה של לקוחות".