מחקר חדש שנעשה בתחום מפעל ההזנה מגלה כי רוב (85%) המורים והמנהלים בבתי הספר סבורים כי תוכנית ההזנה משפיעה לחיוב על מיומנויות הלמידה והרגלי האכילה של התלמידים. כמו כן, לתוכנית יש השפעה חיובית על רמת הריכוז של התלמידים בשיעור. כך על-פי ממצאי המחקר שערך מכון "פילת", בראשותו של ד"ר אברהם כרמלי. את המחקר יזם צוות ההיגוי של תוכנית מפעל ההזנה, בראשותו של מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אילן כהן.
עוד עולה מהמחקר, כי 75% מהמורים שהשתתפו בו סבורים, כי למפעל ההזנה חשיבות גבוהה מאוד עבור התלמידים, ו- 83% ממנהלי בתי הספר מביעים שביעות רצון גבוהה מספקי המזון.
עוד עולה מהמחקר, כי 97.3% מהתלמידים המעוניינים לקחת חלק במפעל ההזנה אכן משתתפים בו, ורק ב- 2.7% מהמקרים התגלו תקלות שבהן ההנחיות בדבר הזנת כל התלמידים בבתי הספר הכלולים בתוכנית לא נאכפו כראוי.
47% מהמורים דיווחו על כך שטרם הפעלת התוכנית נתקלו מדי יום בילדים שהתלוננו על רעב. מהמחקר עולה, כי יש לבנות תפריט המוצא את האיזון המתאים בין הטעמים של אוכלוסיות היעד השונות ובין הערך התזונתי של האוכל.
כיום מוזנים כ- 180 אלף תלמידים ברחבי הארץ, במסגרת תוכניות חינוכיות המשותפות לממשלה ישראל וקרן סקט"א רש"י. מפעל ההזנה מבוקר ע"י שתי חברות בקרה חיצוניות, העורכות בדיקות איכות שוטפות בשטח ומאתרות מוקדים רגישים.