לנוכח הגזירות הכלכליות האחרונות, שיגרמו מיידית ולא רק תיאורטית ל ר ע ב א מ י ת י אצל אלפי משפחות עניות, חד-הוריות, מובטלים וכו', ולנוכח העובדה שסכנת הקריסה החברתית המיידית של מדינת ישראל, הינה ממשית וקרובה.
עולה ביתר תוקף השאלה, האם שאלת הביטחון ה"עתידי" (טילים, תקיפות של חילות אוויר רחוקים וכו'...), והסכנות ה"עתידיות" שבגללן נרכשים ונרכשו טייסות F15 E אינן רלוונטיות בתקופה זו. זאת, מכיוון שהסכנה האמיתית לקיומה של המדינה בשנים הקרובות הינה חברתית, כלכלית.
הכיצד זה מומחי האוצר והביטחון, לא טרחו לבדוק - עם מומחים שכבר אמרו והוכיחו - שאכן ניתן לוותר, על טייסת, F15 E, אותן טייסות של "מרצדסים" יקרות שלא נעשה בהם שימוש אמיתי ונחוץ כבר שנים רבות (למעשה משנת 1982).
למה לא מצליחים פקידי האוצר לקצץ בתקציב חיל האוויר? בגלל לחצי היחצ"נות של חיל האוויר? רוצים דוגמא ליחצ"נות של חיל האוויר, בבקשה:
ה"סוד" הכי שמור במדינת ישראל היה (מעניין למה, ואיזה מטרות שירת הסוד?), הוא שרוב הפגיעות המדויקות להפליא במטרות, כבר משנות ה-70', בעצם מושגות על-ידי מחשב בקרת ירי, ולא בגלל מיומנות "יוצאת דופן" של הטייסים הישראליים. עד שבמלחמת המפרץ, סרטי חיל האוויר האמריקני - עם הפגיעות המדוייקות במטרות - שנחשפו לעין כל, חשפו גם את ה"סוד הנורא" של חיל האוויר.
התענוג הזה, של טייסות F15 עולה למדינת ישראל מיליארדי דולרים. כל טייסת עולה כ-12 מיליארד שקל. וכל שעת טיסה בגילום כל ההוצאות הכרוכות בה עולה כ-1 מיליון שקל!
כן ידוע, שארה"ב מממנת חלק גדול מהרכישה באמצעות כספי הסיוע. אבל ניתן לבקש להמיר את כספי הסיוע ולרכוש בכסף "סחורה ביטחונית", שעליה כן משלמים בשקלים מהתקציב, האמריקנים יבינו באיזה מצב חירום אנו נמצאים, לא?
ואנחנו בטוחים שהטייסים הישראלים יתרמו את חלקם, הרי הטייסים הישראליים, הם "הכי הטובים בעולם", אז למה הם חייבים להטיס את ה"מרצדסים" הכי יקרים, ואת הדגמים הכי משופרים? בעיקר לנוכח העובדה שלאוייבים פוטנציאליים שלנו (למעט מצריים סעודיה וירדן) יש "קורקינטים", שעולים אגב, כמה מיליוני דולרים ולא מאות מיליוני דולרים.
מעניין מה היו כותבים כל הפרשנים הכלכליים (שטרסלר, משה פרל, סבר פלוצקר) אם היה נודע להם שארגנטינה, למשל, למרות מצבה הכלכלי, רכשה טייסת F15 E בכמה מיליארדי דולרים.