|   15:07:40
  |   תגובות
  |    |  
מועדון VIP
להצטרפות הקלק כאן
בימה חופשית ב-News1
בעלי מקצועות חופשיים מוזמנים להעביר אלינו לפרסום מאמרים, מידע בעל ערך חדשותי, חוות דעת מקצועיות בתחומים משפט, כלכלה, שוק ההון, ממשל, תקשורת ועוד, וכן כתבי טענות בהליכים בבית המשפט.
דוא"ל: vip@news1.co.il
כתבות מקודמות
כתיבת המומחים
עלויות יישור שיניים: כל מה שצריך לדעת
כתיבת המומחים
נפגעי פעולת איבה בישראל - כל המידע

"סיפורים מהאוניברסיטה של החיים"

07/03/2005  |     |   ספרים   |   תגובות

בעולם תחרותי, העולם בו אנו חיים כולם רוצים להצליח, לימודים אקדמאיים באוניברסיטה במכללות או במסגרת קורסים הפכו להיות פופולאריים.

האם הדבר מספיק? מסתבר שלא! לימודים תיאורטיים רציניים ככול שיהיו אין בהם דיי כדי לתת את כל התשובות למי שרוצה באמת להצליח: העולם הפך להיות מהיר, מתוחכם ובעיקר... תחרותי.

כדי להשתלב בעולם התחרותי של ימנו, יש צורך להיות עדכני, ובעל ידע רב יותר. מהירות וחדשנות הפכו לחלק הכרחי מהמתכון להצלחה. ניסיונם של האחרים יכול להיות "קיצור דרך" אל ההישגים הללו.

הספר "סיפורים מהאוניברסיטה של החיים" מאגד בתוכו ניסיון מצטבר בעל ערך מוסף.

כ-50 סיפורים הכתובים ב"גובה העיניים" ומבוססים על מציאות עסקית יום-יומית, מכניסים את הקורא אל הזירה האמיתית של עולם העסקים.

רוני קלטר מחבר הספר הינו איש מכירות במהותו, בעל ניסיון של כ-13 שנים בתחום המכירות.

הספר בהוצאת ברקאי ספרים.

טעימה מהספר

"טוב שם משמן טוב" - כוחו האדיר של מותג - היום כולם מכירים את הפירמה "כהן את כהן - תבלינים"; אבל לפני 58 שנים, כשלמה כהן - מייסד החברה, התחיל את פעילותה, היה הכול שונה.

הימים היו ימים טרום מדינה. אבל מובן שאיש לא ידע כי אכן תקום. שלמה ישב עם אביו הזקן וביקש את עצתו: "לא חשוב מה תבחר לעשות; חשוב שתבחר לעשות" אמר האב, "דאג תמיד שיזכרו את השם שלך. וזכור תמיד: 'טוב שם משמן טוב'..." האב הלך לעולמו, ושלמה חשב וחשב מה יוכל למכור עד שביום רגיל ושגרתי לגמרי, בעודו לוגם ספל תה בעל טעם נפלא שחוזק על-ידי כמה עלי נענע, קפץ בהתלהבות: "אני יודע" אמר, "אני אמכור עלי נענע; אבל לא רק נענע , אלא גם שיבא ורוזמרין וכל מה שאנשים ירצו".

מיד אחר כך נזכר במה שאביו יעץ לו, וחייך כשנזכר במשפט "טוב שם משמן טוב". הדבר היה נכון לגבי שם משפחתו, משפחת כהן, שלה שם מצוין בירושלים, אבל בעסקים? איך לבנות את החברה כך שיהיה לה שם טוב? האם הכוונה היא להיות ישר? או אולי לתת הנחות גדולות? הוא ישב וחשב, והחליט לבנות את השם בהדרגה. מכיוון שמשפחתו הייתה מוכרת עד כדי כך, החליט להוסיף לכל שקית פתק ועליו כתב: "כהן את כהן - שם טוב עם טעם טוב" לעצמו הוא חשב שאם כבר מכירים את שם המשפחה, מדוע לא להתחיל כך?
ואכן, אנשים שהכירו את המשפחה קנו וקנו, ולאחר שהשתמשו בסחורה שמכר להם, גם שמחו לגלות שהמוצר לא רק בעל שם טוב - אלא שהוא כשלעצמו מעולה: טרי, איכותי, לא יקר.

לאחר תקופה לא קצרה, התחיל שלמה מחלק את הסחורה שלו לחנויות ואלה שמחו למכור מוצר איכותי שיש לו ביקוש על-ידי לקוחות נאמנים.

כל הזמן הקפיד שלמה לפתח עוד ועוד מוצרים, ואותם הוא שיווק בכל אותם מקומות שכבר הכירו אותו אבל גם במקומות חדשים, אבל תמיד זכר להכניס את אותה חתיכת נייר עם הסיסמה שהייתה חשובה לו כל כך: "כהן את כהן - שם טוב עם טעם טוב".

בעוד כחודשיים מתחילה משפחת כהן לייצא את המוצרים שלה גם לאירופה.

ויש גם מסקנות

- קודם כול עצתו של קוהלת אכן היא חשובה ביותר: "טוב שם משמן טוב".

- מסתבר כי אנשים מוכנים לתת אמון כמעט מלא בשם מוכר ואהוד - גם אם תחת שם זה נמכרים דברים שונים ומשונים.

- אין קיצורי דרך. כדי לבנות שם/מותג יש צורך בזמן רב, מאמצים גדולים וכסף לא מועט.

- לעיתים קרובות כדאי גם לשכור את שירותיו של איש מקצוע, שכבר עבר את התהליך הזה כמה פעמים.

- עכשיו, כשיש לכם שם טוב, יש לשמור על איכות השם לאורך זמן. זו משימה לא קלה, וזכרו: לעתים עוברות שנים רבות עד שנבנה שם מצוין - אך די בימים מועטים כדי להרוס שם טוב של אדם או חברה.

שלום, אדוני המלך! - הלקוח לא תמיד צודק, אבל הוא תמיד הלקוח
יוסף הביט בעיניו של הלקוח. אחר צהריים סתווי של יום שישי - והלקוח שואל ושואל ואינו מרפה, גם אינו עושה סימנים כי העסקה מתקדמת לאיזה שהוא כיוון. אבל יוסף, נצר למשפחה העוסקת במכירת שטיחים, אינו מתייאש, הוא מסיט את השטיח ומניח אחר במקומו, מגלגל שטיח שאינו מוצא חן בעיני הלקוח, ועולה על סולם על-מנת לתת ללקוח את מבוקשו. והלקוח? אינו ממצמץ בעיניו. דומה כי כל העולם לא נברא אלא עבורו, ויוסף הוא משרתו הנאמן. והוא פונה אל יוסף ושואל ברצינות גמורה: "האם אלו כל הדוגמאות שאוכל לראות אצלך?" - איש אחר היה מתקומם כנגד שאלה מסוג זה, אחרי שהראה לו את כל מה שיש להראות - אבל יוסף מביט אל הלקוח, מישיר את עיניו ואומר לו: זהו רק חלק קטן ממה שיש לי להציע. נוכל להמשיך כעת או בכל יום אחר שתבחר. אני פה בשבילך!" כשהוא מושך את המילה האחרונה ומדגיש אותה: ב ש ב י ל ך !

הלקוח מחייך. "מתי שארצה?" הוא שואל "מה דעתך על יום ראשון בשעה 7 בערב?".

"יום ראשון בשבע ב-7 זו שעה מצוינת", עונה יוסף, "בדרך כלל זוהי השעה שהחנות נסגרת, אבל בשבילך אני משאיר אותה פתוחה. העיקר שתצא שבע רצון". והוא מוסיף: "עד חצי המלכות, אדוני הלקוח".

הלקוח לוחץ את ידו של יוסף, מודה לו על השירות הנפלא ומקנח במילים: "יום ראשון, אם כן, 7 בערב. אני אגיע".

איש אחר היה מתרעם על כל הבלגן ובלבול המוח, אבל ליוסף שלנו אין כוונה כזו. הוא ממתין ליום ראשון לבואו של הלקוח, כאילו זה הדבר הטוב ביותר שקרה לו.

והלקוח? הלקוח אכן חוזר ביום ראשון, ועמו אדם נוסף. הוא פונה אל יוסף ואומר לו: "תכיר, בבקשה. זהו דורון, קניין רשת בתי המלון שבבעלותי" ואל דורון הוא פונה ואומר: "זה יוסף, האיש הסבלני שסיפרתי לך עליו. אני בטוח שתמצאו שפה משותפת".
יוסף ודורון מנהלים ביניהם שיחה ממושכת, דורון מבקש לראות כמה דוגמאות, ויוסף מוציא ומכניס, מעלה ומוריד, עונה ומספק עוד ועוד מידע - הכול לפי בקשת הלקוח.

כעבור כשעה לוחצים שוב הכול ידיים ומחייכים. בשבוע הבא יתחיל הצוות של יוסף להחליף את השטיחים בבית המלון בתל אביב; ואם הכול יהיה כשורה הבאים בתור, הם בית המלון באילת וזה שבים המלח.

ויש גם מסקנות

- ידועה האמרה "הלקוח תמיד צודק". משפט זה מקומם, ואפילו אינו נכון; כי המשפט הנכון הוא "הלקוח לא תמיד צודק - אבל הוא תמיד הלקוח".

- הגו בלקוחותיכם כבמלכים. זכרו: הם המפרנסים אתכם.

- היו סבלנים כלפי הלקוחות שלכם - גם אם אתם חשים שהם אינם סבלנים כלפיכם.

- האגו שלכם אינו חלק מהעסקה. אל תערבבו אותו בעת עשיית עסקים!

תאריך:  07/03/2005   |   עודכן:  08/03/2005
רוני קלטר
מועדון VIP להצטרפות הקלק כאן
ברחבי הרשת / פרסומת
רשימות קודמות
כשדרור גרין, מחלוצי הטיפול הנפשי באינטרנט, פגש את ד"ר ראובן גולד, הוא לא שיער בנפשו שנקלע למערבולת של עסקים, אהבה ומוות מסתורי.
01/03/2005  |  דרור גרין  |   ספרים
המציאות הישראלית טופחת על פני כולם ומציבה בפנינו את האתגר: מהי האמת? כל שהאמנו שנכון - הוא עכשיו בסימן שאלה. המציאות מתברר, חזקה מכל דמיון.
דברי פתיחה - מתוך "אימת הנוחיות" של ניר בר-מנחם
16/02/2005  |  ניר בר-מנחם  |   ספרים
מאז עמד האדם על דעתו, חתר לדעת מהם סודות היקום ובריאת העולם. בעניין בריאת העולם, יש שתי דעות. האחת היא כי העולם קדמון ללא גבול מבחינת הזמן ותמיד היה קיים [כדעת אריסטו, רלב"ג ואחרים], והדעה השניה היא דעת הרמב"ם ואחרים לפיה העולם נברא יש מאין וה' בראו.
02/02/2005  |  אברהם בן-עזרא  |   ספרים

26/01/2005  |  עפרה ישועה-ליית  |   ספרים
בלוגרים
דעות  |  כתבות  |  תחקירים  |  לרשימת הכותבים
איתמר לוין
איתמר לוין
ע"פ 232/55, היועץ המשפטי נגד מלכיאל גרינוולד. השופטים שמעון אגרנט, יצחק אולשן, שניאור זלמן חשין, דוד גויטיין ומשה זילברג. 17 בינואר 1958
מנחם רהט
מנחם רהט
הגאון היהודי בסדר גודל בלתי נתפס, שזכרו הלך ונשתכח מאז פטירתו, אשר חי ומת תחת מעטה סמיך של מסתורין, חוזר בימים אלה למודעות הציבור בזכות שני מפעלי מחקר וזכרון שנחשפים עכשיו: ספר חדש...
יוסף אליעז
יוסף אליעז
יש לאפשר לאסירים שנאסרו בשל עבריינות "הצווארון הלבן" או חובשי המגבעות החרדיות, שנאסרו בשל עבירות-מס, מעילה, גניבות קלות ובעיקר עברייני-תנועה או עבירות כמעשני סמים קלים להגיש בקשות ...
לרשימות נוספות  |  לבימה חופשית  |  לרשימת הכותבים
הרשמה לניוזלטר
הרשמה ל-SMS
ברחבי הרשת / פרסומת
ברחבי הרשת / פרסומת
News1 מחלקה ראשונה :  ניוז1  |   |  עריסת תינוק ניידת  |  קוצץ ירקות מאסטר סלייסר  |  NEWS1  |  חדשות  |  אקטואליה  |  תחקירים  |  משפט  |  כלכלה  |  בריאות  |  פנאי  |  ספורט  |  הייטק  |  תיירות  |  אנשים  |  נדל"ן  |  ביטוח  |  פרסום  |  רכב  |  דת  |  מסורת  |  תרבות  |  צרכנות  |  אוכל  |  אינטרנט  |  מחשבים  |  חינוך  |  מגזין  |  הודעות לעיתונות  |  חדשות ברשת  |  בלוגרים ברשת  |  הודעות ברשת  |  מועדון +  |  אישים  |  פירמות  |  מגשרים  |  מוסדות  |  אתרים  |  עורכי דין  |  רואי חשבון  |  כסף  |  יועצים  |  אדריכלים  |  שמאים  |  רופאים  |  שופטים  |  זירת המומחים  | 
מו"ל ועורך: יואב יצחק © כל הזכויות שמורות     |    שיווק ופרסום ב News1     |     RSS
כתובת: רח' חיים זכאי 3 פתח תקוה 4977682 טל: 03-9345666 פקס מערכת: 03-9345660 דואל: New@News1.co.il