אנחנו אוהבים נרות, מכל הסוגים והמינים. נמצא כי הישראלים מדליקים בשנה נרות בהיקף של כ- 150 מיליון שקלים. כך עולה (יום א', 30.4.06) מסקירה שערכה קרדיט אינפורמיישן אסוסיאיישן (CIA).
עם זאת, ניתן לראות כי ישנם שני שימושים מנוגדים לנרות. הסוג הראשון הוא שימוש בנרות קודש ונרות זיכרון והסוג השני הוא של נרות דקורטיביים המיועדים לקישוט וליצירת אווירה.
נמצא, כי שוק הנרות בישראל עבר תהפוכות רבות בשנים האחרונות. בעוד בעבר נשלט השוק על-ידי נרות הקודש ונרות הנשמה, כיום הוא נשלט על-ידי הנרות הדקורטיביים, הריחניים, המעוצבים והצבעוניים. כיום, היקף שוק הנרות הדקורטיביים נאמד בכ- 80 מיליון שקלים בשנה, והיקף נרות הקודש, ונרות הזיכרון נאמד בכ- 70 מיליון שקלים.
בין המגמות שתרמו לגידול פופולריות הנרות הדקורטיבים הינה תורת הפנג שוואי והמבחר הגדול של נרות מסוגים שונים, בריחות שונים ובשלל מחירים.
מכלכלני CIA נמסר, כי במהלך העשור האחרון חל גידול משמעותי בצריכת נרות. בניגוד לתקופות קודמות, שבהן מרבית הנרות היו נמכרים לקראת החגים או לקראת ימי זיכרון, כיום הנרות נמכרים לאורך כל השנה, כאשר גם בנרות הדקורטיביים ישנו גידול במכירות לקראת החגים ולקראת חגי האהבה למיניהם.
לדבריהם, טווח המחירים של הנרות הדקורטיביים נע מ- 10 שקלים לנר ועד עשרות שקלים. הנרות הפופולריים ביותר הינם הנרות העגולים שגודלם מעל 10 ס"מ, כאשר הריח הפופולרי ביותר הוא וניל.
בתחום נרות הקודש, בשנים האחרונות הנרות הקטנים (נרות הנמצאים בתוך פחית המונעת טיפטוף השעווה) המשווקים בשקיות, תופסים נתח שוק משמעותי. נרות אלו משווקים בעיקר בשכונות ובמרכזים מסחריים בחינם לעוברי אורח על-ידי פעילים דתיים, הבאים לקדם את מצוות הדלקת נרות שבת.
בנוסף לכך, תופסים נרות אלו נתח שוק משמעותי אצל צרכנים פרטיים הנוהגים להדליק נרות שבת, אך אינם מעוניינים להשקיע בנרות מעוצבים. מדובר בשקיות גדולות המכילות עשרות נרות במחירים נמוכים.
נרות הנשמה ונרות הזיכרון נמכרים לאורך כל השנה ובניגוד למה שנהוג לחשוב, לא נרשמת עלייה גדולה לקראת ימי הזיכרון. למרות שנרות הנשמה הפשוטים עדיין שולטים בשוק, בשנים האחרונות חלו חידושים גם בתחום זה. כיום ניתן למצוא מלבד נרות הנשמה הפשוטים גם המצאות וחידושים כגון: נר סולארי המוזן מאור השמש ודולק 24 שעות, והמיועד לבתי קברות, נרות שבורכו על-ידי רבנים וצדיקים ועוד.