בננו הוא ילד אוטיסט ברמה קשה המטופל בשיטת aba בגני אלוט, בעבודה מסורה עד אין קץ. מילד שהיה מנותק לחלוטין ולא התעניין בכלום, כיום מדבר מעט מילים ומבקש בפה ומבין הרבה יותר מבעבר.
אבל המצב הזה מסתיים. הילד אמור לעבור בשנה הבאה ללמוד בגן תקשורתי של משרד החינוך.
מצב הטיפול שם הוא לא עפ"י שיטה ולא יחידני, שמשמעות הדבר לילד במצבו של בננו הוא עצירת התקדמותו.
שיטת הABA (השיטה ההתנהגותית) היא חיונית להשתלבותו העתידית בחברה. כל אותם מפקחים שטוענים שהם לא רוצים להכיר בשיטה מסוימת, שישאלו את האנשים בעלי יכולת כלכלית מצמרת הממשלה איזה טיפול הם נתנו לבניהם?
התחמקות מהכרה בשיטה זו, ואי יכולת בחירה להורים באיזה שיטה הם רוצים שיטפלו בבנם והמשכת המצב הקיים גננת אחת ושתי סייעות למס' ילדים - זאת-אומרת קידומם של החזקים ונפילה בטוחה של ילדים במצבו של בננו.
יש לציין שאין מספיק גנים לכמות כזו גדולה של ילדים, אין מערכת מסודרת, אין שיטה כיצד לעזור לילדים אלה באמת. הטיפול הפרא רפואי בגנים אלה קוצץ, והוא מועט מאוד. 3 פעמים בשבוע כדי להתחמק - קיבלתם וגמרנו.
קופות החולים מתנערות מחובתם להשלים את הטיפול הפרא רפואי, בתואנה לא חוקית שיש גן. צמרת משרד הבריאות מתעלמת כאילו אינה יכולה לכפות את החוק על קופת חולים כללית.
שעות סייעת רווחה קוצצו, והיתר נבלע במינוס של העיריה. על כן שנתינו נודדת בלילות.
מה יהיה?